  • 21. Data: 2010-11-12 15:37:58
    Temat: Re: Porównanie 60D, K-7 i D7000!
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 12.11.2010 Henry(k) <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał/a:

    > Ale to jeszcze było zanim UE zakazała żarówek 100W - teraz wszędzie jest
    > ciemniej ;-)

    Etam taki ilford 3200 działał 20 lat temu też, bez łaski za matrycami, a i
    jego się forsowało na 6400

  • 22. Data: 2010-11-12 16:28:43
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2010-11-12 14:36, Mateusz Ludwin pisze:
    > No to ustaw ISO100 i zobacz jak tam wyglądają szpulki, a potem ustaw
    > 6400 i zobacz jak pięknie znikają, choć wcześniej były widoczne.
    >
    > Albo popatrz zacienioną część butelki w centrum, ile detali Canon
    > wycina przykrywając je czernią.
    I co mi to ma wyjaśnić? Przeczytaj jeszcze raz i spróbuj zrozumieć to,
    co napisałem w poprzednim liście. Przesunięcia niektórych elementów (w
    tym i nieszczęsnych szpulek) na zdjęciach wykonanych różnymi aparatami
    dowodzą, że różnymi aparatami fotografowano podczas testu różne motywy.
    Motywy wprawdzie podobne do siebie, ale jednak różniące się szczegółami
    - a skoro tak, to nie ma wcale pewności czy te szpulki były na zdjęciach
    wykonanych D60 oświetlone identycznie jak na zdjęciach wykonanych innymi
    aparatami. Osoba ustawiająca motyw testowy mogła np. wsunąć je nieco
    głębiej, wskutek czego mogły być w głębszym cieniu. A skoro taka
    możliwość mogła zajść, to trudno z gorszej widoczności szpulek na
    zdjęciach wyciągać kategoryczne wnioski. Nie chcę tu bronić D60 - być
    może ma faktycznie kiepską matrycę (zresztą jak sobie przypomnisz moje
    dotychczasowe wypowiedzi na grupie - raczej fanem Canona nigdy nie
    byłem) ale nie można tego kategorycznie stwierdzić na podstawie tego
    jednego testu. Po prostu przesunięcia w motywie testowym spowodoway, ze
    test nie jest do końca wiarygodny i wnioski wyciągane na podstawie
    drobnych niuansów zdjęć z tego testu mogą być błędne.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 23. Data: 2010-11-12 18:37:57
    Temat: Re: Por??wnanie 60D, K-7 i D7000!
    Od: Keek <podazaj_za_adresm_w_@_stopce.pl>

    In <ibjg7e$avq$1@news.onet.pl> Janko Muzykant wrote:

    > No i obchodziliśmy się.
    > Aczkolwiek najczęściej wysokie iso służy do nobilitowania.

    Troszeczke naciagacie.
    Dzieki wysokim czulosciom w dzisiejszych aparatach cyfrowych, mozliwe
    jest robienie tematow i zdjec, o ktorych dwadziescia lat temu mozna bylo
    sobie pomarzyc.

    --
    K ______ http://robertkresa.com

  • 24. Data: 2010-11-12 20:23:33
    Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>

    > Np. nowy wypusk C60D ma zdecydowanie gorsze fotki od poprzednika C550D -
    > ale cene oczywiscie duzo wyzsza w imie paru wodotryskow.

    Bajki Panu pisać...

  • 25. Data: 2010-11-12 20:25:21
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 12/11/2010 11:41, Matt wrote:
> [...]
    sp

    > Jak się ustawi taką samą czułość dla wszystkich aparatów, najlepszy obraz daje
    > Pentax, potem Nikon, na końcu Canon.

    zgoda, ale Pentax na wyższych czułościach *wydaje* się mniej ostry. Nie
    żeby mi to przeszkadzało. Jeżeli to świadomy kompromis jest on bardzo
    sensowny, przy tej licznie pixeli.

    B.

  • 26. Data: 2010-11-12 20:36:36
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-11-12 19:37, Keek pisze:

    > Troszeczke naciagacie.
    > Dzieki wysokim czulosciom w dzisiejszych aparatach cyfrowych, mozliwe
    > jest robienie tematow i zdjec, o ktorych dwadziescia lat temu mozna bylo
    > sobie pomarzyc.

    Nie jestem zbyt obyty z portfolio aktualnych fotografów, możesz podać
    jakieś ciekawy linki z przykładami, gdzie właśnie widać plusy tego
    dzisiejszego postępu. Oczywiście pomijam tu sport, zwierzynę, śluby,
    oraz loty kosmiczne ;).

    --
    Pozdrawiam,
    Bartko.

  • 27. Data: 2010-11-12 21:40:46
    Od: Keek <podazaj_za_adresm_w_@_stopce.pl>

    In <ibk8j4$1tm6$1@news.mm.pl> cichybartko wrote:

> [...]
    > jakieś ciekawy linki z przykładami, gdzie właśnie widać plusy tego
    > dzisiejszego postępu. Oczywiście pomijam tu sport, zwierzynę, śluby,

    Podobnie obyty nie jestem. Nie lubie ogladac nieswoich zdjec.
    Wyobraznie po prostu mam. A ze mozliwe, ze jeszcze nikt tego nie
    wykorzystal - nie moja wina.

    --
    K ______ http://robertkresa.com

  • 28. Data: 2010-11-13 00:51:28
    Od: "Pikus'" <p...@o...eu>

    Użytkownik "kurdybanek" <k...@n...plt> napisał w wiadomości

    > Bajki Panu pisać...

    Obydwoma aparatami zrobilem troche zdjec, a obejrzany skrupulatnie
    zamieszczony test potwierdza, ze 60D szumi bardziej w zakresie barw
    czerwonych, oraz gubi wiecej szczegolow w mniejszych doswietleniach od 550D.
    Prosze obejrzec fragmenty z kartami do gry, oraz nisko, z pileczkami. Barwa
    czerwona ma grubsze ziarno a szczegoly pileczek i szpulek z nicmi zatracaja
    sie w 60D. To nie bajki i choc roznice nie sa wielkie. ale sa.

  • 29. Data: 2010-11-13 01:25:35
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Bronek Kozicki:

    > zgoda, ale Pentax na wyższych czułościach *wydaje* się mniej ostry. Nie
    > żeby mi to przeszkadzało. Jeżeli to świadomy kompromis jest on bardzo
    > sensowny, przy tej licznie pixeli.

    Dla mnie to jest ewidentne odszumianie. Zamiast pozwolić na odszumienie
    koloru, Pentax odszumia luminancję i generuje akwarelę.

  • 30. Data: 2010-11-13 01:58:31
    Od: "Matt " <m...@g...pl>

    Mateusz Ludwin <n...@s...org> napisał(a):

    > Dla mnie to jest ewidentne odszumianie. Zamiast pozwolić na odszumienie
    > koloru, Pentax odszumia luminancję i generuje akwarelę.

    Co by nie napisać, ten aparat generuje najładniejsze obrazy z czułości powyżej
    iso12800, i to także w porównaniu z pełnoklatkowym D700

    Maciej