-
Data: 2014-10-22 14:47:55
Temat: Re: Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Wed, 22 Oct 2014, Mirek Ptak wrote:
> Dnia 2014-10-22 10:24, *Jacek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
>> Do tego dodałbym jeszcze sytuację zwężenia, gdzie np. 2 pasy schodzą się
>> w jeden. Niemcy jadą do końca dwoma pasami, a potem na zamek
[...]
> To niestety wina tych z lewego / kończącego się
Nie. No dobra: "nie tylko".
> W Niemczech jak piszesz wszyscy jadą swoim pasem do końca, gdzie
> robią zamek. U nas też by to pewnie działało,
...pewnie jakby *przepisy* były:
1. identyczne
2. egzekwowane
;)
> ale jest masa baranów, którzy
...też nie lubią być winnymi ;)
> jak tylko zobaczą jakąś lukę (właśnie zazwyczaj przed tymi dużymi) to się tam
> wbijają, przez co na lewym robi się miejsce
Hm... tu akurat nie pamiętam w którym to kraju jest zakaz (na odcinku
oznakowanym jako przed zwężeniem) "wyjechania przed maskę pojazdu
poprzedzającego".
W .pl drogowcy czasem usiłują to maskować zakazem wyprzedzania,
ale po pierwsze mamy "jazdę w rzędzie" (konwencja!) a po drugie
nie blokuje to omijania.
> Gdyby wszyscy jechali po swoim do końca to prędkości na obu pasach
> były by mniej więcej takie same,
Nie.
Bo polskie przepisy dają "prawo tym na swoim pasie", co skutkuje
właśnie chęcią znalezienia się "na swoim pasie" będącym tym
"niekończącym się".
Nigdy nie wiesz, czy ten jadący "swoim pasem" zechce "nie zauważyć"
że wjeżdżasz przed zwężeniem i nie ma tłumaczenia - on ma
pierwszeństwo.
Jeśliby więc WSZYSCY jechali jak piszesz PRZED zwężeniem, to
dla odmiany pas kończący się by stał.
Jedzie szybciej tylko dopóty, dopóki "zjeżdżających" jest statystycznie
więcej niż różnica "wpuszczających" tych z pasa kończącego się
do udziału jadących do końca do połowy jadących.
Jak wyrównasz "udział" to każdy 'niewpuszczający' przyblokuje
pas kończący się (nie "wpuszczając" samochodu z niego przed
siebie).
pzdr, Gotfryd
Następne wpisy z tego wątku
- 22.10.14 16:39 Witolko
- 22.10.14 16:52 Cavallino
- 22.10.14 16:55 Cavallino
- 22.10.14 17:13 RoMan Mandziejewicz
- 22.10.14 18:40 Witolko
- 22.10.14 19:10 RoMan Mandziejewicz
- 22.10.14 19:15 Czesław Wiśniak
- 22.10.14 21:10 J.F.
- 22.10.14 21:44 J.F.
- 22.10.14 22:26 Witolko
- 22.10.14 22:47 Tomasz Pyra
- 22.10.14 23:08 J.F.
- 22.10.14 23:33 Tomasz Pyra
- 23.10.14 02:01 Gotfryd Smolik news
- 23.10.14 03:58 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dzień bez ICE
- Spalinówki płoną doszczętnie
- Pojemność akumulatora
- Elektryk8i dalej płoną.
- Motodziennik #284 NOWY MG HS z hybrydą oraz wraca FORD CAPRI (jako SUV)
- [FILM] SAMOCHODY ELEKTRYCZNE DO WIELKIE ŚCIEMA? TYLKO FAKTY!
- Znieczulica w narodzie
- Protect Your PC with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual
- Advanced SystemCare Pro 17.5.0.255: Complete Performance and Health Optimization
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
Najnowsze wątki
- 2024-07-17 Lublin => Full Stack Java Developer <=
- 2024-07-17 Lublin => Java Full Stack Developer (+Angular) <=
- 2024-07-17 Turek => IT Project Manager (experience with C#) <=
- 2024-07-17 Warszawa => Mobile React Native Developer <=
- 2024-07-05 eSIM na czym polega
- 2024-07-15 Roaming poza unią
- 2024-07-16 Jak tanio dzwonic do Wielkiej Brytani?
- 2024-07-16 Dzień bez ICE
- 2024-07-15 Spalinówki płoną doszczętnie
- 2024-07-15 Pojemność akumulatora
- 2024-07-15 Elektryk8i dalej płoną.
- 2024-07-15 Motodziennik #284 NOWY MG HS z hybrydą oraz wraca FORD CAPRI (jako SUV)
- 2024-07-14 [FILM] SAMOCHODY ELEKTRYCZNE DO WIELKIE ŚCIEMA? TYLKO FAKTY!
- 2024-07-14 Znieczulica w narodzie
- 2024-07-13 Protect Your PC with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual