    From: Maciej Sobczak <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Porównanie różnych języków
    Date: Sat, 17 Dec 2011 00:53:49 -0800 (PST)
    <a...@i...googlegroups.com>

    On Dec 16, 5:24 pm, Andrzej Jarzabek <a...@g...com>
    wrote:

    > No też dlatego w wielu metodologiach agile stosuje się skuteczne
    > metody redukcji ilości bugów - znacznie bardziej skuteczne, niż
    > dokumentacja.

    Dokumentacja nie służy do redukcji ilości bugów, więc to, że jakieś
    tam metody redukują tą ilość skuteczniej niż dokumentacja nie może
    prowadzić do żadnych sensownych wniosków. W szczególności nie do
    takich, że dokumentacji może nie być.

    Twój sposób myślenia można porównać do czegoś takiego: istnieją
    metody, które redukują zużycie paliwa w samochodzie znacznie
    skuteczniej, niż mapa drogowa, więc hip-hip-hura wypieprzamy z
    samochodu wszystkie mapy.

    Dwa najlepsze projekty jakie w życiu zrobiłem powstały najpierw na
    papierze, od którego do implementacji była prosta ciągła linia
    (ciągłość tej linii to również doświadczenie programisty, więc nie
    znaczy to, że na papierze była każda linijka kodu - ale było
    wystarczająco dużo, żeby przy implementacji nie było już żadnych
    pytań).
    Nie wiem, na ile jakość tych projektów była związana z faktem
    istnienia tej dokumentacji, ale rezygnację z tego etapu to pomysł z
    kategorii "Świat według Kiepskich".

    W tym roku na pewnej konferencji w ramach anegdoty słyszałem coś
    takiego:

    "Agile: hit your customers in the head with unfinished versions until
    they surrender."

    --
    Maciej Sobczak * http://www.msobczak.com * http://www.inspirel.com