    From: "olob kowalski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Pompa do wody (zanieczyszczonej)
    Date: Fri, 22 May 2009 09:29:09 +0000 (UTC)

    Gejzero <g...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > "głębinówki".

    > Ja poprosiłem wujaszka, który się zajmuje sie takimi sprawami. Owszem jak
    > kopalem to woda podskórna napływała bardzo obficie ale gdzies na 1,5-2
    > metrów.
    > Teraz dno mam już znajduje się poniżej tego poziomu. A górna krawędź
    studni
    > znajduje sie na takiej wysokości ni w d... ni w oko i musze jeszcze
    studnie
    > zagłębić troszke zeby dołożyć zwężkę.

    > Czy zastosowanie rury 160mm będzie dużym utrudnieniem w wierceniu ?
    Właśnie
    > nad taką się zastanawiam.
    > Oferuje niedaleko mnie gosciu fi 160 ze scianką 4mm po 11 zł za metr. Ktoś
    > może powiedzieć jak to się ma do cen w innych miejscach ?.
    > Czy może walczyć z 200 bo takowe ma po 20 zł za metr.
    > Domyślam się że przy większych średnicach jest dużo więcej roboty, ale
    > zawsze można zmniejszyc srednice jak ta się zatnie i jechać dalej
    mniejszą.
    > Tylko jak w takim wypadku powinno wyglądać połączenie miedzy rurami ?
    Czyba
    > że źle kombinuje ;) ??
    mi udało się wbić zwykłe 110 szare na 12,5m i dalej się nie dawało bo
    rozbijałem rurę w którą uderzałem mimo zrobienia jej okucia pewnie gdybym
    uderzał młotem 15-20kg to by poszło dalej ale nie miałem takiego młota
    co do większej średnicy to tak dobrze jest iść większą średnicą bo jest to
    jeden ze sposobów aby zejść głębiej, znacznie głębiej ponieważ logiczne że
    im większa powierzchnia boczna kolumny rur tym większe tarcie pewnie można
    by łatwiej zagłębiać te rury przez ich wwibrowywanie bo przy kurzawce grunt
    robi się jak galareta
    przy przejściu z fi 200 na 160 i na 110 rury trzeba uszczelniać tego akurat
    nie praktykowałem ale czytałem w książce że trzeba to robić bardzo szczelnie
    aby przy pompowaniu woda z wyższych warstw nie mieszała się i
    zanieczyszczała z wodą z niższych warstw co do szczegółów to nie pomogę ci
    czyli jak zamierzasz iść głębiej niż 12,5 to lepiej zacznij od 160
    przechodząc na 110 ale musisz zdawać sobie sprawę że na głębokości jakieś
    będziesz musiał zacząć wbijać rury pod ziemią i wodą a to nie jest zbyt
    łatwe choć nie niemożliwe ja taki numer zrobiłem i wbiłem rurę na 2,7m aby
    włożyć filtr

    > Nie pamiętam czy wspominałeś jaką masz wydajność ze swojej studni ?

    swojej nie testowałem przy maksymalnych pompowaniach jeszcze muszę kupić
    mocniejszą pompę na razie przy pompowaniu 10 l/min poziom wody w studni
    spada o 20cm jestem ciekawy ile spadnie przy pompowaniu 60 l/min