-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neost
rada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Thu, 23 Oct 2014 02:01:59 +0200
From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
Subject: Re: Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.
In-Reply-To: <5448091f$0$18081$65785112@news.neostrada.pl>
Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1410230144540.5380@quad>
References: <m25aiq$a65$1@node1.news.atman.pl>
<Pine.WNT.4.64.1410212152140.7008@quad>
<5448091f$0$18081$65785112@news.neostrada.pl>
X-X-Sender: moj@quad
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8BIT
User-Agent: Hamster/2.1.0.11
Lines: 89
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
X-Trace: 1414023740 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 12632 83.15.167.123:64376
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2547689
[ ukryj nagłówki ]On Wed, 22 Oct 2014, J.F. wrote:
> Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości
>> "Mandat grozi też za zbyt opieszały powrót na prawy pas
>> po zakończeniu wyprzedzania"
>> Tak przy okazji, gdzieś tam odłożyłem ad acta i chyba zapomniałem
>> o "proCavallinowym" wniosku z Konwencji Wiedeńskiej - bo tak wychodzi
>> z jej literalnej treści.
>> Wyprzedzający nie może "czekać na następne wyprzedzanie" jeśli utrudnia
>> to wyprzedzanie przez szybszy pojazd.
>
> Ale on nie czeka, on wyprzedza kolejny pojazd :-)
W konwencji jest wyraźny zapis "priorytetu" zwolnienia drogi dla
szybszego od "pozostania celem zjechania".
Warunkiem o którym zapomniałem wspomnieć jest wyprzedzanie na
"swojej" połowie jezdni (dwukierunkowej).
https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/i/infra
struktura-rowerowa_3000//documents/konwencja_wiedens
ka.pdf
+++
Na jezdniach majšcych co najmniej dwa pasy ruchu przeznaczone
do ruchu w kierunku jego jazdy kierujšcy, w razie potrzeby podjęcia
nowego manewru wyprzedzania natychmiast lub wkrótce po zajęciu
pozycji okrelonej w artykule 10 ustępie 3 niniejszej konwencji,
może - dla wykonania tego manewru
i pod warunkiem upewnienia się,
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
że to nie narazi na
większe
^^^^^^^
utrudnienie kierujšcych szybszymi pojazdami jadšcymi za nim - pozostać
na pasie ruchu zajętym przez niego podczas pierwszego wyprzedzania.
---
IMVHO przychylić się można do wyrażonego tu kiedyś "zdjęcia nogi
z gazu" jako "mniejszego utrudnienia", dopuszczalnego znaczy.
>> zostawił odstęp całe 10m"!
>
> Wtedy to nikt nie ma watpliwosci. Problem jest raczej przy luce 200-300m.
Tyle to nawet na "niemiecką normę" wystarcza, więc tłumaczenia nie ma.
Dlatego wspomniałem :) że "przepis jest".
>> Za to:
>> "straciłem prawo jazdy na miesiąc" skutecznie temperuje tych
>> "bardziej wyprzedzających" :>
>
> A nie, bo pamietaj ze tam wiekszosc autostrad jednak nie ma limitow.
Pamiętam.
Ale u nas narzekania są na kapeluszników jeżdżaych po mieście "50" :P
a nie na prędkości na autostradach.
>> A, i badanie na alkoholizm jest ciekawe - odbiera argumenty wszystkim
>> geniuszom, twierdzącym że "pił raz to musi alkoholik".
>> Nie wspominając o 1,6 promila dla rowerzystów :>
>> (raczej na trójkołowcu :P)
>
> Kiedys byl tam ciekawy przepis - mozna prowadzic do 0.5 promila, ale ...
> przepisowo.
> Bo jak policja zlapie na innym wykroczeniu i stwierdzi miedzy 0.3 a 0.5 - to
> mandat za wykroczenie sie podnosi o polowe.
No, taki czynnik motywacyjny.
Nawet logiczny (skoro gościu *ma* obiektywnie nieco zwolnione reakcje,
to *powinien* jechać ostrożniej).
> A powyzej 0.5 kary stopniowane - mandat, punkty, zakaz na miesiac, dwa, trzy
> - i dopiero powyzej 1.1 promila robi sie sprawa kryminalna.
>
> Ale nie moge odnalezc, wiec chyba zmienili.
Hm.
>> No i odstęp - 70m to ~5 przegubowych autobusów, dla nieposiadaczy
>> linijki w oczach ;)
>
> regula 2 sekund. Patrzysz jak ten przed toba cos mija, liczysz 121, 122 ... i
> sam mijasz punkt zanim doliczyles, to jedziesz za blisko.
:)
>> Przy "zwykłych" 90km/h 45 metrów, też nie tak mało.
>
> W sam raz.
Nie mówię że nie.
pzdr, Gotfryd
Następne wpisy z tego wątku
- 23.10.14 03:58 J.F.
- 23.10.14 08:38 Witolko
- 23.10.14 09:06 Witolko
- 23.10.14 14:19 Gotfryd Smolik news
- 23.10.14 17:22 Cavallino
- 23.10.14 17:44 Czesław Wiśniak
- 23.10.14 18:40 J.F.
- 23.10.14 20:34 Cavallino
- 23.10.14 21:21 Tomasz Pyra
- 24.10.14 00:34 J.F.
- 24.10.14 07:48 MichałG
- 24.10.14 11:42 Witolko
- 24.10.14 18:36 Cavallino
- 25.10.14 01:48 Gotfryd Smolik news
Najnowsze wątki z tej grupy
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
Najnowsze wątki
- 2024-12-09 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-09 Gdańsk => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS)
- 2024-12-09 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-09 Gdańsk => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-09 Słabszy sygnał GSM od kilku tugodni
- 2024-12-09 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-09 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-09 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-09 Białystok => Analyst in the Trade Development department (experience
- 2024-12-09 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-09 przejscie sugerowane
- 2024-12-09 Re: Rumunia: Dobry Sąd Konstytucyjny anulował wynik głosowania złych wyborców (nie za UE/NATO)
- 2024-12-09 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-09 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-09 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=