  • 1. Data: 2012-07-06 13:05:45
    Temat: Popularność mikrokontrolerów
    Od: roman rumian <r...@g...com>

    Kochani,

    która rodzina mikrokontrolerów jest Waszym zdaniem najbardziej potrzebna
    inżynierom kształconym w Polsce ?
    Inaczej pisząc, jakiej architektury i narzędzi powinien być uczony w
    pierwszym rzędzie uczeń/student o profilu
    elektronika/automatyka/informatyka ?

    Ukłony

    Roman Rumian

  • 2. Data: 2012-07-06 13:29:00
    Temat: Re: Popularność mikrokontrolerów
    Od: a...@p...fm

    Wydaje się, ze obecnie przyszłość procesorów należy do ARM (cortex)!

  • 3. Data: 2012-07-06 13:36:43
    Od: roman rumian <r...@g...com>

    W dniu 2012-07-06 13:29, a...@p...fm pisze:
    > Wydaje się, ze obecnie przyszłość procesorów należy do ARM (cortex)!

    Niewątpliwie, ale z kolei wątpię, czy to jest dobry start dla świeżego
    absolwenta liceum czy gimnazjum.

    Pozdrowienia

    Roman Rumian

  • 4. Data: 2012-07-06 13:39:15
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 06.07.2012 13:05, roman rumian wrote:
> [...]
    > Inaczej pisząc, jakiej architektury i narzędzi powinien być uczony w
    > pierwszym rzędzie uczeń/student o profilu

    AVR - bo ma niezłą wartość dydaktyczną a jednocześnie nie odrzuca, dużo
    przykładów w sieci, dostępne w DIPie

    MSP430 - alternatywa dla AVR, trochę gorsze narzędzia i wsparcie w
    internecie, ale fajne, energooszczędne

    ARM - bo popularne, potężne a jednocześnie eval board do stm32 kosztuje
    ~50PLN - może student się łatwo bawić we własnym zakresie, czy
    wypożyczyć płytkę i zrobi wybajerzony projekt

    PIC - koszmarek, ale spora część propozycji projektów do realizacji
    które dostawałem była właśnie na PICach, więc ma "wsparcie rynku pracy"

    Ja bym robił coś w stylu AVR na początku a potem (lub dla bardziej
    zainteresowanych) ARM.

    Michoo

  • 5. Data: 2012-07-06 13:57:14
    Od: roman rumian <r...@g...com>

    W dniu 2012-07-06 13:39, Michoo pisze:
    (...)
> [...]
    > które dostawałem była właśnie na PICach, więc ma "wsparcie rynku pracy"
    >
    > Ja bym robił coś w stylu AVR na początku a potem (lub dla bardziej

    Dziękuje ! :-)

    Atmele chyba faktycznie są najbardziej popularne u krajowych dłubaczy, a
    dodatkowo Studio 6 Atmela jest też dla ARM-ów.

    PIC-e nie uważam za koszmarne, a maja masę fajnych i tanich narzędzi
    wspomagających, w tym świetne wykłady wprowadzające, tyle, że po angielsku.

    Roman Rumian

  • 6. Data: 2012-07-06 14:03:21
    Od: roman rumian <r...@g...com>

    (...)

    http://techtrain.microchip.com/x14/

  • 7. Data: 2012-07-06 14:08:34
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan roman rumian napisał:

    > Niewątpliwie, ale z kolei wątpię, czy to jest dobry start dla świeżego
    > absolwenta liceum czy gimnazjum.

    Pytanie trzeba uściślić. Czy chodzi o popularność mikrokontrolerów, czy
    mikroprocesorów? Subtelną różnicę zdefiniowałbym na lokalny użytek w ten
    sposób: do mikrokontrolera pisze się "wsad", a mikroprocesora używa się
    z jakimś systemem operacyjnym, do którego dodaje się swoje programy
    użytkowe. Kości ARM zdecydowanie częściej wykorzystuje się jako
    mikroprocesory. Z migającą diodą na Rapsberry Pi startujący gimnazjalista
    powinien sobie poradzić.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2012-07-06 17:22:54
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 06-07-2012 o 13:39:15 Michoo <m...@v...pl> napisał(a):

    > AVR - bo ma niezłą wartość dydaktyczną a jednocześnie nie odrzuca, dużo
    > przykładów w sieci, dostępne w DIPie
    Koszmarny asembler, z tego powodu polecam 51 albo jeszcze lepiej Z80 :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 9. Data: 2012-07-06 17:50:17
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 06.07.2012 17:22, janusz_kk1 wrote:

    > Koszmarny asembler, z tego powodu polecam 51 albo jeszcze lepiej Z80 :)
    Brrr. Po co na początku uczyć assemblera?

    Michoo

  • 10. Data: 2012-07-06 18:12:01
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    Koszmarny asembler, z tego powodu polecam 51 albo jeszcze lepiej Z80 :)

    51 ma tylko jedną wadę, nie ma polecenia compare... ktoś tu ostatnio
    wspominał o polskim 51, może to ten kierunek...