-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
!1.eu.feeder.erje.net!border1.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed
.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.
neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <o1pf6q$qtq$1@node2.news.atman.pl> <o1pg5u$j0k$1@node1.news.atman.pl>
<o1pgso$jm4$1@node1.news.atman.pl>
In-Reply-To: <o1pgso$jm4$1@node1.news.atman.pl>
Subject: Re: Pompowanie kół dwutlenkiem węgla
Date: Thu, 1 Dec 2016 17:34:20 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 45
Message-ID: <5840510f$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.7.225.15
X-Trace: 1480610063 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 639 83.7.225.15:64114
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2594026
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Jacek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:o1pgso$jm4$...@n...news.atman.pl...
W dniu 01.12.2016 o 16:38, t-1 pisze:
>> Tu masz pokazane współczynniki dla azotu, tlenu i CO2.
>> http://www.pan-ol.lublin.pl/wydawnictwa/TBud2/Michal
ska.pdf
>> Wprawdzie nie przez gumę, ale nie ma powodu aby się proporcje
>> znacząco
>> różniły.
>Tego się nie spodziewałem. CO2 ma przecież większą cząsteczkę, od
>cząsteczki tlenu i azotu a szybciej ucieka. Ciekawe.
Jakas kompatybilnosc musi tam zachodzic. Dobre rozpuszczanie czy co -
w i tym momencie dla gumy moze byc byc inaczej.
Choc wszystkie podane tworzywa CO2 dobrze przenika, a guma tez
weglowodorowy polimer.
>Tabela też tłumaczy wyższość azotu nad powietrzem.
Nie calkiem. Mozna z niej wywnioskowac, ze jak sie nadmucha powietrzem
o zawartosci 78% azotu, to w miare schodzenia % bedzie jeszcze rosl.
Wiec po co przeplacac, skoro po pierwszym dopompowaniu bedzie juz z
90% :-)
>Swoją drogą, czy przy oponach bezdętkowych różnica będzie zauważalna,
>to nie wiem. Przy dętkach na pewno.
No, jesli dobrze odczytuje te jednostke, to przy cisnieniu 1atm przez
1cm2 folii o grubosci 1cm przenika w ciagu sekundy ~10^-10 cm3 N2.
to zakladajac ze detka ma 1mm grubosci, powierzchnie 10 tys cm2,
cisnienie 2 atm, to wyjdzie 1.7cm3/dobe.
A w tej detce ok 30 litrow powietrza, czyli 30 tys cm3, to nam po ok
200 dniach zejdzie 1%.
Albo i po 600 dniach, bo chyba mowa o przeniknieciu 1cm3 w warunkach
normalnych, a w detce gestosc 3x wieksza.
I nie pamietam, aby detki sie jakos czesto pompowalo.
A przeciez ta detka dobrze docisnieta do opony i felgi, wiec przeplyw
utrudniony.
Wiecej schodzi przez neiszczelnosci bezdetkowej :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 01.12.16 17:57 z
- 01.12.16 18:04 Jacek
- 01.12.16 19:18 sirapacz
- 01.12.16 21:34 Jacek
- 01.12.16 21:56 sirapacz
- 01.12.16 22:10 Kris
- 01.12.16 22:44 Kaczin
- 01.12.16 22:44 masti
- 01.12.16 22:45 masti
- 01.12.16 22:48 sirapacz
- 01.12.16 22:50 sirapacz
- 01.12.16 23:12 re
- 01.12.16 23:58 Kaczin
- 02.12.16 00:06 Adam
- 02.12.16 00:13 Zenek Kapelinder
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
Najnowsze wątki
- 2025-02-25 Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- 2025-02-25 rozliczenia policji
- 2025-02-25 Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- 2025-02-25 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2025-02-25 Warszawa => SQL Developer <=
- 2025-02-25 Zbigniew Ziobro śmie sugerować "niedostatki niezawisłości" sędzi (wątpliwości co do bezstronności)
- 2025-02-25 Kraków => DevOps Engineer (Junior/Regular) <=
- 2025-02-25 Kraków => Front-end Developer <=
- 2025-02-25 Szpital
- 2025-02-24 Gniazdo + wtyk
- 2025-02-24 Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-24 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=