-
1. Data: 2011-12-07 10:41:12
Temat: pętla fizyki
Od: " fir kenobi" <f...@g...pl>
z 'projektem' kulki2d wiaze sie jeszcze jedno dla mnie nowe
pojecie: petla fizyki
nigdy wczesniej nie wydzielalem odzielnej pętli fizyki tylko
uzywałem zwykłej matki (chyba wypada głowną pętle nazywać matką,
choc ew sie zastanowie)
tutaj jednak zaistniala taka potrzeba - po prostu kazde draw
zajmuje czas rzedu 1 do paru milisekund i bardzo limituje
dokladnosc przetwarzania gdy tymczasem pusta fizyka bez
draw moze mielic wielokroc szybciej (nie wiem dokladnie ile
ale raczej setki lub tysiace)
innymi slowy zaszloa potrzeba zawiniecia move()w nowa podpetle
void update() // w petli glownej
{
for(i=0; i<10; i++) // petla fizyki
move()
draw();
}
w sumie nie przemyslalem kwestii czy ta drobiaca petla
powinno byc zakladana raczej na poziomie agenta czy
grupy,
w kazdym razie jestem zadowolony z nowego elementu
calosci bo to nowy klocek do agentowej ukladanki
generał fir kenobi
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
2. Data: 2011-12-07 11:09:46
Temat: Re: pętla fizyki
Od: " M.M." <m...@g...SKASUJ-TO.pl>
fir kenobi <f...@g...pl> napisał(a):
> tutaj jednak zaistniala taka potrzeba - po prostu kazde draw
> zajmuje czas rzedu 1 do paru milisekund i bardzo limituje
> dokladnosc przetwarzania gdy tymczasem pusta fizyka bez
> draw moze mielic wielokroc szybciej (nie wiem dokladnie ile
> ale raczej setki lub tysiace)
To standardowe rozwiazanie. Mozna tez wydzielic dwa watki, jeden
"liczy fizyke", a drugi np. co 50ms blokuje pierwszy i odrysowuje to
co pierwszy wyliczyl. Jakie przyspieszenie? Wszystko zalezy od
kosztow wyswietlania i jednej petli fizyki. Gdy robilem takie zabawowe
symulacje to czasami jedna petla fizyki trwala minute, zrzucalem
pixmapy do plikow i dopiero po kilku dniach skladalem to w film :)
Pozdrawiam
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
3. Data: 2011-12-09 11:33:51
Temat: Re: pętla fizyki
Od: " M.M." <m...@g...SKASUJ-TO.pl>
fir kenobi <f...@g...pl> napisał(a):
> z 'projektem' kulki2d wiaze sie jeszcze jedno dla mnie nowe
> pojecie: petla fizyki
Zobacz, 5tys petli obliczen na jedno wyswietlanie:
http://brodacz100.republika.pl/planety.html
Pozdrawiam
P.S.
Cos te planety sie rozlatuja, czyzby za malo ciemnej materii? ;-)
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
4. Data: 2011-12-09 12:17:12
Temat: Re: pętla fizyki
Od: " " <f...@g...SKASUJ-TO.pl>
M.M. <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
> fir kenobi <f...@g...pl> napisał(a):
>
> > z 'projektem' kulki2d wiaze sie jeszcze jedno dla mnie nowe
> > pojecie: petla fizyki
>
> Zobacz, 5tys petli obliczen na jedno wyswietlanie:
> http://brodacz100.republika.pl/planety.html
> Pozdrawiam
> P.S.
> Cos te planety sie rozlatuja, czyzby za malo ciemnej materii? ;-)
>
niby fajnie ze takie fizyczne kawalki mozna robic w
html/javascript, ale dziala b wolno,
ja na tym co nazywam 'technologiami www' nie znam sie
kompletnie (albo prawie), specjalizuje sie tylko w
'niskopoziomowym' czy 'oldschoolowym' podejsciu
'okologierkowym')
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
5. Data: 2011-12-09 19:31:38
Temat: Re: pętla fizyki
Od: " M.M." <m...@g...SKASUJ-TO.pl>
<f...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
> niby fajnie ze takie fizyczne kawalki mozna robic w
> html/javascript, ale dziala b wolno,
>
> ja na tym co nazywam 'technologiami www' nie znam sie
> kompletnie (albo prawie),
Jesli znasz sie na programowaniu niskopoziomowym, to znaczy ze
musisz sie tym bardziej znac na wysokopoziowym, wysokopoziomowe
jest duzo prostsze. Zobacz jaki tamten kod jest prosty, nie
martwie sie o nic, o zadne zakresy tablic, o szybkie przerzucanie
z ram do grafiki... tylko pisze obiect.style.left = 50 i obiekt
juz lezy 50 jednostek od lewej.
Pozdrawiam
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
6. Data: 2011-12-09 19:39:27
Temat: Re: pętla fizyki
Od: bartekltg <b...@g...com>
W dniu 2011-12-09 12:33, M.M. pisze:
> fir kenobi<f...@g...pl> napisał(a):
>
>> z 'projektem' kulki2d wiaze sie jeszcze jedno dla mnie nowe
>> pojecie: petla fizyki
>
> Zobacz, 5tys petli obliczen na jedno wyswietlanie:
> http://brodacz100.republika.pl/planety.html
> Pozdrawiam
> P.S.
> Cos te planety sie rozlatuja, czyzby za malo ciemnej materii? ;-)
Wygląda na schemat Eulera. To się rozlatuje z definicji:)
BTW, co tam robi w ogóle ta ciemna materia?
pzdr
bartekltg
-
7. Data: 2011-12-09 19:43:42
Temat: Re: p?tla fizyki
Od: A.L. <l...@a...com>
On Fri, 09 Dec 2011 20:39:27 +0100, bartekltg <b...@g...com>
wrote:
>W dniu 2011-12-09 12:33, M.M. pisze:
>> fir kenobi<f...@g...pl> napisał(a):
>>
>>> z 'projektem' kulki2d wiaze sie jeszcze jedno dla mnie nowe
>>> pojecie: petla fizyki
>>
>> Zobacz, 5tys petli obliczen na jedno wyswietlanie:
>> http://brodacz100.republika.pl/planety.html
>> Pozdrawiam
>> P.S.
>> Cos te planety sie rozlatuja, czyzby za malo ciemnej materii? ;-)
>
>
>Wygląda na schemat Eulera. To się rozlatuje z definicji:)
>
To za trudne
A.L.
-
8. Data: 2011-12-09 20:07:50
Temat: Re: pętla fizyki
Od: " M.M." <m...@g...SKASUJ-TO.pl>
bartekltg <b...@g...com> napisał(a):
> W dniu 2011-12-09 12:33, M.M. pisze:
> > fir kenobi<f...@g...pl> napisaĹ(a):
> >
> >> z 'projektem' kulki2d wiaze sie jeszcze jedno dla mnie nowe
> >> pojecie: petla fizyki
> >
> > Zobacz, 5tys petli obliczen na jedno wyswietlanie:
> > http://brodacz100.republika.pl/planety.html
> > Pozdrawiam
> > P.S.
> > Cos te planety sie rozlatuja, czyzby za malo ciemnej materii? ;-)
>
>
> WyglÄ da na schemat Eulera. To siÄ rozlatuje z definicji:)
A jak to mozna ulepszyc?
Myslalem zeby policzyc np. 4 kroki i zapamietac punkty ze wszystkich
czterech krokow. Potem punkty z tych czterech krokow interpolowac
wielomianem 3go stopnia. A co dalej... nie wiem za bardzo. By musiala
byc calka oddzialywan na ten wielomian z uwzglednieniem ze inne
planety tez sie przesuwaja i w ten sposob nowe 4 kroki? Potem znowu
wstecz, znowu interpolacja i tak kilka razy? Ale jak taka calke policzyc?
Pozdrawiam
> BTW, co tam robi w ogĂłle ta ciemna materia?
To rodzaj zartu, mozna dac grawitacje ktora malej wolniej niz z
kwadratem odleglosci :)
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
9. Data: 2011-12-09 20:43:39
Temat: Re: pętla fizyki
Od: " " <f...@g...SKASUJ-TO.pl>
M.M. <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
> <f...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
> > niby fajnie ze takie fizyczne kawalki mozna robic w
> > html/javascript, ale dziala b wolno,
> >
> > ja na tym co nazywam 'technologiami www' nie znam sie
> > kompletnie (albo prawie),
> Jesli znasz sie na programowaniu niskopoziomowym, to znaczy ze
> musisz sie tym bardziej znac na wysokopoziowym, wysokopoziomowe
> jest duzo prostsze. Zobacz jaki tamten kod jest prosty, nie
> martwie sie o nic, o zadne zakresy tablic, o szybkie przerzucanie
> z ram do grafiki... tylko pisze obiect.style.left = 50 i obiekt
> juz lezy 50 jednostek od lewej.
w c jest tak samo: ball[i].x+=50;
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
10. Data: 2011-12-09 20:59:41
Temat: Re: pętla fizyki
Od: " " <f...@g...SKASUJ-TO.pl>
<f...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
> M.M. <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
>
> > <f...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
> > > niby fajnie ze takie fizyczne kawalki mozna robic w
> > > html/javascript, ale dziala b wolno,
> > >
> > > ja na tym co nazywam 'technologiami www' nie znam sie
> > > kompletnie (albo prawie),
> > Jesli znasz sie na programowaniu niskopoziomowym, to znaczy ze
> > musisz sie tym bardziej znac na wysokopoziowym, wysokopoziomowe
> > jest duzo prostsze. Zobacz jaki tamten kod jest prosty, nie
> > martwie sie o nic, o zadne zakresy tablic, o szybkie przerzucanie
> > z ram do grafiki... tylko pisze obiect.style.left = 50 i obiekt
> > juz lezy 50 jednostek od lewej.
>
tj
> w c jest tak samo: ball[i].x=50;
tak wogole to (w tym kontekscie) w sensie
pojeciowym c nie jest jezykiem niskopoziomowym
(jest ono w tym sensie jezykiem dosyc wysokopoziomowym)
c jest tylko bardziej 'przezroczystym' na maszyne,
(i w tym sensie bylby bardziej niskopoziomowym)
ale to niestety nie do konca, bo system (winda)
jest nieprzezroczysty i nie mozna zobaczyc jak systemowe
rzeczy sa zaimplementowane 'do dna'
- w tym sensie linux jako open source ma wielka
przewage z tego mojego punktu widzenia - z tym ze
nie jestem pewien czy czytanie takich zrodel (np jak
sa zaimplementowane blity z ram -> vram) to latwe
zadanie i czy by mnie bylo na to stac - chyba zeby byly
dobre ksiazki/podreczniki
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/