eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPorównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. › Re: Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.
  • Data: 2014-10-22 14:47:55
    Temat: Re: Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Wed, 22 Oct 2014, Mirek Ptak wrote:

    > Dnia 2014-10-22 10:24, *Jacek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
    >> Do tego dodałbym jeszcze sytuację zwężenia, gdzie np. 2 pasy schodzą się
    >> w jeden. Niemcy jadą do końca dwoma pasami, a potem na zamek
    [...]
    > To niestety wina tych z lewego / kończącego się

    Nie. No dobra: "nie tylko".

    > W Niemczech jak piszesz wszyscy jadą swoim pasem do końca, gdzie
    > robią zamek. U nas też by to pewnie działało,

    ...pewnie jakby *przepisy* były:
    1. identyczne
    2. egzekwowane
    ;)

    > ale jest masa baranów, którzy

    ...też nie lubią być winnymi ;)

    > jak tylko zobaczą jakąś lukę (właśnie zazwyczaj przed tymi dużymi) to się tam
    > wbijają, przez co na lewym robi się miejsce

    Hm... tu akurat nie pamiętam w którym to kraju jest zakaz (na odcinku
    oznakowanym jako przed zwężeniem) "wyjechania przed maskę pojazdu
    poprzedzającego".
    W .pl drogowcy czasem usiłują to maskować zakazem wyprzedzania,
    ale po pierwsze mamy "jazdę w rzędzie" (konwencja!) a po drugie
    nie blokuje to omijania.

    > Gdyby wszyscy jechali po swoim do końca to prędkości na obu pasach
    > były by mniej więcej takie same,

    Nie.
    Bo polskie przepisy dają "prawo tym na swoim pasie", co skutkuje
    właśnie chęcią znalezienia się "na swoim pasie" będącym tym
    "niekończącym się".
    Nigdy nie wiesz, czy ten jadący "swoim pasem" zechce "nie zauważyć"
    że wjeżdżasz przed zwężeniem i nie ma tłumaczenia - on ma
    pierwszeństwo.
    Jeśliby więc WSZYSCY jechali jak piszesz PRZED zwężeniem, to
    dla odmiany pas kończący się by stał.
    Jedzie szybciej tylko dopóty, dopóki "zjeżdżających" jest statystycznie
    więcej niż różnica "wpuszczających" tych z pasa kończącego się
    do udziału jadących do końca do połowy jadących.
    Jak wyrównasz "udział" to każdy 'niewpuszczający' przyblokuje
    pas kończący się (nie "wpuszczając" samochodu z niego przed
    siebie).

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: