  • 21. Data: 2018-04-30 22:06:18
    Temat: Re: Popularność kombi - regionalizacja
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.04.2018 o 21:57, xyz pisze:

    > Bo ja ich nie widzę, no chyba że ktoś lubi posiedzieć na klapie
    > bagażnika bo ma lepszy ogląd na otoczenie :))

    Mi się na przykład po prostu podoba, a kombi jak potrzebuję mogę zabrać
    bratu:P

    Tak po prawdzie, to nigdy kombiaka nie miałem więc nie wiem, ale
    wymieniano tu wśród wad głośność, syf w kabinie (akurat mnie nie
    przeszkadza), upieprzoną szybą i reakcje na wiatr boczny - wszystko
    brzmi wiarygodnie, być może nie kompensuje to zaletę, że raz na rok
    lodówkę sąsiadce przewieziesz;)

    Ale przede wszytkim kombiaki są paskudnie i już lepiej wyrywać laski na
    sedany niż na przewożenie im lodówek kombiakiem:)

    Shrek

  • 22. Data: 2018-04-30 22:51:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 30 Apr 2018 20:55:48 +0200, Marek S napisał(a):

    > Ja uważam, że taką zaszłością jest kombi bo przecież taki Jelcz to ma 8
    > ton ładowności! Żadne kombi się nie umywa :-D

    d* tam Jelcz, ale taki Volvo czy Merc z 500KM pod pedalem ...
    Tylko zeby robili w wersji kombi, bo siodlo to jakos wyjatkowo glupie
    :-)

    J.

  • 23. Data: 2018-04-30 23:05:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 30 Apr 2018 20:52:19 +0200, Marek S napisał(a):
    > Moim zdaniem wszystko zależy od potrzeb. Ja nie mam gospodarstwa. Nie
    > mam też potrzeby wożenia pralek, lodówek czy kozy własnym samochodem
    > więc zysku za bardzo nie widzę w kombi. Natomiast miałem kiedyś i kombi
    > i hatchback'a więc zebrałem doświadczenia. A jakie one są?
    >
    > 1. W jednym i w drugim non stop tylna szyba była brudna na mokrej
    > jezdni. Nawet gdy nie padało trzeba było używać wycieraczki i co chwilę
    > spryskiwać by błoto rozcierane piórem wycieraczki nie rysowało szyby.

    Cos w tym jest. A sedan czesto nie ma nawet wycieraczki.
    Ale ... po co ci tylna szyba ?

    A w hatchbackach to chyba roznie ?

    > 2. W jednym i w drugim hałas z tyłu bardzo się przenosił. Zarówno chodzi
    > o odgłosy kół/tylnego zawieszenia jak i trzeszczące przegrody / rolety.

    No tak mowia.
    IMO - halasow nie brakuje, przy 160 w sedanie cicho ?

    Poza tym po tylu latach w towarzystwie komputerow z wiatrakami ...

    > 3. W jednym i w drugim sporadycznie zdarzało mi się wykorzystać
    > przestrzeń ładowną a jak już się zdecydowałem zapakować np. rower, to
    > auto w chlew się zmieniało. Odkurzania miałem potem mnóstwo.

    Ja tam nie mam problemu z wykorzystaniem, ale rower to faktycznie
    kiepsko pasuje.
    Za to do sedana wcale :-)

    > Zawsze też
    > jakiś plastik się porysował - nie sposób tego uniknąć. Kombi kupiłem
    > właśnie ze względu na ładowność - życie pokazało, że prawie nigdy nie
    > wykorzystywaną - argument upadł.

    Za to niektore sedany maja pojemnosc smieszna. Z powodu klapy, ktora
    ogranicza dostep i otworu malego.

    > 4. Skoro powyższy argument praktyczności upadł, to doszły do głosu moje
    > prywatne doznania estetyczne. Zwykle kombi/hatchbaki - nie wiedzieć
    > czemu - robi się paskudne.

    De gustibus etc ... ale co Ty - auto podziwiasz ?
    Ja tam podchodze, wsiadam i jade. Wysiadam i juz nie widze :-)

    A hatchbacki ... bywaja piekne ...

    > Większość modeli kombi wygląda jak wóz
    > pogrzebowy. Firanek tylko brakuje.

    Ech, gdyby sie dalo przespac ... czasem sie da :-)

    > 5. W kombi bardzo mi dokuczała wrażliwość na podmuchy boczne. Na
    > wybrzeżu wieje prawie cały czas a jesienią podmuchy pod setkę to nic
    > niezwykłego.

    IMO - niewielka, ale u mnie wieje mniej :-)
    Za to pojechac na wybrzeze z tym calym sprzetem - lezaki, parawany ...
    oj przydaje sie kombi. I np rowerek dla dziecka :-)

    Znajomy mowi, ze nie ma jak to VW Caddy. Ale on mial blizniaki :-)
    Podrosly i Caddy juz niepotrzebny :-)

    J.

  • 24. Data: 2018-05-01 01:31:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 30 Apr 2018 14:16:15 +0200, Marek S napisał(a):

    > Wszelkie odmiany z wycieraczką z tyłu :-)

    hb to teraz wybor producentow.

    Np VW:
    -up - hb, czy jak kto woli - mikrokombi, mikrosuv,
    -polo, golf - hb,
    -t-roc, tiguan, touran - hb, chyba
    -sharan
    -passat - kiedys ... liftback to sie chyba nazywalo, nie hb,
    dzis chyba najbardziej zblizone do sedana ... ale ciagle nie calkiem
    -jetta - podobnie.

    Kiedys bylo Vento, ale juz nie ma.

    No i nie wiem, czy mozna kupic VW bez wycieraczki z tylu :-)

    Przy czym:
    -wycieraczke miewaja nawet sedany.

    -taka sierra liftback 5d, byly wersje z wycieraczka i bez niej.
    A nadwozie chyba to samo.
    trzeba przyznac, ze wycieraczka w niej byla w zasadzie niepotrzebna
    - szyba jakos sama sie dobrze czyscila.

    J.

  • 25. Data: 2018-05-01 05:54:04
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 30-04-2018 o 20:52, Marek S pisze:

    > Wyszło na to, że jestem nienormalny :-D

    Pewnie tak, marka też sugeruje że masz za dużo kasy, więc i zachowania
    niezbyt przemyślane (mało ekonomiczne).

    > Moim zdaniem wszystko zależy od potrzeb. Ja nie mam gospodarstwa. Nie
    > mam też potrzeby wożenia pralek, lodówek czy kozy własnym samochodem

    A po co kupiłeś pół metra zbędnej blachy?

    > 1. W jednym i w drugim non stop tylna szyba była brudna na mokrej
    > jezdni. Nawet gdy nie padało trzeba było używać wycieraczki i co chwilę
    > spryskiwać by błoto rozcierane piórem wycieraczki nie rysowało szyby.

    To jedyny minus.
    Ale sedan ma podobny, choć mniej uciążliwy - mokrej i brudnej szyby nie
    przetrzesz niczym, bo wycieraczki brak.

    Do
    > tego w jednym i w drugim aucie zbiorniczek na płyn był mały - ze 2l

    Od chyba 10 lat nie miałem auta który miałby zbiornik mniejszy niż 3-3,5 l.

    >, co
    > na 200km starczało lejąc co chwilę.

    Ja uzupełniam gdzieś raz na 3 miesiące.
    Aczkolwiek mało jeżdżę na codzień, zazwyczaj tylko po mieście, a główny
    przebieg to weekendy i wakacje.

    > 2. W jednym i w drugim hałas z tyłu bardzo się przenosił. Zarówno chodzi
    > o odgłosy kół/tylnego zawieszenia jak i trzeszczące przegrody / rolety.
    > Komfort jazdy powiedzmy... problematyczny. Jazda w okolicach 160+ km/h
    > dawała huk większy z tyłu niż z przodu. Jazda po nierównej nawierzchni
    > to już w ogóle akustyczna klęska.

    Wygłuszyć idzie wszystko, może to nie były Mercedesy, do którego
    porównujesz?
    Bo tutaj chyba nie typ nadwozia decyduje.

    > 4. Skoro powyższy argument praktyczności upadł, to doszły do głosu moje
    > prywatne doznania estetyczne. Zwykle kombi/hatchbaki - nie wiedzieć
    > czemu - robi się paskudne.

    No popatrz - a ja dokładnie takie same wrażenia mam patrząc na sedany.
    Żeby jakiś sedan był w połowie tak ładny jak jego wersja hatch (o suv
    nie wspominając), to jakieś święto lasu musi być.
    Tyle że moje zainteresowania to klasa kompakt max.

    Porównaj np. Tipo sedan z Tipo hatch - przepaść.
    A to jeden z ładniejszych sedanów w klasie.

    > Np Porsche w tej wersji trudno odróżnić od
    > Hyudaya, Fiata czy Forda.

    Piszesz o Macanie czy Cayenne?
    Bo nic innego z Porsche nawet koło hatchbacka nie leżało.

  • 26. Data: 2018-05-01 07:12:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.05.2018 o 05:54, Cavallino pisze:

    > Porównaj np. Tipo sedan z Tipo hatch - przepaść.
    > A to jeden z ładniejszych sedanów w klasie.

    Bo sedany to powinny być w kasie c+

    Shrek

  • 27. Data: 2018-05-01 07:25:04
    Od: b...@g...com

    podejrzewam, że tych kilogramów jednak trochę doszło (do i tak ciężkiego samochodu).
    prowadzi się wg mnie znacznie lepiej niż sedan (obie bez IDS) - jest m.in. niższy,
    sztywniejszy, standardowo inny rozmiar/profil kół. Nie wiem jak jest z prowadzeniem
    kombi.

    > A czasami nie są oparte o inne podwozie. :-)

    płyta = płyta podłogowa

    > Która?
    > Bo jak tylna to ma wycieraczki których nie uświadczysz w eleganckich
    > sedanach.

    Widocznie nie ma takiej potrzeby a czepiając się dalej - w kombi wycieraczka jest a i
    tak duża część szyby pozostaje brudna.

    (które również lubią hałasować) - jest ciszej, bezpieczniej, przy otwartym bagażniku
    w samochodzie nadal jest cicho/bezwietrznie/chłodno, sedna może łatwiej
    nagrzać/schłodzić.

    istotne albo nie przeważają nad zaletami sedana (ew. HB).
    chcę mieć codziennie a dużego i wygodnego bagażnika potrzebuję raz na jakiś czas.
    Wówczas ww. HB GTS i tak mi wystarcza.

    > I dlatego ci dla których te zalety nie są ważne nie kupują kombi.
    > Ciężko było do tego dojść samemu. Trzeba było dyskusję sprowokować.
    > A w niej się zabezpieczać zwrotami "dla mnie", jeśli chodzi o mnie".

    Michał nie rozumiał dlaczego ktoś woli sedana zamiast kombi, to podałem przykładowe
    argumenty za sedanem/przeciw kombi. Zacząłeś je podważać no to je uzupełniłem a teraz
    masz pretensje (?)
    Używam zwrotów "dla mnie" bo nie zjadłem wszystkich rozumów, nie jestem wyrocznią -
    do tego też mogłeś dojść samemu.
    W.

  • 28. Data: 2018-05-01 08:17:28
    Od: p...@g...com

    kombi jest funkcjonalne i to jego główna zaleta. Jeśli jest jedynym autem w rodzinie
    to wybór z rozsądku choć w bogatszych Niemczech 70% Passatów to wersja Variant.
    Kolejny argument wygląd:
    No to popatrzmy:
    http://superauto24.se.pl/nowosci/auto-top-10-najleps
    ze-nowe-samochody-kombi-w-klasie-sredniej-porownanie
    -ceny-osiagi_512032.html
    Dla mnie sedan to takie upośledzone auto i nie znam wśród znajomych przypadku żeby
    ktoś go kupił a miał wcześniej kombi, wszyscy w drugą stronę a pardon znajomi kupili
    C-Klasse (po Touranie) i teraz bagaże jadą z 2-ka dzieci w drugim rzędzie ;-) jak
    ktoś widział bagażnik w tym aucie to wie o co chodzi.

  • 29. Data: 2018-05-01 09:09:56
    Od: b...@g...com

    W dniu poniedziałek, 30 kwietnia 2018 19:56:54 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:
> [...]
    się nastawami czy nawet dostępnymi rozwiązaniami w obrębie zawieszeń, układu
    kierowniczego, np. jakieś zawieszenia z zaawansowaną regulacją, tryb "sport", jakieś
    wersje GT, GTS, itp.

    > Ale to wszystko prędzej znajdziesz w hatchbacku niż w sedanie....
    > Zwłaszcza że u nas królują kompakty, a nie kolubryny jak w Hameryce.

    OK, kompakty trochę mało mnie interesują, możesz mieć rację.
    Ponadto w podanym dalej przeze mnie przykładzie - Vectra C to jest liftback a nie HB.
    Mam też model samochodu, który w ogóle wychodził tylko jako liftback lub sedan (kombi
    nie było) ale najmocniejsza wersja tylko jako sedan.

  • 30. Data: 2018-05-01 09:48:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 30 Apr 2018 22:25:04 -0700 (PDT), b...@g...com

    > płyta = płyta podłogowa

    tylko czy samo wydluzenie tylu plyty nalezy nazywac jej zmiana ...
    przy okazji chyba jednak wywazenie diabli wzieli, z tylu kombi
    wypadalo by dac mocniejsze zawieszenie, bo jeszcze ktos wrzuci 400kg
    do bagaznika.

    Ale ... mam VC kombi, na wywazenie nie narzekam, moze wiecej zmian w
    plycie wprowadzili. W koncu jakis Niemiec bedzie tym 200 po
    autostradzie jechal - musi byc bezpieczna.

    J.