eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaPomoc w wyborze: lampa Metz/Pentax i szkiełko Tamron/Sigma › Re: Pomoc w wyborze: lampa Metz/Pentax i szkiełko Tamron/Sigma
  • Data: 2009-11-17 07:48:55
    Temat: Re: Pomoc w wyborze: lampa Metz/Pentax i szkiełko Tamron/Sigma
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > 2. Obiektyw
    >     mam "krótki zoom" Tamron 17-50/2,8. I bardzo go sobie chwalę. W
    > porównaniu do kita to oczywiście niebo a ziemia. Teraz szukam czegoś
    > dłuższego i jasnego. Rozpatruję dwa szkła:
    >     - Tamron AF 70-200 mm F/2.8 Di LD (IF) Macro
    >     - Sigma 70-200 mm F/2,8 II APO EX DG MACRO HSM
    >     Sigma droższa o ~300 zł. Wg różnych stron z wynikami testów optycznie są
    > bardzo podobne (Tamron o ile dobrze pamiętam nieco lepszy przy brzegach, w
    > centrum niemal to samo). Jakością wykonania ponoć Sigma wypada lepiej.
> [...]

    nie mam tych obiektywow na wlasnosc ale obydwa mialem poddpiete i sam
    mialem podobne wahania.
    decyzji nie podjalem i tak juz pozostalo do dzisiaj

    obydwa sa na b. przyzwoitym poziomie wykonawczym.
    masz wrazenie ze jest to sprzet juz zgornej polki
    wykonawczej .Precyzja , solidnosc wykonania.
    miolo wziasc do reki - samo miecho - budowane jakby wg starych dobrych
    zasad.

    Optycznie obydwa sa z tego co wiem sa swietne , hsm kusi , tamron
    rysuje nieco ostrzej.
    meka wyboru.
    Mam tylko jedna sigme i jestem zachwycony .
    Mam tylko jednego tamrona i tez jestem zachwycony.

    Zamowilbym przez internet najpierw sigme . Masz 10 dni czasu na ew.
    zwrot.
    I robilbym troche zdjec probnych - jesli bedzie AFtrafial z ostroscia
    to bym pozostawil . HSM w duzych obiektywach jest jednak wygoda.
    Jesli nie bedziesz zadowolony - to trudno trzeby oddac i brac tamrona.

    Oba sa rzeczywiscie porownywalna , mechanicznie sigma robi byc moze
    nieznacznie tylko lepsze wrzzenie zewnetrzne , ale tamron tez jest
    kapitalny pod tym wzgledem.