  • 1. Data: 2010-02-19 08:46:11
    Temat: [Pomocy] Komputer dla dziecka do grania
    Od: "Wojtek" <w...@o...pl>

    witajcie,
    Zostałem poproszony o pomoc w doborze PC-ta dla dziecka (10 lat). Ma służyć
    praktycznie do grania i powinien być przyszłościowy (tak na 2-3 lata).
    Zdaję sobie sprawę, że trudno będzie określić parametry biorac pod uwagę, że
    ma być to generalnie ekonomiczna maszyna.
    Czyli chodzi o jak najlepszy stosunek ceny do jakości.
    Gry nie są jakieś super - hiper wymagające...
    Na dzień dzisiejszy NFS Undercover, Heroes Might & Magic V
    Co będzie za rok - dwa - tego nikt nie wie;)

    Ponieważ zupełnie wypadłem z rynku - jest sens ładować się w procki typu
    Core 2 Quad albo i3/ i5? Może wystarczy Celeron Dual-Core/ Core 2 Duo?
    Jaka grafika?

    pzdr.
    --
    Wojtek

  • 2. Data: 2010-02-19 09:16:35
    Temat: Re: [Pomocy] Komputer dla dziecka do grania
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > praktycznie do grania i powinien być przyszłościowy (tak na 2-3 lata).

    i7 + 5870

    > Zdaję sobie sprawę, że trudno będzie określić parametry biorac pod
    > uwagę, że ma być to generalnie ekonomiczna maszyna.

    i3 + 4770

    > Czyli chodzi o jak najlepszy stosunek ceny do jakości.

    E6300 + 4850 / 9800GT

    > Gry nie są jakieś super - hiper wymagające...
    > Na dzień dzisiejszy NFS Undercover, Heroes Might & Magic V

    E5200 + 4670 / 9600GSO

  • 3. Data: 2010-02-19 09:33:13
    Od: "ChrissP." <k...@-...poczta.onet.-tnij-.pl>

    Michał wrote:

    > i7 + 5870

    > i3 + 4770

    > E6300 + 4850 / 9800GT

    > E5200 + 4670 / 9600GSO

    ;-)

    Czyli trzeba trzech komputerów: przyszłościowego, ekonomicznego i pod
    niewymagajce gierki ;-)

    Rozumiem problem twórcy wątku, ale od razu przypominają mi się
    wymagania klientów w sklepie - "ma być dobry i tani".

    Do wątkotwórcy: proponuję zacząć od podania budżetu, to mocno zawęzi
    poszukiwania odpowiedniej konfiguracji...

    Krzysztof

  • 4. Data: 2010-02-19 09:33:38
    Od: MarcinCz <t...@g...pl_wytnij_to>

    Dnia Fri, 19 Feb 2010 09:46:11 +0100, Wojtek napisał(a):

    > praktycznie do grania i powinien być przyszłościowy (tak na 2-3 lata).
    Coś takiego nie istnieje.
    > Zdaję sobie sprawę, że trudno będzie określić parametry biorac pod uwagę, że
    > ma być to generalnie ekonomiczna maszyna.
    > Czyli chodzi o jak najlepszy stosunek ceny do jakości.
    Skąd ja to znam...:
    "Cześć. Lubisz piwo? Słuchaj sprawa jest. Potrzebuję dobry i tani
    komputer... " :)

    > Ponieważ zupełnie wypadłem z rynku - jest sens ładować się w procki typu
    > Core 2 Quad albo i3/ i5? Może wystarczy Celeron Dual-Core/ Core 2 Duo?
    > Jaka grafika?
    AMD be?
    http://forum.purepc.pl/kupic-f59/Zestawy-Komputerowe
    -Na-Luty-2010r-t247005.html

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2010-02-19 10:47:50
    Od: "Eryk" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Michał" <m...@w...o2.pl> napisał w wiadomości

    > i7 + 5870

    > i3 + 4770

    > E6300 + 4850 / 9800GT

    > E5200 + 4670 / 9600GSO

    :-) fajnie to opisałeś!

    Pzdr

  • 6. Data: 2010-02-19 12:22:58
    Od: "Wojtek" <w...@o...pl>

    > Do wątkotwórcy: proponuję zacząć od podania budżetu, to mocno zawęzi
    > poszukiwania odpowiedniej konfiguracji...

    Sam nie wiem, bo śwagier nie potrafił mi powiedzieć ile jest w stanie
    wydać...
    Chodzi mi o to, żeby zasugerować mu pewien poziom ceny.
    Zdaję sobie sprawę, że rozbieżność cen kompa dla gracza może być ogromna
    (nawet kilka tyś.)
    Dlatego podałem poziom gierek jakie mały obecnie ujeżdża...
    Przyszłościowy - żeby za 2-3 lata można było jeszcze dokonać upgrade'u..
    (zmiana grafiki, pamięci, etc..) Przy pozostawieniu płyty i procka na
    przykład...

    Ale dzieki za odzew - przynajmniej wiem, po twoim zestawieniu w jakim
    zakresie się obracać...

    pozdr.

    --
    Wojtek

  • 7. Data: 2010-02-19 12:25:08
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

    > witajcie,
    > Zostałem poproszony o pomoc w doborze PC-ta dla dziecka (10 lat). Ma
    > służyć praktycznie do grania i powinien być przyszłościowy (tak na 2-3
    > lata).

    Przyszłościowy, w sensie "ma się nie popsuć przez 3 lata", czy w sensie
    "mają chodzić na nim gry, które wyjdą za 3 lata"?

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]

    http://www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze

  • 8. Data: 2010-02-19 12:36:51
    Od: "Wojtek" <w...@o...pl>

    > Przyszłościowy, w sensie "ma się nie popsuć przez 3 lata", czy w sensie
    > "mają chodzić na nim gry, które wyjdą za 3 lata"?

    Przyszłosciowy w sensie - za 2-3 lata będzie można go upgrade' ować.
    Zdaję sobie sprawę, że gdybym chciał wiedzieć co na nim będzie chodziło w
    tym czasie, musiałbym najpierw szklaną kulę zakupić;)

    --
    Wojtek

  • 9. Data: 2010-02-19 12:40:00
    Od: "Wojtek" <w...@o...pl>

    czy cuś takiego mogłoby być??

    Intel Pentium Dual Core E6300 2.8 GHz BOX
    Asus P5E3 PRO Intel X48
    GoodRam 2GB 1066MHz DDR3 Non-ECC CL7 SODIMM
    GeForce with CUDA 9800 GT Asus 512MB HDMI&DVI (PCI-E)
    WD Caviar Black 750GB WD7501AALS 32MB cache SATA-II
    Thermaltake TMG i2
    Topower TOP-450P3 BFS
    + obudowa i inne peryferia...
    Wydaje mi się że 2 500 brutto nie jest jakąś wielką kwotą

    Stawiam raczej na stosunek ceny do jakości...

    pozdro

    --
    Wojtek

  • 10. Data: 2010-02-19 12:48:32