  • 11. Data: 2018-04-30 14:16:15
    Temat: Re: Popularność kombi - regionalizacja
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 29.04.2018 o 20:37, J.F. pisze:

    > Kombi czy hatchback ?

    Wszelkie odmiany z wycieraczką z tyłu :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 12. Data: 2018-04-30 15:08:12
    Od: b...@g...com

    > Tylko jak ktoś tego kombiaka konstrukcyjnie spieprzy.

    spieprzy, nie spieprzy - podejrzewam, że sedan i kombi mogą (nie muszą) różnić się
    nastawami czy nawet dostępnymi rozwiązaniami w obrębie zawieszeń, układu
    kierowniczego, np. jakieś zawieszenia z zaawansowaną regulacją, tryb "sport", jakieś
    wersje GT, GTS, itp.

    > Jedynie zgoda co do hałasu.

    > Bez różnicy czy ten kawałek blach masz na dachu czy na bagażniku.
    > Co najwyżej słupki tylne dochodzą.

    czasem kombi oparte są o inną płytę - np. Vectra C - 13 cm dłuższa, więc podejrzewam,
    że tych kilogramów jednak trochę doszło (do i tak ciężkiego samochodu).
    Przy okazji Vectry C - tu akurat producent poszedł inną drogą - HB w wersji GTS
    prowadzi się wg mnie znacznie lepiej niż sedan (obie bez IDS) - jest m.in. niższy,
    sztywniejszy, standardowo inny rozmiar/profil kół. Nie wiem jak jest z prowadzeniem
    kombi.

    > Nieodczuwalna różnica.

    dla większości pewnie nie...
    to z innej mańki ;-) - zazwyczaj w kombi dużo szybciej brudzi się szyba

    również lubią hałasować) - jest ciszej, bezpieczniej, przy otwartym bagażniku w
    samochodzie nadal jest cicho/bezwietrznie/chłodno, sedna może łatwiej
    nagrzać/schłodzić.

    > Zgoda co do szybszego nagrzewania i schładzania.
    >
    > A teraz zalety kombiaka: większy bagażnik, wygodniejszy dostęp
    > do bagażnika.
    > W niektórych modelach możliwość dostawienia dodatkowych miejsc
    > siedzących.

    To oczywiste, że kombi też ma zalety, ale dla niektórych w ogóle nie są one istotne
    albo nie przeważają nad zaletami sedana (ew. HB).
    Jeśli o mnie chodzi - możliwie najlepszy stosunek (osiągi,prowadzenie/koszty) chcę
    mieć codziennie a dużego i wygodnego bagażnika potrzebuję raz na jakiś czas. Wówczas
    ww. HB GTS i tak mi wystarcza.
    Pozdr.

  • 13. Data: 2018-04-30 17:07:37
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-04-30 o 15:08, b...@g...com pisze:

> [...]
    sztywniejszy, standardowo inny rozmiar/profil kół. Nie wiem jak jest z prowadzeniem

    A czasami nie są oparte o inne podwozie. :-)

    > dla większości pewnie nie...
    > to z innej mańki ;-) - zazwyczaj w kombi dużo szybciej brudzi się szyba

    Która?
    Bo jak tylna to ma wycieraczki których nie uświadczysz w eleganckich
    sedanach.

> [...]
    mieć codziennie a dużego i wygodnego bagażnika potrzebuję raz na jakiś czas. Wówczas

    I dlatego ci dla których te zalety nie są ważne nie kupują kombi.
    Ciężko było do tego dojść samemu. Trzeba było dyskusję sprowokować.
    A w niej się zabezpieczać zwrotami "dla mnie", jeśli chodzi o mnie".

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2018-04-30 19:54:59
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 30-04-2018 o 13:00, Trybun pisze:

    > Badziewne to wszystko jest badziewne. A Sedan jako taki ma swoją klasę,.

    Co ma?
    Pół metra blachy żadnej nie produkuje.
    Raczej podkreśla bezsens właściciela.

  • 15. Data: 2018-04-30 19:56:53
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 30-04-2018 o 15:08, b...@g...com pisze:

> [...]
    kierowniczego, np. jakieś zawieszenia z zaawansowaną regulacją, tryb "sport", jakieś

    Ale to wszystko prędzej znajdziesz w hatchbacku niż w sedanie....
    Zwłaszcza że u nas królują kompakty, a nie kolubryny jak w Hameryce.

  • 16. Data: 2018-04-30 20:08:01
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2018-04-30 19:54, Cavallino wrote:

    > Co ma?
    > Pół metra blachy żadnej nie produkuje.
    > Raczej podkreśla bezsens właściciela.

    czemu bezsens? niektorzy musza swiniaka do skupu cala rodzina, a innym
    wystarczy teczka i garnitur ;)

    a z ladniejszych kombiakow to kojarze tylko magnuma\300c

    zaczynalem od hatchbacka, potem sedan, potem namiot na kolkach (xsara
    picasso) nastepnie hot hatch, wspomniany wyzej kombik, dwa pickupy, a
    obecnie crossover

    imho poza ograniczeniem przestrzeni bagazowej sedan ma same plusy, wiec
    chociaz niekoniecznie bralbym sedana zeby wozic wozek (chociaz zazwyczaj
    sie da) to normalny czlowiek raczej rzadko zateskni za wiekszym bagaznikiem

  • 17. Data: 2018-04-30 20:17:08
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 30-04-2018 o 20:08, m4rkiz pisze:

    > czemu bezsens? niektorzy musza swiniaka do skupu cala rodzina, a innym
    > wystarczy teczka i garnitur ;)

    To na cholerę im te pół metra blachy wtedy?
    Do teczki i garnituru najbardziej pasuje coupe....

> [...]
    >
    > zaczynalem od hatchbacka, potem sedan, potem namiot na kolkach (xsara
    > picasso) nastepnie hot hatch, wspomniany wyzej kombik, dwa pickupy, a

    Miałem podobnie, tylko bez pickpow i vanów - nie potrzebowałem.

    > imho poza ograniczeniem przestrzeni bagazowej sedan ma same plusy,

    Nie znam żadnego, a już nie raz przekonałem się o jego minusach.
    Np. na wakacjach, gdy nie mogłem do sedana włożyć drugiej walizki, którą
    wcześniej przewoziłem bez problemów w hatchbacku, z teoretycznie o 1/3
    mniejszym bagażnikiem.

  • 18. Data: 2018-04-30 20:52:19
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-29 o 21:37, Cavallino pisze:

    > Badziewnymi sedanami nikt normalny nie jeździ,

    Wyszło na to, że jestem nienormalny :-D

    > a pickupów zazwyczaj nie
    > potrzeba, jeśli ktoś gospodarstwa rolnego nie ma.
    > Hatchbacki czy kombi są dużo praktyczniejsze.

    Moim zdaniem wszystko zależy od potrzeb. Ja nie mam gospodarstwa. Nie
    mam też potrzeby wożenia pralek, lodówek czy kozy własnym samochodem
    więc zysku za bardzo nie widzę w kombi. Natomiast miałem kiedyś i kombi
    i hatchback'a więc zebrałem doświadczenia. A jakie one są?

    1. W jednym i w drugim non stop tylna szyba była brudna na mokrej
    jezdni. Nawet gdy nie padało trzeba było używać wycieraczki i co chwilę
    spryskiwać by błoto rozcierane piórem wycieraczki nie rysowało szyby.
    Do tego w jednym i w drugim aucie zbiorniczek na płyn był mały - ze 2l,
    co na 200km starczało lejąc co chwilę. W drugim tego typu aucie poddałem
    się i uznałem, że tylna szyba nie musi być przejrzysta.

    2. W jednym i w drugim hałas z tyłu bardzo się przenosił. Zarówno chodzi
    o odgłosy kół/tylnego zawieszenia jak i trzeszczące przegrody / rolety.
    Komfort jazdy powiedzmy... problematyczny. Jazda w okolicach 160+ km/h
    dawała huk większy z tyłu niż z przodu. Jazda po nierównej nawierzchni
    to już w ogóle akustyczna klęska.

    3. W jednym i w drugim sporadycznie zdarzało mi się wykorzystać
    przestrzeń ładowną a jak już się zdecydowałem zapakować np. rower, to
    auto w chlew się zmieniało. Odkurzania miałem potem mnóstwo. Zawsze też
    jakiś plastik się porysował - nie sposób tego uniknąć. Kombi kupiłem
    właśnie ze względu na ładowność - życie pokazało, że prawie nigdy nie
    wykorzystywaną - argument upadł.

    4. Skoro powyższy argument praktyczności upadł, to doszły do głosu moje
    prywatne doznania estetyczne. Zwykle kombi/hatchbaki - nie wiedzieć
    czemu - robi się paskudne. Np Porsche w tej wersji trudno odróżnić od
    Hyudaya, Fiata czy Forda. Większość modeli kombi wygląda jak wóz
    pogrzebowy. Firanek tylko brakuje. Żadnego stylu. Sztampa. Owszem,
    zdarzają się stylistyczne wyjątki, głównie w najnowszych autach. Może to
    się podobać lub nie ale przynajmniej jest inne. Np. jakaś Honda, która
    jest stylizowana na zabawkę Transformers lub kask rowerzysty, albo nowy
    Volvo V60, albo Mini Coopper Clubman z podwójnymi drzwiami. Przody i
    boki aut ewoluują a zadek kombi już nie tak chętnie.

    5. W kombi bardzo mi dokuczała wrażliwość na podmuchy boczne. Na
    wybrzeżu wieje prawie cały czas a jesienią podmuchy pod setkę to nic
    niezwykłego.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 19. Data: 2018-04-30 20:55:48
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-29 o 22:35, Michal Jankowski pisze:

    > Ja to w ogóle nie rozumiem popularności sedanów. Przecież to jest
    > dobrowolna rezygnacja z całkiem sporej przestrzeni pomiędzy poziomem
    > klapy bagażnika a poziomem dachu. Jakaś atawistyczna zaszłość jeszcze
    > sprzed wojen...

    Ja uważam, że taką zaszłością jest kombi bo przecież taki Jelcz to ma 8
    ton ładowności! Żadne kombi się nie umywa :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 20. Data: 2018-04-30 21:57:21
    Od: xyz <x...@i...pl>

> [...]
    > sie da) to normalny czlowiek raczej rzadko zateskni za wiekszym bagaznikiem
    Możesz je wymienić?
    Bo ja ich nie widzę, no chyba że ktoś lubi posiedzieć na klapie
    bagażnika bo ma lepszy ogląd na otoczenie :))

    --
    --- xyz