eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPorównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.Re: Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.
  • Data: 2014-10-23 02:01:59
    Temat: Re: Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 22 Oct 2014, J.F. wrote:

    > Ale on nie czeka, on wyprzedza kolejny pojazd :-)

    W konwencji jest wyraźny zapis "priorytetu" zwolnienia drogi dla
    szybszego od "pozostania celem zjechania".
    Warunkiem o którym zapomniałem wspomnieć jest wyprzedzanie na
    "swojej" połowie jezdni (dwukierunkowej).
    https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/i/infra
    struktura-rowerowa_3000//documents/konwencja_wiedens
    ka.pdf
    +++
    Na jezdniach majšcych co najmniej dwa pasy ruchu przeznaczone
    do ruchu w kierunku jego jazdy kierujšcy, w razie potrzeby podjęcia
    nowego manewru wyprzedzania natychmiast lub wkrótce po zajęciu
    pozycji okreœlonej w artykule 10 ustępie 3 niniejszej konwencji,
    może - dla wykonania tego manewru
    i pod warunkiem upewnienia się,
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    że to nie narazi na
    większe
    ^^^^^^^
    utrudnienie kierujšcych szybszymi pojazdami jadšcymi za nim - pozostać
    na pasie ruchu zajętym przez niego podczas pierwszego wyprzedzania.
    ---

    IMVHO przychylić się można do wyrażonego tu kiedyś "zdjęcia nogi
    z gazu" jako "mniejszego utrudnienia", dopuszczalnego znaczy.

    > Wtedy to nikt nie ma watpliwosci. Problem jest raczej przy luce 200-300m.

    Tyle to nawet na "niemiecką normę" wystarcza, więc tłumaczenia nie ma.
    Dlatego wspomniałem :) że "przepis jest".

    > A nie, bo pamietaj ze tam wiekszosc autostrad jednak nie ma limitow.

    Pamiętam.
    Ale u nas narzekania są na kapeluszników jeżdżaych po mieście "50" :P
    a nie na prędkości na autostradach.

    > Kiedys byl tam ciekawy przepis - mozna prowadzic do 0.5 promila, ale ...
    > przepisowo.
    > Bo jak policja zlapie na innym wykroczeniu i stwierdzi miedzy 0.3 a 0.5 - to
    > mandat za wykroczenie sie podnosi o polowe.

    No, taki czynnik motywacyjny.
    Nawet logiczny (skoro gościu *ma* obiektywnie nieco zwolnione reakcje,
    to *powinien* jechać ostrożniej).

    > A powyzej 0.5 kary stopniowane - mandat, punkty, zakaz na miesiac, dwa, trzy
    > - i dopiero powyzej 1.1 promila robi sie sprawa kryminalna.
    >
    > Ale nie moge odnalezc, wiec chyba zmienili.

    Hm.

    > regula 2 sekund. Patrzysz jak ten przed toba cos mija, liczysz 121, 122 ... i
    > sam mijasz punkt zanim doliczyles, to jedziesz za blisko.

    :)

    > W sam raz.

    Nie mówię że nie.

    pzdr, Gotfryd