  • 41. Data: 2011-12-17 05:27:47
    Temat: Re: Porównanie różnych języków
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Fri, 16 Dec 2011 11:05:53 -0600, A.L. napisał(a):

    > Ja nie mam zabnej nienawisci. Ja sie wysmiewam z niekompetencji i
    > opowiadania bzdur.

    > Dlatego potzrebne sa "wymagania" i "zalozenia projektowe" Oraz projekt
    > i dokumentacja.

    > Niby dlaczego? W Polsce nie mam z kim rozmawiac, bo nikt sie nei
    > zajmuje tym co robie. Mimo ze to do robie jest podstawa dzialania
    > dosyc duzej firmy. Poczekam jeszcze ze 100 lat az polska
    > "dociagnie"...
    Twoje slowa:
    "ja pracuje w projekcie sterowania przeplywem materialow, produktow i
    finansow w dosyc duzej firmie globalnej, obecnej takze w Polsce."

    To masz w Polsce z kim rozmawiac, czy nie?

> [...]

    Cale wasze doswiadczenie, Panowie, pochodzi z "pierdykniecia bazki
    danych szlauchow i kaloszy dla Miejskiego Przedsiebiorstwa

    Dlaczego generalizujesz i mowisz o wszystkich uczestnikach tej grupy?
    Czyzbys znal ich wszystkich?

  • 42. Data: 2011-12-17 08:53:49
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    On Dec 16, 5:24 pm, Andrzej Jarzabek <a...@g...com>
    wrote:

    > No też dlatego w wielu metodologiach agile stosuje się skuteczne
    > metody redukcji ilości bugów - znacznie bardziej skuteczne, niż
    > dokumentacja.

    Dokumentacja nie służy do redukcji ilości bugów, więc to, że jakieś
    tam metody redukują tą ilość skuteczniej niż dokumentacja nie może
    prowadzić do żadnych sensownych wniosków. W szczególności nie do
    takich, że dokumentacji może nie być.

    Twój sposób myślenia można porównać do czegoś takiego: istnieją
    metody, które redukują zużycie paliwa w samochodzie znacznie
    skuteczniej, niż mapa drogowa, więc hip-hip-hura wypieprzamy z
    samochodu wszystkie mapy.

    Dwa najlepsze projekty jakie w życiu zrobiłem powstały najpierw na
    papierze, od którego do implementacji była prosta ciągła linia
    (ciągłość tej linii to również doświadczenie programisty, więc nie
    znaczy to, że na papierze była każda linijka kodu - ale było
    wystarczająco dużo, żeby przy implementacji nie było już żadnych
    pytań).
    Nie wiem, na ile jakość tych projektów była związana z faktem
    istnienia tej dokumentacji, ale rezygnację z tego etapu to pomysł z
    kategorii "Świat według Kiepskich".

    W tym roku na pewnej konferencji w ramach anegdoty słyszałem coś
    takiego:

    "Agile: hit your customers in the head with unfinished versions until
    they surrender."

    --
    Maciej Sobczak * http://www.msobczak.com * http://www.inspirel.com

  • 43. Data: 2011-12-17 09:09:51
    Od: Edek <e...@g...com>

    On 12/17/2011 02:32 AM, Andrzej Jarzabek wrote:

    > Zależy od konkretnej metody, ale w skrócie to będzie polegać na tym, że
    > zaczyna się od zgromadzenia zespołu ...

    ... i wyboru narzędzi oraz odpowiedniej metodologii ...

    Edek

  • 44. Data: 2011-12-17 09:20:47
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 17/12/2011 03:07, A.L. wrote:
    > On Sat, 17 Dec 2011 01:20:59 +0000, Andrzej Jarzabek
    > <a...@g...com> wrote:
    [...]
    > I co?.. .Ta dokumentacja stoi na polce a programisci robia swoje? BEz
    > cztrania dokumentacji? I programuja na podsatwie objawinia Ducha
    > Swietego?...

    Nie potrzeba objawienia Ducha Świętego, skoro są product owner i on-site
    customer.

  • 45. Data: 2011-12-17 09:42:15
    Od: "Waldek M." <w...@l...localdomain>

    Dnia Sat, 17 Dec 2011 06:27:47 +0100, Jacek napisał(a):
> [...]
    > Kanalizacyjnego"
    >
    > Dlaczego generalizujesz i mowisz o wszystkich uczestnikach tej grupy?

    Drogi kolego,
    AL nie musi znać nikogo, to wszyscy muszą "znać" A.L,
    a i wtedy nie są godni mu klawiatury trzymać.
    A tak poważnie, to radziłbym odpuścić sobie; to dość
    oczytany troll, ale jednak troll.

    Pozdrawiam,
    Waldek

  • 46. Data: 2011-12-17 09:56:42
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 17/12/2011 08:53, Maciej Sobczak wrote:

    > Dokumentacja nie służy do redukcji ilości bugów, więc to, że jakieś

    Nie zgodzę się, ale nie będę się kłócił. Zakładając, że masz rację, tym
    bardziej bzdurny jest argument, że program do sterowania statecznikiem
    musi powstawać na podstawie dokumentacji, bo jak będzie miał bugi, to
    może kogoś zabić.

> [...]
    > metody, które redukują zużycie paliwa w samochodzie znacznie
    > skuteczniej, niż mapa drogowa, więc hip-hip-hura wypieprzamy z

    Na takiej zasadzie można powiedzieć, że da się zrezygnować z mapy
    drogowej, skoro jest GPS.

> [...]
    > znaczy to, że na papierze była każda linijka kodu - ale było
    > wystarczająco dużo, żeby przy implementacji nie było już żadnych

    A ja z kolei uczestniczyłem w kilku projektach, gdzie tworzenie
    napodstawie dokumentacji powodowało opóźnienia, funkcjonalność
    niedopasowaną do rzeczywistych potrzeb, a nawet bugi.

    > Nie wiem, na ile jakość tych projektów była związana z faktem
    > istnienia tej dokumentacji, ale rezygnację z tego etapu to pomysł z
    > kategorii "Świat według Kiepskich".

    Myślenie, że skoro coś ci się dobrze sprawdziło, to inne rozwiązania nie
    mogą się sprawdzać równie dobrze albo nawet lepiej, to wnioskowane z
> [...]

    > takiego:
    >
    > "Agile: hit your customers in the head with unfinished versions until

    To się nazywa "demo". I dlaczego niby bicie po głowie niedokończoną
    wersją jest lepsze od bicia dokumentacją wymagań? W projekcie A.L. ten
    dokument ma dziewięćset ileśtam stron - oberwanie czymś takim w głowę
    może być nieprzyjemne.

  • 47. Data: 2011-12-17 10:46:31
    Od: " " <f...@W...gazeta.pl>

    Waldek M. <w...@l...localdomain> napisał(a):

> [...]
    > a i wtedy nie są godni mu klawiatury trzymać.
    > A tak poważnie, to radziłbym odpuścić sobie; to dość

    powiedział tylko nie zauwazyl (jak zawsze w przypadku
    od trollowych przezywaczy) ze pojecie trola bardziej
    podchodzi pod niemerytoryczne wstawki dokladnie takiego
    rodzaju ;-)

    innymi slowy 'troll to czlowiek wyzywajacy innych od
    trolli' -> (to taka zawijajaca sie strzalka) latwo ich
    poznac po tym ze nazywaja innych trollami (to taka
    ichnia zabawa)

  • 48. Data: 2011-12-17 11:08:35
    Od: " " <f...@W...gazeta.pl>

> [...]

    > trolli' -> (to taka zawijajaca sie strzalka) latwo ich
    > poznac po tym ze nazywaja innych trollami (to taka

    choć mi osobiście okreslenie troll wogole nie
    podchodzi jest ono niesprecyzowane i dlatego
    wlasnie mz podchodzi od trollowym przezywaczom

    czasami bardziej odpowiada mi natomiast
    okreslenie 'mówiący koń'

  • 49. Data: 2011-12-17 15:27:12
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Dec 17, 9:56 am, Andrzej Jarzabek <a...@g...com>
    wrote:

> [...]
    > wersją jest lepsze od bicia dokumentacją wymagań? W projekcie A.L. ten
    > dokument ma dziewięćset ileśtam stron - oberwanie czymś takim w głowę

    To wracajac do tematu respiratora, jak wyglada "wersja demo" w takim
    wypadku? Testuja wersje alpha kodu na jednym z programistow?

    RW

  • 50. Data: 2011-12-17 15:30:14
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Dec 17, 8:53 am, Maciej Sobczak <s...@g...com> wrote:
> [...]
    > tam metody redukują tą ilość skuteczniej niż dokumentacja nie może
    > prowadzić do żadnych sensownych wniosków. W szczególności nie do

    Ja bym raczej powiedzial na chlopski rozum, ze dokumentacja definiuje
    co jest bugiem, a co nie. Jak programista Agile ma eliminowac bugi,
    kiedy nie wie, co jest prawidlowym zachowaniem budowanego systemu? "On-
    site customer representative" mu o tym za kazdym razem powie? Przeciez
    to wiaze programiscie rece -- z kazda zmiana w kodzie musi leciec do
    "on site customer representative", bo a nuz zmiana ktora chce
    wprowadzic w kodzie zmieni zachowanie systemu w sposob ktory jest
    nieakceptowalny dla OSCR - a programista sam tego sprawdzic nie ma
    gdzie, bo czniamy dokumentacje.

    RW