  • Data: 2011-12-10 22:24:10
    Temat: Re: Porównanie różnych języków
    Od: Roman W <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Dec 10, 9:34 pm, Andrzej Jarzabek <a...@g...com>
    wrote:

    > Jest trochę taki problem, że jak dokumentacja opisuje rzeczy niezgodne z
    > faktyczną rzeczywistością, to się na niej czas traci dwa razy: raz, jak
    > się ją pisze, drugi raz, jak się próbuje z niej skorzystać.

    Z regulay mozna wyodrebnic "rdzen" funkcjonalnosci, ktory sie raczej
    nie zmieni, i przynajmniej ten udokumentowac.
    Poza tym, jezeli np. ktos udokumentowal 4 parametry funckji, a potem
    dodal piaty ktory nie jest udokumentowany, to i tak lepiej niz kiedy
    zaden parametr nie jest.

    > Poza tym ja się w ogóle zgodzę, że dokumentacja czasem jest potrzebna
    > lub przydatna. Z tym że w takiej sytuacji najlepiej ją stworzyć już po
    > napisaniu kodu. Dokumentacja wymagań lub projektu powstająca przed
    > napisaniem kodu - może być, ale nie jest to według mnie najbardziej
    > skuteczny sposób pracy (oczywiście to mocno zależy od tego, co się
    > robi).

    Oczywiscie. Np. teraz opracowuje i implementuje model do wyceny
    pewnych instrumentow pochodnych. W miare jak wyprowadzam wzory i
    opracowuje schematy kalibracji, wszystko sobie spisuje w pliku
    texowym.
    Mam w ten sposob dokumentacje "co kod powinien liczyc", ktora bedzie
    podstawa pisania oficjalnej dokumentacji dla dzialu walidacji, oraz
    moge pokazac zleceniodawcy (traderom) nad czym pracuje.

    > No i oczywiście rozwiązania agile nie polegają na tym, że nie
    > masz dokumentacji i tyle. Masz mniej dokumentacji niż w niektórych
    > innych rozwiązaniach, ale zamiast dokumentacji masz coś innego.

    Co? Testow jednostkowych nie uznaje za dokumentacje.

    RW