eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPompowanie kół dwutlenkiem węgla
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 61

  • 41. Data: 2016-12-02 17:27:38
    Temat: Re: Pompowanie kół dwutlenkiem węgla
    Od: sirapacz <n...@s...pl>


    > ciśnienia. Z tego, co tu czytam, to poziom elementarnej wiedzy z zakresu
    > fizyki jest delikatnie mówiąc taki, jak Amerykanów o geografii.
    > Jacek
    >
    Panie ekspercie od siedmiu boleści skoroś taki ekspierd, to po kiego
    zadajesz tu takie pytania?


  • 42. Data: 2016-12-02 17:28:34
    Temat: Re: Pompowanie kół dwutlenkiem węgla
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello As,

    Friday, December 2, 2016, 3:10:18 PM, you wrote:

    [...]

    > CO2 wbrew pozorom jest dość niebezpiecznym gazem.

    Spałeś na fizyce czy w szkołę cegłami rzucałeś zamiast do niej
    chodzić?

    > W funkcji temeperatury bardzo szybko się rozszeża

    Co robi? Chyba jednak to były cegły...

    > i były przypadki wybuchania butli o próbie ciśnienia 200 czy 250 bar
    > ,gdy zostały zbytnio podgrzane.

    Ale odróżniasz butlę zawierającą CIEKŁY CO2 od opony zawierającej
    GAZOWY CO2?

    > Ciekawe czy wytrzyma opona która na słońcu zostanie podgrzana do
    > wysokiej temperatury razem z CO2 wewnątrz? Przy 10 barach chyba
    > wybuchają?

    Nie było po drodze z fizyką, zdecydowanie.

    Hint: przemiany fazowe, temperatura krytyczna CO2

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 43. Data: 2016-12-02 17:42:01
    Temat: Re: Pompowanie kół dwutlenkiem węgla
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek" napisał w wiadomości grup
    W dniu 02.12.2016 o 15:10, a...@a...pl pisze:
    >> CO2 wbrew pozorom jest dość niebezpiecznym gazem. W funkcji
    >> temeperatury
    >> bardzo szybko się rozszeża i były przypadki wybuchania butli
    >> o próbie
    >> ciśnienia 200 czy 250 bar ,gdy zostały zbytnio podgrzane.
    >Chłopie złoty! Dwutlenek węgla jest w butli w stanie CIEKŁYM. Jak się
    >podgrzeje i przejdzie w stan gazowy, to żadna butla nie wytrzyma
    >takiego ciśnienia. Z tego, co tu czytam, to poziom elementarnej
    >wiedzy z zakresu fizyki jest delikatnie mówiąc taki, jak Amerykanów o
    >geografii.

    Akurat kazda butla CO2 wytrzyma takie cisnienie.
    Temperatura krytyczna CO2 to 31C, to jest akurat tyle, ze sie moze
    zdarzyc upalnym latem, czy w bagazniku samochodu na sloncu,
    wiec butla po prostu musi wytrzymac te 78 bar z drobnym dodatkiem.

    Wiec taka sie daje i ona wytrzymuje.

    Paradoksalnie - moze peknac w nizszej temperaturze, jak sie do butli
    za duzo naleje i przy wzroscie temperatury ciecz sie bardziej
    rozszerzy.

    J.




  • 44. Data: 2016-12-02 17:44:04
    Temat: Re: Pompowanie kół dwutlenkiem węgla
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello sirapacz,

    Friday, December 2, 2016, 5:27:38 PM, you wrote:

    >> ciśnienia. Z tego, co tu czytam, to poziom elementarnej wiedzy z zakresu
    >> fizyki jest delikatnie mówiąc taki, jak Amerykanów o geografii.
    > Panie ekspercie od siedmiu boleści skoroś taki ekspierd, to po kiego
    > zadajesz tu takie pytania?

    Ciekawość nim kieruje na przykład.

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 45. Data: 2016-12-02 17:51:15
    Temat: Re: Pompowanie kół dwutlenkiem węgla
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Friday, December 2, 2016, 5:42:01 PM, you wrote:

    >>> CO2 wbrew pozorom jest dość niebezpiecznym gazem. W funkcji
    >>> temeperatury bardzo szybko się rozszeża i były przypadki wybuchania butli
    >>> o próbie ciśnienia 200 czy 250 bar ,gdy zostały zbytnio podgrzane.
    >>Chłopie złoty! Dwutlenek węgla jest w butli w stanie CIEKŁYM. Jak się
    >>podgrzeje i przejdzie w stan gazowy, to żadna butla nie wytrzyma
    >>takiego ciśnienia. Z tego, co tu czytam, to poziom elementarnej
    >>wiedzy z zakresu fizyki jest delikatnie mówiąc taki, jak Amerykanów o
    >>geografii.
    > Akurat kazda butla CO2 wytrzyma takie cisnienie.
    > Temperatura krytyczna CO2 to 31C, to jest akurat tyle, ze sie moze
    > zdarzyc upalnym latem, czy w bagazniku samochodu na sloncu,
    > wiec butla po prostu musi wytrzymac te 78 bar z drobnym dodatkiem.
    > Wiec taka sie daje i ona wytrzymuje.

    Ale kiedyś wytrzymałość butli się skończy. Dlatego nie wolno przewozić
    gaśnic śniegowych w kabinie czy bagażniku. Nabój CO2 w gaśnicy
    proszkowej jest napełniany z niższym ciśnieniem, żeby była rezerwa na
    wyższą temperaturę. I też zdarzają się awarie.

    > Paradoksalnie - moze peknac w nizszej temperaturze, jak sie do butli
    > za duzo naleje i przy wzroscie temperatury ciecz sie bardziej
    > rozszerzy.

    Powyżej 31°C już nie ciecz. I podlega normalnym prawom fizyki.

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 46. Data: 2016-12-02 18:29:17
    Temat: Re: Pompowanie kół dwutlenkiem węgla
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:1...@p...pl.in
    valid...
    Hello J.F.,
    >>>Chłopie złoty! Dwutlenek węgla jest w butli w stanie CIEKŁYM. Jak
    >>>się
    >>>podgrzeje i przejdzie w stan gazowy, to żadna butla nie wytrzyma
    >>>takiego ciśnienia. Z tego, co tu czytam, to poziom elementarnej
    >>>wiedzy z zakresu fizyki jest delikatnie mówiąc taki, jak Amerykanów
    >>>o
    >>>geografii.
    >> Akurat kazda butla CO2 wytrzyma takie cisnienie.
    >> Temperatura krytyczna CO2 to 31C, to jest akurat tyle, ze sie moze
    >> zdarzyc upalnym latem, czy w bagazniku samochodu na sloncu,
    >> wiec butla po prostu musi wytrzymac te 78 bar z drobnym dodatkiem.
    >> Wiec taka sie daje i ona wytrzymuje.

    >Ale kiedyś wytrzymałość butli się skończy. Dlatego nie wolno
    >przewozić
    >gaśnic śniegowych w kabinie czy bagażniku. Nabój CO2 w gaśnicy

    Ale to juz gaz. Miedzy 31 a 81C, czyli 304 i 354K, to cisnienie
    wzrosnie zgrubsza liczac z 78 do 90 at.
    I tyle butla powinna wytrzymac, a dalej ... to juz i tak pozar :-)

    >proszkowej jest napełniany z niższym ciśnieniem, żeby była rezerwa na
    >wyższą temperaturę. I też zdarzają się awarie.

    Ponizej 31C to stopien napelnienia nie zalezy od cisnienia :-)

    >> Paradoksalnie - moze peknac w nizszej temperaturze, jak sie do
    >> butli
    >> za duzo naleje i przy wzroscie temperatury ciecz sie bardziej
    >> rozszerzy.

    >Powyżej 31°C już nie ciecz. I podlega normalnym prawom fizyki.

    Dlatego wlasnie ponizej jest ryzyko :-)

    J.


  • 47. Data: 2016-12-02 18:55:35
    Temat: Re: Pompowanie kół dwutlenkiem węgla
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Friday, December 2, 2016, 6:29:17 PM, you wrote:

    >>>>Chłopie złoty! Dwutlenek węgla jest w butli w stanie CIEKŁYM. Jak
    >>>>się podgrzeje i przejdzie w stan gazowy, to żadna butla nie wytrzyma
    >>>>takiego ciśnienia. Z tego, co tu czytam, to poziom elementarnej
    >>>>wiedzy z zakresu fizyki jest delikatnie mówiąc taki, jak Amerykanów
    >>>>o geografii.
    >>> Akurat kazda butla CO2 wytrzyma takie cisnienie.
    >>> Temperatura krytyczna CO2 to 31C, to jest akurat tyle, ze sie moze
    >>> zdarzyc upalnym latem, czy w bagazniku samochodu na sloncu,
    >>> wiec butla po prostu musi wytrzymac te 78 bar z drobnym dodatkiem.
    >>> Wiec taka sie daje i ona wytrzymuje.
    >>Ale kiedyś wytrzymałość butli się skończy. Dlatego nie wolno
    >>przewozić gaśnic śniegowych w kabinie czy bagażniku. Nabój CO2 w gaśnicy
    > Ale to juz gaz. Miedzy 31 a 81C, czyli 304 i 354K, to cisnienie
    > wzrosnie zgrubsza liczac z 78 do 90 at.
    > I tyle butla powinna wytrzymac, a dalej ... to juz i tak pozar :-)

    Zakładasz wzrost ciśnienia przy założeniu, że butla nie była
    przepełniona. A wypadki z CO2 to najczęściej nalewanie ciekłego CO2 do
    pełna. I wtedy nie trzeba nawet temperatury krytycznej, żeby ciśnienie
    było znacznie wyższe a po osiągnięciu krytycznej robi się
    nieprzyjemnie.
    Podobnie masz z LPG tyle, że w butli LPG masz jeszcze zawór, który
    popuści ciśnienia i spowoduje schłodzenie LPG w butli poniżej
    temperatury krytycznej.

    >>proszkowej jest napełniany z niższym ciśnieniem, żeby była rezerwa na
    >>wyższą temperaturę. I też zdarzają się awarie.
    > Ponizej 31C to stopien napelnienia nie zalezy od cisnienia :-)

    Ale powyżej zależy i to bardzo.

    >>> Paradoksalnie - moze peknac w nizszej temperaturze, jak sie do
    >>> butli za duzo naleje i przy wzroscie temperatury ciecz sie bardziej
    >>> rozszerzy.
    >>Powyżej 31°C już nie ciecz. I podlega normalnym prawom fizyki.
    > Dlatego wlasnie ponizej jest ryzyko :-)

    Że za dużo nalejesz.

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 48. Data: 2016-12-02 19:14:33
    Temat: Re: Pompowanie kół dwutlenkiem węgla
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:1...@p...pl.in
    valid...
    Hello J.F.,
    >>>Ale kiedyś wytrzymałość butli się skończy. Dlatego nie wolno
    >>>przewozić gaśnic śniegowych w kabinie czy bagażniku. Nabój CO2 w
    >>>gaśnicy
    >> Ale to juz gaz. Miedzy 31 a 81C, czyli 304 i 354K, to cisnienie
    >> wzrosnie zgrubsza liczac z 78 do 90 at.
    >> I tyle butla powinna wytrzymac, a dalej ... to juz i tak pozar :-)

    >Zakładasz wzrost ciśnienia przy założeniu, że butla nie była
    >przepełniona. A wypadki z CO2 to najczęściej nalewanie ciekłego CO2
    >do
    >pełna. I wtedy nie trzeba nawet temperatury krytycznej, żeby
    >ciśnienie
    >było znacznie wyższe a po osiągnięciu krytycznej robi się
    >nieprzyjemnie.

    No wlasnie odwrotnie. To ponizej krytycznej jest nieprzyjemnie, a
    powyzej juz calkiem przyjemnie.

    O ile mogla byc przepelniona - o 20% ?
    To tylko 20% wyzsze cisnienie gazu, 95 zamiast 78 bar, na tyle powinna
    byc butla projektowana.

    Za to ponizej temperatury krytycznej jest nieprzyjemnie, bo moze
    peknac od rozszerzajacej sie cieczy :-)

    >>>proszkowej jest napełniany z niższym ciśnieniem, żeby była rezerwa
    >>>na
    >>>wyższą temperaturę. I też zdarzają się awarie.
    >> Ponizej 31C to stopien napelnienia nie zalezy od cisnienia :-)

    >Ale powyżej zależy i to bardzo.

    No wlasnie nie bardzo - zgrubsza liczac proporcjonalnie do
    temperatury, ale absolutnej.
    A to juz niewiele rosnie w sensownych warunkach.

    Zobacz co jest alternatywa dla CO2 - azot. W temperaturze grubo
    powyzej krytycznej.

    J.


  • 49. Data: 2016-12-02 20:23:23
    Temat: Re: Pompowanie kół dwutlenkiem węgla
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

    >>A jakie nieszczelności ma opona bęzdętkowa Twoim zdaniem?
    >
    > Mase, bo teraz dwie pompuje co 3 tygodnie :-)

    to co tym masz za złomy? z chińskiej gównogumy?
    jak mi się zdarzy dopompować odrobinę raz na 2-3 lata to już dużo
    ostatnio jak zaczęło schodzić to się okazało, że pinezkę tapicerską
    złapałem

    --
    Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett


  • 50. Data: 2016-12-02 21:36:17
    Temat: Re: Pompowanie kół dwutlenkiem węgla
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Friday, December 2, 2016, 7:14:33 PM, you wrote:

    [...]

    >>Zakładasz wzrost ciśnienia przy założeniu, że butla nie była
    >>przepełniona. A wypadki z CO2 to najczęściej nalewanie ciekłego CO2
    >>do pełna. I wtedy nie trzeba nawet temperatury krytycznej, żeby
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >>ciśnienie było znacznie wyższe a po osiągnięciu krytycznej robi się
    >>nieprzyjemnie.
    > No wlasnie odwrotnie. To ponizej krytycznej jest nieprzyjemnie, a
    > powyzej juz calkiem przyjemnie.

    Ciśnienie nadal rośnie - najpierw czytaj, potem pisz.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6 . 7


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: