  • 1. Data: 2011-08-16 21:16:57
    Temat: Porównanie tuszy do drukarek ?
    Od: "Mat" <M@..com>

    Muszę kupić drukarkę atramentową do domu i jednym
    z czynników wpływajcych na mój wybór będzie koszt
    eksploatacji.
    Do różnych drukarek są różne tusze, w różnych
    pojemnościach i różnych cenach. Teoretycznie
    podawana jest także ich wydajność.
    Oczywiście można poświęcić na to czas, spisać
    z Internetu ceny i pojemności, a następnie sprowadzić
    to do wspólnego mianownika.
    Ale może takie porównanie jest już gdzieś w Internecie
    lub jakimś czasopiśmie? Jeśli tak, to proszę o podanie
    namiaru.

    Chodzi mi przede wszystkim o tusze oryginalne.

    Z tego co wiem to taniej wypadają pojemniki niezintegrowane
    z głowicą i oddzielne dla każego koloru (porównując sumę
    kosztów z kosztem jednaego pojemnika na wszystkie kolory).

    Bardzo proszę o informacje ten temat.

    Wszelkie sugestie jąką drukarkę będącą obecnie na rynku
    warto kupić, będą mile wiedziane. :-)

    Pozdrawiam
    Mat

  • 2. Data: 2011-08-16 22:06:34
    Temat: Re: Porównanie tuszy do drukarek ?
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    Mat wrote:
    > Ale może takie porównanie jest już gdzieś w Internecie
    > lub jakimś czasopiśmie? Jeśli tak, to proszę o podanie
    > namiaru.
    >
    > Chodzi mi przede wszystkim o tusze oryginalne.

    kupowanie atramentowki do domu jest kiepskim pomyslem od czasu
    kiedy kolorowy laser mozna kupic za mniej niz 400 pln, a
    uzupelnienie toneru mozna zrobic za grosze

    przerobilem przez lata sporo atramentowek i radze sie dobrze
    zastanowic jezeli masz zamiar eksploatowac z oryginalami
    bo to moze sie oplacac tylko przy bardzo waskich zastosowaniach,
    zas osoby drukujace bardzo malo lub bardzo duzo praktycznie
    zastanawiac sie nie maja nad czym

    jedynym problemem moze byc druk zdjec, ale z tym mozna sie wybrac
    do specjalistow

    co do tematu - na oko wypadnie najlepiej brother lub epson,
    (tak przynajmniej wychodzilo mi rok temu w najnizszej kategorii)
    do nich tez najlatwiej dobrac zamienniki gdybys zmienil zdanie

    ale pozostali producenci tez wypadna podobnie, ceny oryginalnych
    tuszy zawieraja tyle tysiecy % marzy ze nikomu nie oplaca sie
    zbytnio odstawac od konkurentow

    wez jednak pod uwage ze przykladowy epson s22 w promocjach potrafi
    kosztowac mniej niz tusze ktore sa w zestawie (ale zamienniki do
    niej sa z kolei stosunkowo drogie w porownaniu do s20/s21)

    inwestowanie wiecej niz 150 pln w *domowa* atramentowke to kompletne
    nieporozumienie

    ja w kazdym razie obecnie uzytkuje epsona sx415, tusze kupuje po
    mniej niz 5 pln, tusz na zadrukowanie ryzy papieru kosztuje mnie
    zazwyczaj ok. 50 pln (2xCMY 4xK)

    gdybym mial jechac na oryginalach wydalbym na tusze zdecydowanie
    ponad 350 pln (niecale 3 komplety - oryginaly maja troche mniejsza
    pojemnosc) i wtedy tanszy bylby laser samsunga clp-320 na ktorego
    startowych tonerach tez tyle da sie machnac

    jezeli zas drukujesz sporadycznie to bedziesz mial problem z
    zasychajacymi glowicami lub (brother) tusz skonczy ci sie
    tak samo szybko jak podczas regularnych wydrukow - autoczyszczenie

  • 3. Data: 2011-08-16 23:30:28
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-08-17 00:06, m4rkiz pisze:
    > jezeli zas drukujesz sporadycznie to bedziesz mial problem z
    > zasychajacymi glowicami lub (brother) tusz skonczy ci sie
    > tak samo szybko jak podczas regularnych wydrukow - autoczyszczenie

    Jest w tych drukarkach w razie potrzeby czyszczenie tuszy, czyszczą się
    głowice (potem można zrobić wydruk testowy), więc problemu nie powinno być.

    --
    animka

  • 4. Data: 2011-08-16 23:46:33
    Od: "Mat" <M@..com>

    Dziękuję za odpowiedź.

    > kupowanie atramentowki do domu jest kiepskim pomyslem od czasu
    > kiedy kolorowy laser mozna kupic za mniej niz 400 pln,

    Wydawało mi się, że są nadal dużo droższe.
    Możesz podać jakiś przykład drukarki w tej cenie, którą warto
    kupić?

    > a uzupelnienie toneru mozna zrobic za grosze

    > ja w kazdym razie obecnie uzytkuje epsona sx415, tusze kupuje po
    > mniej niz 5 pln, tusz na zadrukowanie ryzy papieru kosztuje mnie
    > zazwyczaj ok. 50 pln (2xCMY 4xK)

    W obu przypadkach - laserówki i atramentówki - skąd tak niskie ceny?
    Czy chodzi o napełnianie samemu?

    Drukuję mało lub średnio, różnie bywa. Zdjęcia sporadycznie
    lub wcale.

    Pozdrawiam
    Mat

  • 5. Data: 2011-08-17 00:16:45
    Od: "Mat" <M@..com>

    W sprawie używania bądź nie tuszów lub tonerów
    oryginalnych dodam, że moja niechęć do zamienników
    wynika z panującej opinii, że mogą one zepsuć
    drukarkę.
    Na przykład w przypadku drukarki atramentowej ich
    używanie może skończyć się uszkodzeniem głowicy
    drukującej, gdy pojemnik nie jest z nią zintegrowany.

    Ponadto, o ile się orientuję, to używanie oryginałów
    jest warunkiem utrzymania gwaracji, a im droższa
    drukarka (np. laserowa), tym jest to ważniejsze.

    Ale tak jak piszę, to są tzw. panujące opinie. Chętnie
    posłucham fachowców co sądzą na ten temat.

    Pozdrawiam
    Mat

  • 6. Data: 2011-08-17 06:27:26
    Od: Marx <M...@n...com>

    Jak nie drukujesz zdjec - kup laser.
    Marx

  • 7. Data: 2011-08-17 06:47:32
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2011-08-17 02:16, Mat pisze:
    > Na przykład w przypadku drukarki atramentowej ich
    > używanie może skończyć się uszkodzeniem głowicy
    > drukującej, gdy pojemnik nie jest z nią zintegrowany.
    Dlatego takich drukarek się nie kupuje, jeśli planuje się tanią
    eksploatację. Przede wszystkim szukaj drukarek z tuszami bez
    zabezpieczeń, typu chipy i inne świństwa :-) Tu masz przykład jakiejś
    pierwszej z brzegu, całkiem ładnej HP:

    http://www.swistak.pl/szukaj.php?id=551&f[query]=d16
    60&f[type]=1

    > Ponadto, o ile się orientuję, to używanie oryginałów
    > jest warunkiem utrzymania gwaracji, a im droższa
    > drukarka (np. laserowa), tym jest to ważniejsze.
    Przepraszam, ale chcesz za wszelką cenę utrzymywać gwarancję urządzenia
    kosztującego 100-200 zł i jeszcze utrzymywać niskie koszty eksploatacji?

    > Ale tak jak piszę, to są tzw. panujące opinie. Chętnie
    > posłucham fachowców co sądzą na ten temat.
    Są to opinie utrzymywane przede wszystkim przez producentów. Dodam tylko
    od siebie, że w dawnych czasach, gdy używałem drukarkę Canon BJC 2000, w
    której po 2 miesiącach używania pierwszego, oryginalnego tuszu zaschła
    głowica drukująca, diagnoza serwisu i tak brzmiała: używanie
    nieoryginalnych tuszy i z gwarancją mogłem się pożegnać :-)

    Maciek

  • 8. Data: 2011-08-17 07:07:17
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    http://allegro.pl/1x-tusz-brother-lc985-lc-985-j125-
    j315w-j515w-j220-i1715712001.html

  • 9. Data: 2011-08-17 07:10:08
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Wed, 17 Aug 2011 09:07:17 +0200, Jacek napisał(a):

    > http://allegro.pl/1x-tusz-brother-lc985-lc-985-j125-
    j315w-j515w-j220-i1715712001.html

    Tutaj jeszcze taniej:
    http://allegro.pl/tusz-brother-lc985-dcp-j125-dcp-j3
    15w-j515w-wyzsza-i1764571458.html

  • 10. Data: 2011-08-17 09:32:15
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Mat" <M@..com> napisał w wiadomości
    > W sprawie używania bądź nie tuszów lub tonerów
    > oryginalnych dodam, że moja niechęć do zamienników
    > wynika z panującej opinii, że mogą one zepsuć
    > drukarkę.

    A ja wywaliłem drukarkę HP do kosza, bo z racji żadkiego drukowania
    pozasychały tusze oryginalne, na których wydrukowałem może z 50 kartek, a
    nowo otwarte na dzień dobry były pozasychane (tak z połowa dysz nie
    drukowała - na 1000% to oryginały HP a nie podróby były). Komplet tych
    oryginałów w sklepie to ponad 4 stówki - HP45 i HP78.

    I w ten oto sposób pozbyłem się już na zawsze atramentów. Pozostał LaserJet
    6P do większego drukowania rachunków itp
    oraz zakupiłem Xeroxa 6125N - laserek, który nie zaschnie, zamienniki już
    spokojnie są dostępne, a ruskie nawet chipa rozpracowali i sam sobie mogę
    zaprogramować. Jakość fotek bardzo ładna jak na laser.
    Jak naprawdę mało drukujesz, zastanowił bym się nad np. Samsungiem CLP-320N
    (lub bez N jak nie chcesz sieci).

    Pozdro

    --
    Irokez