-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Pompowanie kół dwutlenkiem węgla
Date: Fri, 2 Dec 2016 18:55:35 +0100
Organization: private
Lines: 49
Sender: r...@n...agh.edu.pl
Message-ID: <1...@p...pl.invalid>
References: <o1pf6q$qtq$1@node2.news.atman.pl> <o1pg5u$j0k$1@node1.news.atman.pl>
<o1pgso$jm4$1@node1.news.atman.pl>
<5840510f$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
<o1pl72$nuo$1@node1.news.atman.pl>
<5841471a$0$659$65785112@news.neostrada.pl>
<o1rjav$llh$1@node1.news.atman.pl>
<58417ed1$0$5153$65785112@news.neostrada.pl>
<o1s646$el2$1@node2.news.atman.pl>
<5841a45b$0$15194$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@p...pl.invalid>
<5841af6f$0$5147$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: aama246.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.agh.edu.pl 1480701335 18728 83.5.56.246 (2 Dec 2016 17:55:35 GMT)
X-Complaints-To: a...@a...edu.pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 2 Dec 2016 17:55:35 +0000 (UTC)
X-Priority: 3 (Normal)
In-Reply-To: <5841af6f$0$5147$65785112@news.neostrada.pl>
X-Comment-To: J.F.
X-Newsreader: MyGate/2.6.0.171 (http://barin.com.ua/soft/mygate/)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2594129
[ ukryj nagłówki ]Hello J.F.,
Friday, December 2, 2016, 6:29:17 PM, you wrote:
>>>>Chłopie złoty! Dwutlenek węgla jest w butli w stanie CIEKŁYM. Jak
>>>>się podgrzeje i przejdzie w stan gazowy, to żadna butla nie wytrzyma
>>>>takiego ciśnienia. Z tego, co tu czytam, to poziom elementarnej
>>>>wiedzy z zakresu fizyki jest delikatnie mówiąc taki, jak Amerykanów
>>>>o geografii.
>>> Akurat kazda butla CO2 wytrzyma takie cisnienie.
>>> Temperatura krytyczna CO2 to 31C, to jest akurat tyle, ze sie moze
>>> zdarzyc upalnym latem, czy w bagazniku samochodu na sloncu,
>>> wiec butla po prostu musi wytrzymac te 78 bar z drobnym dodatkiem.
>>> Wiec taka sie daje i ona wytrzymuje.
>>Ale kiedyś wytrzymałość butli się skończy. Dlatego nie wolno
>>przewozić gaśnic śniegowych w kabinie czy bagażniku. Nabój CO2 w gaśnicy
> Ale to juz gaz. Miedzy 31 a 81C, czyli 304 i 354K, to cisnienie
> wzrosnie zgrubsza liczac z 78 do 90 at.
> I tyle butla powinna wytrzymac, a dalej ... to juz i tak pozar :-)
Zakładasz wzrost ciśnienia przy założeniu, że butla nie była
przepełniona. A wypadki z CO2 to najczęściej nalewanie ciekłego CO2 do
pełna. I wtedy nie trzeba nawet temperatury krytycznej, żeby ciśnienie
było znacznie wyższe a po osiągnięciu krytycznej robi się
nieprzyjemnie.
Podobnie masz z LPG tyle, że w butli LPG masz jeszcze zawór, który
popuści ciśnienia i spowoduje schłodzenie LPG w butli poniżej
temperatury krytycznej.
>>proszkowej jest napełniany z niższym ciśnieniem, żeby była rezerwa na
>>wyższą temperaturę. I też zdarzają się awarie.
> Ponizej 31C to stopien napelnienia nie zalezy od cisnienia :-)
Ale powyżej zależy i to bardzo.
>>> Paradoksalnie - moze peknac w nizszej temperaturze, jak sie do
>>> butli za duzo naleje i przy wzroscie temperatury ciecz sie bardziej
>>> rozszerzy.
>>Powyżej 31°C już nie ciecz. I podlega normalnym prawom fizyki.
> Dlatego wlasnie ponizej jest ryzyko :-)
Że za dużo nalejesz.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Następne wpisy z tego wątku
- 02.12.16 19:14 J.F.
- 02.12.16 20:23 masti
- 02.12.16 21:36 RoMan Mandziejewicz
- 02.12.16 22:07 Uzytkownik
- 03.12.16 08:41 Kris
- 03.12.16 14:08 z
- 03.12.16 17:09 J.F.
- 03.12.16 17:28 J.F.
- 03.12.16 18:08 masti
- 03.12.16 18:35 J.F.
- 03.12.16 22:43 masti
- 05.12.16 00:14 __Maciek
- 05.12.16 00:21 __Maciek
- 05.12.16 01:04 Zenek Kapelinder
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A