  • Data: 2011-12-10 22:01:58
    Temat: Re: Porównanie różnych języków
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 10/12/2011 20:48, n...@m...invalid wrote:

    > Dokładnie. Choć, zauważmy, metodologia SD != język programowania.
    > Choć przeglądałem pobieżnie, to znalazłem potem, że większość tych badań
    > opiera się na formie ankietowania grup początkujących (lub studenckich).
    > Nie wiem, czy zdołano całkowicie wyeliminować czynniki wynikające z
    > płytkiej adopcji technik agile. Problem needs further research :P

    Na pewno, ale wydaje mi się jednak, że potrzeba raczej na początek badań
    jakościowych, żeby się zabrać za ilościowe. Problem jest mocno złożony,
    samo XP można praktykować lub niby-praktykować na wiele różnych
    sposobów, ścisła definicja czym dokładnie jest a czym nie jest XP nie
    jest do końca oczywista (nie mówiąc już o tym, czym jest a czym nie jest
    Agile), a o wynikach projektu decyduje bardzo wiele czynników.

    > W każdym razie wniosek nasuwa się, że XP są co najmniej nie gorsze niż
    > tradycyjne w kategorii quality. Zarzut jest do koherentności interfejsów
    > użytkownika takich programów.

    Nie wiem, czy jakiś wniosek w ogóle się nasuwa. Popatrz na rozdział 5.2:
    "[...] Combining the four components of study design, study
    quality, consistency, and directness, we find that the
    strength of the evidence in the current review regarding
    the benefits and limitations of agile methods, and for decisions
    related to their adoption, is _very low_. Hence, any estimate
    of effect that is based on evidence of agile software
    development from current research is very uncertain."

    Tu masz napisane, że całą tę pracę da się co najwyżej wykorzystać jako
    zamiennik papieru toaletowego.