  • 31. Data: 2018-05-01 10:02:49
    Temat: Re: Popularność kombi - regionalizacja
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-04-30 o 19:54, Cavallino pisze:

    > Co ma?
    > Pół metra blachy żadnej nie produkuje.
    > Raczej podkreśla bezsens właściciela.

    Za BMW czy Merca z garbem to ktoś powinien trafić do kryminału. Każdy
    prawdziwie luksusowy a tym samym porządnie wyglądający samochód to
    sedan. Maserati, Jaguar, Lexus i inne cieszące oko auta to sedany.
    Oczywiście teraz w dobie kapitalizmu producenci szukają nisz, tak że
    powstawiają wersje kombi, ale ja na pewno nie kupowałbym auta uznanej
    marki zeszpeconego garbem.

    Te pół metra blachy sprawia że flinty, wędki czy kije golfowe mieszczą
    się w bagażniku bez problemu. W Golfie trzeba by kłaść siedzenia, w
    Jetcie już nie.

  • 32. Data: 2018-05-01 10:03:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 30 Apr 2018 23:17:28 -0700 (PDT),
    p...@g...com napisał(a):
    > kombi jest funkcjonalne i to jego główna zaleta. Jeśli jest jedynym
    > autem w rodzinie to wybór z rozsądku choć w bogatszych Niemczech
    > 70% Passatów to wersja Variant.

    a) sprawdzic, czy to jedyne auto w rodzinie,
    b) VW to auto dla ludu, podaj % z mercedesa :-)

    > Dla mnie sedan to takie upośledzone auto i nie znam wśród znajomych
    > przypadku żeby ktoś go kupił a miał wcześniej kombi, wszyscy w
    > drugą stronę a pardon znajomi kupili C-Klasse (po Touranie) i teraz
    > bagaże jadą z 2-ka dzieci w drugim rzędzie ;-) jak ktoś widział
    > bagażnik w tym aucie to wie o co chodzi.

    tez lubie kobiaki, ale C-klasa nie ma bagaznika ?
    No, widac trzeba E.

    J.

  • 33. Data: 2018-05-01 10:38:44
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-05-01 o 01:31, J.F. pisze:

    > (...)
    > No i nie wiem, czy mozna kupic VW bez wycieraczki z tylu :-)
    >
    > Przy czym:
    > -wycieraczke miewaja nawet sedany.

    Ok, ok, ok :-D
    Dyskusja jest ogólna :-) Nie chcę szastać modelami.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 34. Data: 2018-05-01 10:41:38
    Od: p...@g...com

    VW jest największym producentem. I popatrz na E ile kosztuje ;-)

  • 35. Data: 2018-05-01 11:02:31
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-30 o 23:05, J.F. pisze:

    > Cos w tym jest. A sedan czesto nie ma nawet wycieraczki.

    No właśnie - bo nie potrzebuje. Tylna szyba zazwyczaj pozostaje czysta.

    > Ale ... po co ci tylna szyba ?
    >
    > A w hatchbackach to chyba roznie ?

    Chyba jednak niekoniecznie. W Maździe 323 jaką jeździłem kiedyś, właśnie
    hatchback, szyba brudziła się błyskawicznie - tak jak w kombi. Parę km
    szybszej jazdy i nic przez nią nie widać.

    A po co widoczność przez tylną szybę? Bo mam lusterko wsteczne i nie
    waham się go używać :-D

    > No tak mowia.
    > IMO - halasow nie brakuje, przy 160 w sedanie cicho ?

    W moim obecnym tak, aczkolwiek mam dobrze wytłumione auto. Zero
    trzeszczenia, silnika nie słychać jedynie szum opon nie jest fajny. Od
    tej prędkości szum powietrza też już zaczyna być obecny ale to wszystko
    razem to mały pikuś w stosunku do kombi/hatchbacka gdzie większość
    hałasu pochodziła z tyłu. Oczywiście to tylko moje własne obserwacje, co
    podkreślam.

    > Ja tam nie mam problemu z wykorzystaniem, ale rower to faktycznie
    > kiepsko pasuje.
    > Za to do sedana wcale :-)

    Ciekawe, bo jak złapałem flaka w rowerze, to po zdjęciu przedniego koła
    (ubiegając Twoje argumenty: to żaden demontaż - jednym ruchem, zwalnia
    się zaczep koła) bez problemu go zapakowałem w bagażnik.

    > Za to niektore sedany maja pojemnosc smieszna. Z powodu klapy, ktora
    > ogranicza dostep i otworu malego.

    Zgoda, ale jeśli ktoś wozi co najwyżej laptopa, to po co mu wciskać
    ciężarówkę?

    > De gustibus etc ... ale co Ty - auto podziwiasz ?
    > Ja tam podchodze, wsiadam i jade. Wysiadam i juz nie widze :-)

    Nigdy tak nie podchodziłem do aut. No może z dwoma wyjątkami, o jakich
    wspomniałem: kombiaka i hatchbacka. Dla mnie jazda to przyjemność. Auto
    zawsze czyste. Nigdy nie pakuję do niego brudnych i rysujących
    przedmiotów o ile nie muszę. Popatrz ilu stałych bywalców mają firmy
    czyszczące auta. Bez zapisywania się trudno o termin.

    > A hatchbacki ... bywaja piekne ...

    Bywają. Kombi też. Np. wspomniany Mini Cooper Clubman. Ma naprawdę styl.
    Nowoczesny a zarazem nie europejsko - ascetyczny w designie.

    > IMO - niewielka, ale u mnie wieje mniej :-)
    > Za to pojechac na wybrzeze z tym calym sprzetem - lezaki, parawany ...
    > oj przydaje sie kombi. I np rowerek dla dziecka :-)

    Ależ oczywiście, ze tak! Chodzi mi tylko o to, że nie powinno się mówić,
    że sedan lub kombi jest beee bo wszystko w/g potrzeb. W kombi gnoju na
    pole nie przewieziesz więc czy to ma oznaczać, że jest do bani?

    A już w tym wątku widzę osoby twierdzące, że coś jest cool a coś innego
    nie ma prawa istnieć. Bez sensu...

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 36. Data: 2018-05-01 11:36:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 1 May 2018 11:02:31 +0200, Marek S napisał(a):
    > No właśnie - bo nie potrzebuje. Tylna szyba zazwyczaj pozostaje czysta.

    Ale niektore maja :-)

    > Chyba jednak niekoniecznie. W Maździe 323 jaką jeździłem kiedyś, właśnie
    > hatchback, szyba brudziła się błyskawicznie - tak jak w kombi. Parę km
    > szybszej jazdy i nic przez nią nie widać.

    A w innych jest dobrze

    > A po co widoczność przez tylną szybę? Bo mam lusterko wsteczne i nie
    > waham się go używać :-D

    Mam trzy lusterka :-)

    No tak, nie masz kombi, to nie znasz problemu "tyl zastawiony, nic nie
    widac w lusterku" :-)

    Za to moze byc deszcz, czy rosa i tez nie widac, a nie masz nawet
    wycieraczki ;-)

    > Ciekawe, bo jak złapałem flaka w rowerze, to po zdjęciu przedniego koła
    > (ubiegając Twoje argumenty: to żaden demontaż - jednym ruchem, zwalnia
    > się zaczep koła) bez problemu go zapakowałem w bagażnik.

    To nie wiem - gratulowac duzego bagaznika czy wspolczuc malego rowerka
    :-)

    > Zgoda, ale jeśli ktoś wozi co najwyżej laptopa, to po co mu wciskać
    > ciężarówkę?

    15 calowy monitor Daewoo w pudle nie wchodzil do lanosa :-)

    > Nigdy tak nie podchodziłem do aut. No może z dwoma wyjątkami, o jakich
    > wspomniałem: kombiaka i hatchbacka. Dla mnie jazda to przyjemność. Auto
    > zawsze czyste.

    W czasie jazdy auta nie widac :-)

    Widac przy podchodzeniu ... i oczywiscie mozna sobie postawic na
    podworku, usiasc na fotelu i podziwiac :-)

    > Ależ oczywiście, ze tak! Chodzi mi tylko o to, że nie powinno się mówić,
    > że sedan lub kombi jest beee bo wszystko w/g potrzeb. W kombi gnoju na
    > pole nie przewieziesz więc czy to ma oznaczać, że jest do bani?

    w sedanie tez nie przewies, wiec jest tak samo do bani ;-)

    > A już w tym wątku widzę osoby twierdzące, że coś jest cool a coś innego
    > nie ma prawa istnieć. Bez sensu...

    A sedanow coraz mniej produkuja ;-)

    J.

  • 37. Data: 2018-05-01 11:46:16
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-05-01 o 05:54, Cavallino pisze:

    > A po co kupiłeś pół metra zbędnej blachy?

    Bo jazda cichym, mocnym, bezpiecznym i stabilnym autem sprawia mi
    przyjemność. Dla mnie auto nie jest tylko narzędziem przy pracy.

    > To jedyny minus.
    > Ale sedan ma podobny, choć mniej uciążliwy - mokrej i brudnej szyby nie
    > przetrzesz niczym, bo wycieraczki brak.

    Jak długo sedanami jeżdżę, to nigdy nie miałem jeszcze potrzeby
    przecierania tylnej szyby. Nawet gdy deszcz pada, to bywa sucha.

    > Od chyba 10 lat nie miałem auta który miałby zbiornik mniejszy niż 3-3,5 l.

    To i tak za mało. 50l to optymalna wielkość. :-D A cenę płynu do
    spryskiwaczy należałoby doliczać do zużycia paliwa bo jego konsumpcja w
    czasie jazdy jest podobna :-D

    > Ja uzupełniam gdzieś raz na 3 miesiące.
    > Aczkolwiek mało jeżdżę na codzień, zazwyczaj tylko po mieście, a główny
    > przebieg to weekendy i wakacje.

    Ja jeżdżę / jeździłem bardzo różnie w zależności gdzie mieszkałem i
    uczyłem się / pracowałem. Jednakże najczęściej jednak była to obwodnica,
    a więc prędkości 100+ km/h i w tych okresach życia - codziennie. No i
    uciążliwość brudnej (mało powiedziane - zachlapanej błotem) tylnej szyby
    w autach z wycieraczką z tyłu skutecznie mnie zniechęciła. Guzik od
    tylnej wycieraczki był najczęściej używanym guzikiem w aucie. Dosłownie
    jak maszynista w pociągu - co kilka minut trzeba wciskać go.

    > Wygłuszyć idzie wszystko,

    Kupując auto, nie rajcuje mnie jego demontaż, naklejanie mat
    bitumicznych i innych wynalazków by potem okazało się, że jakiś plastik
    się ułamie w trakcie zabaw, coś przestanie być spasowane i zacznie
    dodatkowo trzeszczeć.

    To po pierwsze - a w przypadku kombi to nie ma sensu. Nie da się
    wygłuszyć - o tym poniżej.

    > może to nie były Mercedesy, do którego
    > porównujesz?
    > Bo tutaj chyba nie typ nadwozia decyduje.

    Oczywiście, że nie ale to nie ma znaczenia. Jeśli o mercach mowa -
    jechałeś MLem powyżej 100km/h (czyli też taki rodzaj kombi)? Jak dla
    mnie to wóz drabiniasty jeśli o akustykę chodzi. Nie ma takiej opcji aby
    kombi nie hałasował (i to mocno) z tyłu bo przestrzeń ładowna nie ma i
    nie może mieć sztywnych, wytłumionych przegród oddzielających od części
    pasażerskiej. Łatwo to sprawdzić gdy rozłożysz tylne siedzenia w sedanie
    - poziom hałasu rośnie wtedy może nie tak jak w kombi, ale mimo to
    znacząco. Zawirowania powietrza z tyłu auta hałasują bardziej niż opływ
    powietrza z przodu. Do tego w kombi/hatchbacku powierzchnia hałasująca
    jest 2x większa niż w sedanach. Zwróć uwagę jak się osadza syf z tyłu
    aut. Kombi ma cały tył brudny a sedan może nie mieć kropelki wody na
    tylnej szybie nawet jeśli bagażnik jest zasyfiony tak, że tablicy
    rejestracyjnej nie rozczytasz. Właśnie te brudne fragmenty auta hałasują
    najbardziej. W sedanie ta sekcja jest akustycznie odcięta - w
    szczególności w autach z średniej / wyższej półki, gdzie bagażnik jest
    tłumiony podobnie jak cała reszta.

    > No popatrz - a ja dokładnie takie same wrażenia mam patrząc na sedany.

    Podkreślam _moje_prywatne_poznania_

    > Porównaj np. Tipo sedan z Tipo hatch - przepaść.
    > A to jeden z ładniejszych sedanów w klasie.

    Tipo? Wow :-) Mamy inny gust i niech tak zostanie.

    > Piszesz o Macanie czy Cayenne?
    > Bo nic innego z Porsche nawet koło hatchbacka nie leżało.

    O obu. Jeden i drugi to estetyka lat 90tych. Brakuje tylko drewnianych
    boków. Coś w rodzaju niedawnego Subaru, choć oni wreszcie zatrudnili
    designera. Oczywiście (znów podkreślam) wyrażam własne doznania estetyczne.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 38. Data: 2018-05-01 12:04:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 1 May 2018 10:02:49 +0200, Trybun napisał(a):
    > Za BMW czy Merca z garbem to ktoś powinien trafić do kryminału. Każdy
    > prawdziwie luksusowy a tym samym porządnie wyglądający samochód to
    > sedan.

    Zapewne przeprowadzili badania rynkowe ... i nie masz racji :-)

    > Maserati, Jaguar, Lexus i inne cieszące oko auta to sedany.

    Maserati powiadasz
    https://en.wikipedia.org/wiki/Maserati_Bora
    https://en.wikipedia.org/wiki/Maserati_Ghibli
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Maserati_MC12
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Maserati_Birdcage_75th

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Jaguar_X-Type
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Jaguar_F-Pace

    J.

  • 39. Data: 2018-05-01 12:08:39
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-05-01 o 11:36, J.F. pisze:

    > Ale niektore maja :-)

    Ok, ale co z tego miałoby wynikać dla dyskusji?

    > A w innych jest dobrze

    Może nie jeździłem dużą ilością aut ale wszystkie z bagażnikiem w
    kabinie pasażerskiej miały feler natychmiast brudzącej się tylnej szyby.
    Nawet nie wyobrażam sobie jak technicznie można byłoby to
    zmienić.Zawirowania powietrza muszą powstać za każdym autem. Musiało by
    mieć ono kształt kropli wody by tak się nie działo.

    > Mam trzy lusterka :-)

    Rozrzutność skoro z tylnego nie korzystasz :-D

    > No tak, nie masz kombi, to nie znasz problemu "tyl zastawiony, nic nie
    > widac w lusterku" :-)

    Więc właśnie. Niebezpieczne nie tylko z ograniczania widoczności. Siatka
    z tyłu niewiele wytrzyma przy zdarzeniu drogowym. Volvo chwali się w
    reklamówkach, że zrobili tak "mocną", że nawet laptopa udało się
    zatrzymać by głów nie poobcinał przy stłuczce (chyba) 30km/h. Laptop
    wystrzelił tylną szybą na video.

    > Za to moze byc deszcz, czy rosa i tez nie widac, a nie masz nawet
    > wycieraczki ;-)

    Widzę, że chyba nie jeździsz sedanem? Co? :-)

    > To nie wiem - gratulowac duzego bagaznika czy wspolczuc malego rowerka
    > :-)

    Rower typu cross czy typowa kolarka chyba wejdzie do wielu bagażników
    sedanowych?

    > 15 calowy monitor Daewoo w pudle nie wchodzil do lanosa :-)

    Trzeba rozważyć zakup Jelcza zatem. Tam cała góra TV 50cio calowych
    wejdzie. :-D

    > W czasie jazdy auta nie widac :-)

    Jak to nie - widać od środka, słychać i czuć, że to nie kombi :-D

    > w sedanie tez nie przewies, wiec jest tak samo do bani ;-)

    Przekręcasz o 180 stopni moje słowa więc je przytaczam i może dla innych
    wyjaśnię, że nigdy nie powiedziałem, że kombi jest do bani.

    > A sedanow coraz mniej produkuja ;-)

    Europa lubuje się w klonowaniu jednego modelu na wszystkie marki. Pewnie
    dlatego ciągnie się auta zza oceanu mimo absurdalnych kosztów tej
    operacji (cło + transport).

    A po drugie: czy to oznacza, że społeczeństwa europejskie nagle
    zapragneły wożenia wożenia płyt kartonowo-gipsowych z Castoramy do domu?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 40. Data: 2018-05-01 12:45:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 1 May 2018 12:08:39 +0200, Marek S napisał(a):

    > Ok, ale co z tego miałoby wynikać dla dyskusji?

    Ze w nirktorych sedanach sie brudzi :-)

> [...]
    > zmienić.Zawirowania powietrza muszą powstać za każdym autem. Musiało by
    > mieć ono kształt kropli wody by tak się nie działo.

    No to za kabina sedana tez powinno.

    > Rozrzutność skoro z tylnego nie korzystasz :-D

    Poniekad, ale nie mialem wyboru :-)

> [...]
    > reklamówkach, że zrobili tak "mocną", że nawet laptopa udało się
    > zatrzymać by głów nie poobcinał przy stłuczce (chyba) 30km/h. Laptop

    Nie mam doswiadzenia ... ale najwyrazniej nie jest tak zle, bo by
    volvo tylko sedany robilo :-)

    > Widzę, że chyba nie jeździsz sedanem? Co? :-)

    Wlasnie sobie przypomnialem jedna akcje ... parkingowa.
    Zero widocznosci do tylu w zlej pogodzie :-(

    > Rower typu cross czy typowa kolarka chyba wejdzie do wielu bagażników
    > sedanowych?

    Wydaje mi sie, ze do niewielu.
    Do kombi tez bedzie mialo klopot.

    > Trzeba rozważyć zakup Jelcza zatem. Tam cała góra TV 50cio calowych
    > wejdzie. :-D

    Ale mononitor to sie czasem zdarzalo kupic.

    > Jak to nie - widać od środka, słychać i czuć, że to nie kombi :-D

    Moze slychac i czuc, ale na pewno nie widac ze to brzydkie od zewnatrz
    auto :-)

    > Europa lubuje się w klonowaniu jednego modelu na wszystkie marki. Pewnie
    > dlatego ciągnie się auta zza oceanu mimo absurdalnych kosztów tej
    > operacji (cło + transport).

    Masz na mysli USA, czy Korea/Japonia ?

    > A po drugie: czy to oznacza, że społeczeństwa europejskie nagle
    > zapragneły wożenia wożenia płyt kartonowo-gipsowych z Castoramy do domu?

    Skoro te Castoramy sa, to widac ktos to kupuje.
    Ale moze profesjonalisci swoimi busami.

    IKEE tez sa, a w nich meble w dogodnych paczkach ... ale nie dla
    sedana.

    J.