  • 11. Data: 2010-02-19 12:50:42
    Temat: Re: [Pomocy] Komputer dla dziecka do grania
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Stawiam raczej na stosunek ceny do jakości...

    to moze cos z amd?

    a monitor jakis juz masz?
    bo to bedzie dodatkowe 500-1000zl

  • 12. Data: 2010-02-19 12:52:40
    Od: "Wojtek" <w...@o...pl>

    > to moze cos z amd?
    >
    > a monitor jakis juz masz?
    > bo to bedzie dodatkowe 500-1000zl

    wiem wiem.
    Monitorka to niech sobie sam poszuka;)

    A co z amd byś polecał? Rozumiem, że w zasadzie na procku można zejść z
    ceny...

    --
    Wojtek

  • 13. Data: 2010-02-19 13:00:16
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > Przyszłosciowy w sensie - za 2-3 lata będzie można go upgrade' ować.

    Bez sensu IMO. Dzisiejszy procesor raczej nie wystarczy w grach za 3
    lata. Proponuję kupić coś przestarzałego a za 3 lata zmienić komputer.

    Dual Core E3200 2,4GHz podkręcona magistrala z 200 na 266MHz
    2x2GB DDR2 1066
    jakaś tania płyta na G41 ~250zł
    4850 za ~400zł lub 9800GT ~300zł

  • 14. Data: 2010-02-19 13:04:53
    Od: Wiesław <n...@p...onet.pl>

    Dnia 19-02-2010 o 09:46:11 Wojtek <w...@o...pl> napisał(a):

    > witajcie,
    > Zosta?em poproszony o pomoc w doborze PC-ta dla dziecka (10 lat).

    Włącz MIME, bo się krzaczy tekst: http://www.grush.one.pl/mime/.
    Jeżeli ma być na przyszłość to wybieraj nowe podstawki: AM2/AM3,
    LGA 1156. Na pierwszą dwurdzeniowy Phenom lub czterordzeniowe
    Athlony, na drugą core i3, i5. Najlepszy jest i5 750 za 700zł.
    Z grafiki Radeony, jak podał Michał. HD5770, HD5750 i niżej.
    Jak ktoś lubi NVidię, to też się coś znajdzie.
    Ogólnie przyzwoitą budę do grania można zaczynać składać od ok 2,5k.

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 15. Data: 2010-02-19 13:59:47
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

    > Przyszłosciowy w sensie - za 2-3 lata będzie można go upgrade' ować.
    > Zdaję sobie sprawę, że gdybym chciał wiedzieć co na nim będzie chodziło w
    > tym czasie, musiałbym najpierw szklaną kulę zakupić;)

    Od dłuższego czasu niezbyt się opłaca komputery upgradować. Więc jeśli dla
    kogoś budżet jest priorytetem, nie ma się co przejmować
    "przyszłościowością", tylko co jest tanie teraz. Mało który standard
    wytrzymuje 3 lata. DDR, DDR2, DDR3. S939, AM2, AM3... Dość szybko to leci, a
    komponenty do standardu sprzed 3 lat są zazwyczaj mniej opłacalne niż
    sprzedaż całości i kupno nowego zestawu.

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]

    http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z moich podróży

  • 16. Data: 2010-02-19 19:56:12
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    W dniu 2010-02-19 13:40, Wojtek pisze:

    > Intel Pentium Dual Core E6300 2.8 GHz BOX
    > Asus P5E3 PRO Intel X48
    > GoodRam 2GB 1066MHz DDR3 Non-ECC CL7 SODIMM
    > GeForce with CUDA 9800 GT Asus 512MB HDMI&DVI (PCI-E)
    > WD Caviar Black 750GB WD7501AALS 32MB cache SATA-II
    > Thermaltake TMG i2
    > Topower TOP-450P3 BFS
    > + obudowa i inne peryferia...
    > Wydaje mi się że 2 500 brutto nie jest jakąś wielką kwotą

    Ja bym troche zmodyfikowal.
    Zacznijmy od tego, ze 9800GT Asusa pewnie bedzie drogie i bedzie wyc.
    Polegam sprawdzonego Palita 9800GT (ciut tanszy i chlodzenie lepsze).
    Dysk najlepiej Samsunga z serii F3, zasilacz Corsair 450W, obudowe
    proponuje SilentiumPC Gladius 600.
    Swoja droga SODIMM to pamieci do laptopa ;-> wiec wybierz takie do
    stacjonarnego.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 17. Data: 2010-02-19 19:57:59
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    W dniu 2010-02-19 10:33, MarcinCz pisze:

    > AMD be?
    > http://forum.purepc.pl/kupic-f59/Zestawy-Komputerowe
    -Na-Luty-2010r-t247005.html

    Nie be ale ja nie do konca popieram te wybory. Zawsze skladalem sam
    zestawy dla siebie, znajomy poprosil mnie o zlozenie no i zlozylem tego
    za 1300zl z forum.purepc. Procesor sam w sobie ok, plyta co najmniej
    DZIWNA, karta graficzna ponizej krytyki, brak sterowania wiatrakiem,
    wyje jak diabli i ogolnie wydajnoscia nie powala, wolalbym uzywke 8800GT
    ewentualnie nowa 8800GS.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 18. Data: 2010-02-19 21:36:10
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Fri, 19 Feb 2010 14:00:16 +0100, Michał napisał(a):

    > Bez sensu IMO. Dzisiejszy procesor raczej nie wystarczy w grach za 3

    Eee tam, ja kupilem proca w lipcu 2007 i do dzis nie widze gier, gdzie by
    go brakowalo. Malo tego! Mysle, ze w tym roku zrobie refresha sprzetowego i
    kupie ...plyte glowna do starego proca! Bo obecna zaczyna sie czasami
    dziwnie zachowywac, pewnie przez te 3 lata ostrej jazdy (po minimum
    18h/dobe) zaczyna robic bokami. A kupowanie nowej calej platformy mija sie
    z celem, gdyz, jak juz ktos w tym watku zauwazyl, od kilku lat postep
    bardzo zahamowal i prawo Moore'a chyba zaczyna dawac ciala ;-)

    Tak czy owak ze swej strony radze wbic sie w jakies AMD na AM3 i DDR3,
    gwarantowane imho kilka lat jazdy bez stresu i nawet niedrogo.

    ps. mam Q6600 dokrecone na 3,1GHz i 6GB DDR2 1GHz.

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 19. Data: 2010-02-19 22:18:39
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Wojtek" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Sam nie wiem, bo śwagier nie potrafił mi powiedzieć ile jest w stanie
    > wydać...

    2500zł to kwota graniczna. Poniżej robi się słabo, a powyżej można poszaleć
    prawie bez ograniczeń ;)
    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2010-02-20 13:43:24
    Od: MarcinCz <t...@g...pl_wytnij_to>

    Dnia Fri, 19 Feb 2010 20:57:59 +0100, Maciej Browarczyk napisał(a):

> [...]
    > DZIWNA, karta graficzna ponizej krytyki, brak sterowania wiatrakiem,
    > wyje jak diabli i ogolnie wydajnoscia nie powala, wolalbym uzywke 8800GT
    Co do płyty to sam nie wiem czy te nowe ASRocki rzeczywiście takie dobre
    czy jakiś marketing szeptany, bo po różnych forach raczej dobre opinie o
    nich krążą. Ja sam używam Foxconnów. Co do grafiki mam HIS HD 4670 IceQ -
    cicha i dla mnie wystarczająca, ale ja dużo nie grywam.

    --
    Marcin