  • Data: 2010-09-01 21:17:47
    Temat: Re: Porownanie R1 2007 vs GSXR 1000 K7 :)
    Od: doktorski <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 1 Wrz, 13:29, marider <m...@g...pl> wrote:
    > Witajcie czesc i czolem ;)
    6, tu doktorski;

    > Moj zestaw w R1 2007 (przebieg ~2500km wiec prawie "nowka"): pelny
    > tytanowy Akrapovic EVO I z carbonowymi koncowkami, filtr powietrza K&N,
    > PC3 USB z mapa M426-502, o2 sensor wywalony (znaczy sonda lambda czy jak
    > jej tam).
    Pytanie pierwsze: kto robil ta mape? Znasz autora?

    > Zestaw w kumpla K7: koncowka Yoshimura TRC w carbonie i filtr powietrza K&N.
    > Oba motocykle przelozenia oryginalne. I co Wy na to:
    > http://tinyurl.com/3yz37mw    ?!
    Ja na to, ze obydwaj macie ubogo/niewlasciwie zestrojone dryndy.

    > Max moment jest wiekszy w R1 ale dol to jakas kpina ;]
    Patrz pytanie o mape.

    > I niech mi ktos powie ze jakiekolwiek sportowe moto ma 200KM po wlozeniu
    > marnych koncowek tlumika jak to tuningowi "spece" opisuja na Allegro
    > hehehe... Aczkolwiek zabawa jest wciagajaca. I kosztowna...
    Kazdy silnik wychodzi z fabryki z konkretnym setupem. Ma byc
    najmocniejszy? Proszsz. Ma miec moment? Proszsz. Ma byc kompromisem?
    Proszsz. Ale to nadal fabryczny setup. Wkladasz KNa, wkladasz przelot
    na wydechu to jak jakbys ten setup wlozyl w dupe (nic personalnego).
    Rozstrajasz motocykl. Nawet jesli masz PC i *wydaje Ci sie* ze masz
    wlasciwa mape to prawdopodobienstwo, ze ta mapa jest optymalna jest
    jak 1:100. Chyba, ze jezdzisz na takim samym paliwie i powietrzu jak
    autor mapy. Wtedy prawdopodobienstwo jest juz 1:50...
    Moja rada: masz hamownie? Masz mechanika ogarniajacego strojenie?
    Zestroj silnik pod to co masz i wtedy chwal sie wykresami. Inaczej
    szkoda kasy bo mozna wiecej zepsuc niz poprawic. Inna sprawa to
    strojenie wg AFR a nie hamowni - podczas jazdy. Znam jedna firme w
    Polsce, ktora to robi ale slabo znam branze wiec moze po prostu nie
    wiem.

    Od razu odniose sie do innych kwestii w watku poruszanych:
    - hamowanie za free w B-stoku. Zapisuje sie. Akurat sie wybieram w
    okolice. Ile trzeba miec? 183KM? Na kole czy silniku? :)
    - tor/czasy/inne duperszwance: jako leszcz torowy ale jednak torowy
    stwierdzam, ze osiagi motocykla (generalizujac) , na poziomie nizszym
    niz zawodniczy, maja sie tak do czasow jak ja do baletnicy. Przyklad:
    motocykl mam jaki mam, umiejetnosci takze (z torem majace niewiele
    wspolnego). Podczas ostatniego latania w Nowodworze krecilem okolice
    2:23. Wydawalo mi sie szybko, AZ mial 2:28. 5 sekund roznicy. Potem
    byly kolejne pomiary i juz mi na nich bardziej zalezalo. Okazalo sie,
    ze jak sie zepne to krece 2:19. Wow, pomyslalem. A potem juz bylo na
    powaznie: pierwsze 3 kolka byly rowne po 2:14, ostatnie 2:15. Nie
    wierzylem w to co widze na stoperze. A wszystko dlatego, ze mialem na
    plecach 1098, CBR1000RR i ZX-10. A motocykl wciaz ten sam....
    - czy tuning motocykla drogowego traktowanego lajtowo ma sens? Dla
    dobrego samopoczucia tak. Dla frajdy/wyglupow tak - o ile jest
    zrobiony dobrze. Dla lepszego/innego wygladu - tak. Innych pozytywnych
    skutkow nie dostrzegam.

    Ode mnie: moj motocykl jest lekko dlubniety. Ale nie po to zeby
    zamiast 192KM mial 193KM czy moze nawet 203KM, z doladowaniem, jak
    twierdza marketingowcy z KHI. Walimieuto, i tak nie mam gdzie tego
    wykorzystac. Ale mialem dziure w momencie przy 2,5-3,5 krpm - dosc wk-
    wiajaca. Juz jest mniejsza. Motocykl zaczal zbierac sie tak, jak tego
    oczekiwalem. Poskutkowalo to niestety przyspieszona wymiana lozyska GR
    ale co tam - wrazenia mam bezcenne. Czy moje wydatki mialy sens? Dla
    mnie tak, jestem zadowolony. Jesli dla 99% spoleczenstwa sensu nie
    bylo - ich sprawa.

    pzdr, dr
    14/525