  • Data: 2011-02-03 11:52:04
    Temat: Re: Porównanie szybkości mnożenia macierzy w CPP i PASCAL
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 03 Feb 2011 12:36:41 +0100, wloochacz
    <w...@n...gmail.spameromnie.com> wrote:

    >W dniu 2011-02-03 12:29, Grzegorz Krukowski pisze:
    >/ciach/

    >Jasne, ale po co?
    >Po co robić coś dwukrotnie (implementacja strukturalna + owijka
    >obiektowa = problem z utrzymaniem), zamiast napisać raz a dobrze i
    >zamknąć wszystko w bilbiotece typów?
    >Używać będzie można z *dowolnym* środowiskiem dla Windows, które wspiera
    >COM.
    >Ba! To nawet sprzedawać można :D

    Dwukrotnie, jednokrotnie, to zależy dla jak szerokiej grupy języków
    chcesz udostępnić rozwiązanie. Biblioteka czysto strukturalna będzie
    możliwa do dołączenia dla większej gamy języków za cenę niezgodności z
    podejściem obiektowym (konieczność napisania bibloteki
    ,,obiektyzującej''). Tym bardziej, że biblioteka na poziomie
    ,,umownego C'' jest z reguły bardzo dobrze zdefiniowana (chodzi mi o
    ABI). Bo już na poziomie obiektowym, dla C++, to ABI Borlanda jest
    niekompatybilne z ABI M$, nie mówiąc o tym, że aby być kompatybilnym z
    jakimkolwiek ABI dla C++ to język go wspierający praktycznie musi być
    zgodny z C++ (mam nadzieję że nie napisałem tego zbyt mętnie).
    Innym rozwiązaniem jest wykonanie biblioteki typu COM, RPC, CORBA,
    tylko czy czasami nie jest to wyciąganie armaty na wróbla?
    --
    Grzegorz Krukowski