  • 1. Data: 2012-07-06 13:53:31
    Temat: Odczyt rejestru bez uzycia wartości odczytanej
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Cześć.
    Proszę powiedzcie mi co oznacza taki odczyt rejestrów:
    (void)(volatile uint16_t)(i2c->SR1);

    I jeśli jest on dokonywany to gdzie następuje przypisane, tzn do czego?

  • 2. Data: 2012-07-06 14:00:04
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 06.07.2012 13:53, schrieb slawek7:
    > Cześć.
    > Proszę powiedzcie mi co oznacza taki odczyt rejestrów:
    > (void)(volatile uint16_t)(i2c->SR1);

    42

    > I jeśli jest on dokonywany to gdzie następuje przypisane, tzn do czego?
    do niczego, jak widać

    Waldek

  • 3. Data: 2012-07-06 14:13:27
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    > 42
    Co ma oznaczać ta wartość bo tego nie rozumiem?

    > do niczego, jak widać
    To ja wiem ale jak to fizycznie wygląda, żaden kompilator nie odczyta do niczego
    wartości.

  • 4. Data: 2012-07-06 14:47:48
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    W dniu 2012-07-06 14:13, slawek7 pisze:
    > Co ma oznaczać ta wartość bo tego nie rozumiem?

    Patrz -> "Autostopem przez Galaktykę"

    > To ja wiem ale jak to fizycznie wygląda, żaden kompilator nie odczyta do niczego
    wartości.

    Są przypadki gdy operacja odczytu nie ma sensu dla programu ,ale ma dla
    sprzętu.

    Adam

  • 5. Data: 2012-07-06 15:09:48
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 06.07.2012 14:47, schrieb Adam Górski:

    > Patrz -> "Autostopem przez Galaktykę"

    Dokładnie to. Chodzi o to, że jak się zupełnie nie wie o co chodzi, to
    daje się odpowiedź uniwersalną. Ty nie napisałeś co to za kontroler, co
    to za rejestr i co on robi. Może wystarczy go odczytać, by zmienić coś?

    > Są przypadki gdy operacja odczytu nie ma sensu dla programu ,ale ma dla
    > sprzętu.

    Dokładnie też ;-). Na przykład skasowanie przerwania i podobne.

    Waldek

  • 6. Data: 2012-07-06 15:11:36
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 06.07.2012 14:13, schrieb slawek7:
    > To ja wiem ale jak to fizycznie wygląda, żaden kompilator nie odczyta do niczego
    wartości.

    no przeczyta do jakiegoś rejestru i zawartość oleje. A że ma przeczytać,
    to wie (bo ma volatile). Chyba, że kompilator do dupy i zignoruje sprawę.

    Waldek