eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPompowanie kół dwutlenkiem węglaRe: Pompowanie kół dwutlenkiem węgla
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
    !1.eu.feeder.erje.net!border1.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed
    .neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.
    neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <o1pf6q$qtq$1@node2.news.atman.pl> <o1pg5u$j0k$1@node1.news.atman.pl>
    <o1pgso$jm4$1@node1.news.atman.pl>
    In-Reply-To: <o1pgso$jm4$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: Pompowanie kół dwutlenkiem węgla
    Date: Thu, 1 Dec 2016 17:34:20 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 45
    Message-ID: <5840510f$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.7.225.15
    X-Trace: 1480610063 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 639 83.7.225.15:64114
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2594026
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Jacek" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:o1pgso$jm4$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 01.12.2016 o 16:38, t-1 pisze:
    >> Tu masz pokazane współczynniki dla azotu, tlenu i CO2.
    >> http://www.pan-ol.lublin.pl/wydawnictwa/TBud2/Michal
    ska.pdf
    >> Wprawdzie nie przez gumę, ale nie ma powodu aby się proporcje
    >> znacząco
    >> różniły.
    >Tego się nie spodziewałem. CO2 ma przecież większą cząsteczkę, od
    >cząsteczki tlenu i azotu a szybciej ucieka. Ciekawe.

    Jakas kompatybilnosc musi tam zachodzic. Dobre rozpuszczanie czy co -
    w i tym momencie dla gumy moze byc byc inaczej.
    Choc wszystkie podane tworzywa CO2 dobrze przenika, a guma tez
    weglowodorowy polimer.

    >Tabela też tłumaczy wyższość azotu nad powietrzem.

    Nie calkiem. Mozna z niej wywnioskowac, ze jak sie nadmucha powietrzem
    o zawartosci 78% azotu, to w miare schodzenia % bedzie jeszcze rosl.
    Wiec po co przeplacac, skoro po pierwszym dopompowaniu bedzie juz z
    90% :-)

    >Swoją drogą, czy przy oponach bezdętkowych różnica będzie zauważalna,
    >to nie wiem. Przy dętkach na pewno.

    No, jesli dobrze odczytuje te jednostke, to przy cisnieniu 1atm przez
    1cm2 folii o grubosci 1cm przenika w ciagu sekundy ~10^-10 cm3 N2.

    to zakladajac ze detka ma 1mm grubosci, powierzchnie 10 tys cm2,
    cisnienie 2 atm, to wyjdzie 1.7cm3/dobe.
    A w tej detce ok 30 litrow powietrza, czyli 30 tys cm3, to nam po ok
    200 dniach zejdzie 1%.
    Albo i po 600 dniach, bo chyba mowa o przeniknieciu 1cm3 w warunkach
    normalnych, a w detce gestosc 3x wieksza.

    I nie pamietam, aby detki sie jakos czesto pompowalo.
    A przeciez ta detka dobrze docisnieta do opony i felgi, wiec przeplyw
    utrudniony.

    Wiecej schodzi przez neiszczelnosci bezdetkowej :-)


    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: