  • 1. Data: 2010-10-25 10:46:13
    Temat: Porownanie 550D i 60D
    Od: "Pikus'" <p...@o...eu>

    Dzis ukazaly sie fotki porownawcze 60D na portalu imagin-resource
    Wyrazny postep w szumach na zakresach ISO1600 - 12600 :)))

    http://www.imaging-resource.com/IMCOMP/COMPS01.HTM

  • 2. Data: 2010-10-25 11:42:39
    Temat: Re: Porownanie 550D i 60D
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    W dniu 2010-10-25 12:46, Pikus' pisze:
    > Dzis ukazaly sie fotki porownawcze 60D na portalu imagin-resource
    > Wyrazny postep w szumach na zakresach ISO1600 - 12600 :)))
    >
    > http://www.imaging-resource.com/IMCOMP/COMPS01.HTM

    Prowokator :)

  • 3. Data: 2010-10-25 11:57:21
    Od: "Pikus'" <p...@o...eu>

    Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a...@g...USUNTO.pl> napisał w
    wiadomości news:4cc56d1f$0$27043$65785112@news.neostrada.pl...

    > Prowokator :)

    moze nie az tak. Nie jestem profesjonalista, ale poprostu mnie draznia
    roznice w ocenie na roznych portalach. Np. DXO feruje ze ISO 7D lepsze od
    60D a to lepsze od 550D - natomiast poprostu patrzac na fotki testowe ten
    szereg nalezaloby odwrocic - najgorzej wypada najdrozszy 7D.
    Nosilem sie z zamiarem dokupienia do posiadanej juz skrzynki 60D, chocby dla
    "LCD skrzydelka" i jako 1,6x extender, lecz chyba zdecyduje sie na 550D -
    duzo tanszy, mniejszy, lzejszy i o mniejszych szumach, a ze "skrzydelkiem
    dam sobie poki co spokoj.

  • 4. Data: 2010-10-25 12:04:18
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Pikus' napisał(a):
> [...]
    > "LCD skrzydelka" i jako 1,6x extender, lecz chyba zdecyduje sie na 550D -
    > duzo tanszy, mniejszy, lzejszy i o mniejszych szumach,

    i z gorszym wizjerem.

    --
    Mirek

  • 5. Data: 2010-10-25 13:37:04
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Mon, 25 Oct 2010 14:04:18 +0200, John Smith wrote:
    > i z gorszym wizjerem.

    Zawsze mnie zadziwialo porownywanie wizjerow APS-C...

    Wizjer to jest w 6x6, manualnych kliszakach (np Canon A-1);
    w AF -- przyznam ze 5D ma fajniejszy wizjer niz aps-c, ale porownywanie
    aps-c miedzy soba? IMO miedzy 300D, 450D i 50D roznica jest żadna, ale
    moze mnie porządne wizjery rozpuściły?

    zdziwiony pozdrawiam,
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 6. Data: 2010-10-25 14:06:31
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-10-25 13:57:21 +0200, "Pikus'" <p...@o...eu> said:

    > Np. DXO feruje ze ISO 7D lepsze od
    > 60D a to lepsze od 550D - natomiast poprostu patrzac na fotki testowe ten
    > szereg nalezaloby odwrocic - najgorzej wypada najdrozszy 7D.

    W którymś wywiadzie gość z Canona, zapytany dlaczego 5dmk2 daje lepszy
    obraz od znacznie droższego 1Dsmk3 z tą samą matrycą, odpowiedział
    "nowsze zazwyczaj jest lepsze, niezależnie od półek". I logika by to
    potwierdzała - inżynierowie mają więcej czasu na pracę z
    oprogramowaniem tej samej matrycy, możliwe są jakieś niewielki poprawki
    konstrukcji itp. I IMHO 60D jest o włos lepszy według sampli z I-R od
    550D - pozornie może szumi kapeczkę więcej, ale nieco ładniej (bardziej
    regularnie, a nie "plackami") oraz zostawia nieco więcej mikrodetalu.
    Co do DXO, osobiście jakoś nigdy nie ufałem ich tabelkom, gdzieniegdzie
    rozmijali się znacząco z moim własnym odbiorem zdjęc z niektórych
    puszek.

    de Fresz

  • 7. Data: 2010-10-25 14:17:16
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Michal Tyrala napisał(a):

> [...]
    > w AF -- przyznam ze 5D ma fajniejszy wizjer niz aps-c, ale porownywanie
    > aps-c miedzy soba? IMO miedzy 300D, 450D i 50D roznica jest żadna, ale

    0.87x vs 0.95x
    Liniowo jakieś 9%, powierzchniowo jakieś 19%.
    Przy tak małych wizjerach to jednak robi różnicę.
    Przynajmniej dla mnie.

    --
    Mirek

  • 8. Data: 2010-10-25 14:45:31
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Mon, 25 Oct 2010 16:17:16 +0200, John Smith wrote:
    > 0.87x vs 0.95x
    > Liniowo jakieś 9%, powierzchniowo jakieś 19%.

    Umiem sobie zerknac w specyfikacje ;)

    > Przy tak małych wizjerach to jednak robi różnicę.

    Serio? Patrzysz w judasza w (x)xxxD i mowisz: &^%&^%#, zerkasz w xxD i: ,,od
    razu lepiej''? Czy to taka autosugestia bo ,,0.87 vs 0.95''? :-)
    IMO w oba się patrzy jakby ogladac swiat przez rurke od srajtaśmy, a czy to
    była Mola, czy Velvet, to i tak malo widac ;)

  • 9. Data: 2010-10-25 15:19:56
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 25 Oct 2010 13:37:04 +0000 (UTC), Michal Tyrala napisał(a):

> [...]
    > w AF -- przyznam ze 5D ma fajniejszy wizjer niz aps-c, ale porownywanie
    > aps-c miedzy soba? IMO miedzy 300D, 450D i 50D roznica jest żadna, ale

    Nie tylko z wizjerami tak jest - zobacz sobie walkę na szumy, MPix,
    szybkość AF - wszędzie różnice są kilku procentowe, a cyfromaniacy są
    gotowi życie oddać w udowadnianiu "lepszości".

    BTW - dzisiaj wyciągnąłem analogowego Pentaka (Z-1p) i zerknąłem w wizjer a
    tam taaaki wielki obraz... Aczkolwek między moim cyfrowym Pentakiem (K20D),
    a nikosiem D80 różnica była prawie żadna.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 10. Data: 2010-10-25 15:28:38
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Michal Tyrala napisał(a):

    > Umiem sobie zerknac w specyfikacje ;)

    > Serio? Patrzysz w judasza w (x)xxxD i mowisz: &^%&^%#, zerkasz w xxD i: ,,od
    > razu lepiej''?

    Tak właśnie jest.
    Co w tym dziwnego?

    Oczywiście "od razu lepiej" nie oznacza "no teraz to już jest idealnie",
    ale różnica jest.
    --
    Mirek