eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPomoc w wyborze auta elektrycznego ;)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 59

  • 51. Data: 2020-09-01 11:30:42
    Temat: Re: Pomoc w wyborze auta elektrycznego ;)
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello K,

    Tuesday, September 1, 2020, 10:00:46 AM, you wrote:

    >>>> Realnie więcej.
    >>>> Inaczej bym z Pucka do Poznania na jednym ładowaniu nie przejechał
    >>>> (doładowywałem jakieś 25 kWh, a baterię mam 41 kWh).
    >>> Ale to nie jest jedno ładowanie, tylko ciut ponad 1,5 ładowania
    >> Czyli jedno ładowanie po drodze.
    >> Policz kWh - gdyby miał przejeżdżać mniej niż 200 km na zasięgu, to
    >> łączna ilość prądu 64,8 kWh wystarczyłaby na 330 km.
    >> A faktycznie wystarczyła na 370, do tego nie wyjeżdżałem naładowany na
    >> full i nie przyjechałem rozładowany do zera, czyli faktycznie zużyłem
    >> jeszcze mniej.
    > Odnosze wrazenie, ze nie masz nic w temacie aut elektryczny do
    > powiedzenia. Same klamstwa i naginanie praw fizyki. Zasmiecasz grupe, a
    > byc moze ktos tu zajrzy aby sie czegos dowiedziec.

    Ale o co chodzi? 370 km przy 0.15 kWh/km to 55.5 kWh, akumulatory ma
    64.8 kWh - wszystko się zgadza. Po co się ciskasz?

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 52. Data: 2020-09-01 11:45:45
    Temat: Re: Pomoc w wyborze auta elektrycznego ;)
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 01-09-2020 o 11:30, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Hello K,
    >
    > Tuesday, September 1, 2020, 10:00:46 AM, you wrote:
    >
    >>>>> Realnie więcej.
    >>>>> Inaczej bym z Pucka do Poznania na jednym ładowaniu nie przejechał
    >>>>> (doładowywałem jakieś 25 kWh, a baterię mam 41 kWh).
    >>>> Ale to nie jest jedno ładowanie, tylko ciut ponad 1,5 ładowania
    >>> Czyli jedno ładowanie po drodze.
    >>> Policz kWh - gdyby miał przejeżdżać mniej niż 200 km na zasięgu, to
    >>> łączna ilość prądu 64,8 kWh wystarczyłaby na 330 km.
    >>> A faktycznie wystarczyła na 370, do tego nie wyjeżdżałem naładowany na
    >>> full i nie przyjechałem rozładowany do zera, czyli faktycznie zużyłem
    >>> jeszcze mniej.
    >> Odnosze wrazenie, ze nie masz nic w temacie aut elektryczny do
    >> powiedzenia. Same klamstwa i naginanie praw fizyki. Zasmiecasz grupe, a
    >> byc moze ktos tu zajrzy aby sie czegos dowiedziec.
    >
    > Ale o co chodzi? 370 km przy 0.15 kWh/km to 55.5 kWh, akumulatory ma
    > 64.8 kWh - wszystko się zgadza.

    Dokładniej to 64,8 było łącznie naładowane (w trasie i przed nią), bo
    akumulatory mam tylko 41 kWh.

    > Po co się ciskasz?

    Hejterzy tak mają.
    Nie mogą mieć elektryka, to próbują obrzydzić go innym, sposoby i środki
    nieistotne.


  • 53. Data: 2020-09-01 11:52:48
    Temat: Re: Pomoc w wyborze auta elektrycznego ;)
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-09-01 o 11:30 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał:
    > Tuesday, September 1, 2020, 10:00:46 AM, you wrote:
    >
    > >>>> Realnie więcej.
    > >>>> Inaczej bym z Pucka do Poznania na jednym ładowaniu nie
    > >>>> przejechał (doładowywałem jakieś 25 kWh, a baterię mam 41 kWh).
    > >>> Ale to nie jest jedno ładowanie, tylko ciut ponad 1,5 ładowania
    > >> Czyli jedno ładowanie po drodze.
    > >> Policz kWh - gdyby miał przejeżdżać mniej niż 200 km na zasięgu,
    > >> to łączna ilość prądu 64,8 kWh wystarczyłaby na 330 km.
    > >> A faktycznie wystarczyła na 370, do tego nie wyjeżdżałem
    > >> naładowany na full i nie przyjechałem rozładowany do zera, czyli
    > >> faktycznie zużyłem jeszcze mniej.
    > > Odnosze wrazenie, ze nie masz nic w temacie aut elektryczny do
    > > powiedzenia. Same klamstwa i naginanie praw fizyki. Zasmiecasz
    > > grupe, a byc moze ktos tu zajrzy aby sie czegos dowiedziec.
    >
    > Ale o co chodzi? 370 km przy 0.15 kWh/km to 55.5 kWh, akumulatory ma
    > 64.8 kWh - wszystko się zgadza. Po co się ciskasz?

    0.15 kWh/km to bardzo optymistyczne założenie. Z symulatora producenta
    wynika, że przy prędkości 110 km/h i temperaturze zew. 30 stopni mowa
    raczej 0.23 kWh/km. Liczby Sławka mogą się zgadzać, ale dopiero przy
    prędkości 80 km/h.

    Mateusz


  • 54. Data: 2020-09-01 12:47:17
    Temat: Re: Pomoc w wyborze auta elektrycznego ;)
    Od: K <n...@e...com>

    On 01/09/2020 10:30, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello K,
    >
    > Tuesday, September 1, 2020, 10:00:46 AM, you wrote:
    >
    >>>>> Realnie więcej.
    >>>>> Inaczej bym z Pucka do Poznania na jednym ładowaniu nie przejechał
    >>>>> (doładowywałem jakieś 25 kWh, a baterię mam 41 kWh).
    >>>> Ale to nie jest jedno ładowanie, tylko ciut ponad 1,5 ładowania
    >>> Czyli jedno ładowanie po drodze.
    >>> Policz kWh - gdyby miał przejeżdżać mniej niż 200 km na zasięgu, to
    >>> łączna ilość prądu 64,8 kWh wystarczyłaby na 330 km.
    >>> A faktycznie wystarczyła na 370, do tego nie wyjeżdżałem naładowany na
    >>> full i nie przyjechałem rozładowany do zera, czyli faktycznie zużyłem
    >>> jeszcze mniej.
    >> Odnosze wrazenie, ze nie masz nic w temacie aut elektryczny do
    >> powiedzenia. Same klamstwa i naginanie praw fizyki. Zasmiecasz grupe, a
    >> byc moze ktos tu zajrzy aby sie czegos dowiedziec.
    >
    > Ale o co chodzi? 370 km przy 0.15 kWh/km to 55.5 kWh, akumulatory ma
    > 64.8 kWh - wszystko się zgadza. Po co się ciskasz?
    >

    Ta, papier jak zwykle wszystko przyjmie. Tymczasem niezalezne testy
    obalaja te teorie.


  • 55. Data: 2020-09-01 12:48:11
    Temat: Re: Pomoc w wyborze auta elektrycznego ;)
    Od: K <n...@e...com>

    On 01/09/2020 10:45, Cavallino wrote:
    >
    > Hejterzy tak mają.
    > Nie mogą mieć elektryka, to próbują obrzydzić go innym, sposoby i środki
    > nieistotne.

    Nie stac mnie i dorabiam idelogie :D


  • 56. Data: 2020-09-01 12:55:08
    Temat: Re: Pomoc w wyborze auta elektrycznego ;)
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 01-09-2020 o 12:48, K pisze:
    > On 01/09/2020 10:45, Cavallino wrote:
    >>
    >> Hejterzy tak mają.
    >> Nie mogą mieć elektryka, to próbują obrzydzić go innym, sposoby i
    >> środki nieistotne.
    >
    > Nie stac mnie i dorabiam idelogie :D

    Nie stać, blokada w głowie, rozbuchane potrzeby - whatever.
    Ważne żeby hejt nakręcać, a z jakeigo powodu to robisz, jest nieistotne.
    Byłoby inaczej, po prostu byś ten temat olał i tyle.
    A że tego nie robisz - to znaczy że Cię on boli.
    I tyle.

    EOD


  • 57. Data: 2020-09-01 14:34:13
    Temat: Re: Pomoc w wyborze auta elektrycznego ;)
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello K,

    Tuesday, September 1, 2020, 12:47:17 PM, you wrote:

    [...]

    >>>> Policz kWh - gdyby miał przejeżdżać mniej niż 200 km na zasięgu, to
    >>>> łączna ilość prądu 64,8 kWh wystarczyłaby na 330 km.
    >>>> A faktycznie wystarczyła na 370, do tego nie wyjeżdżałem naładowany na
    >>>> full i nie przyjechałem rozładowany do zera, czyli faktycznie zużyłem
    >>>> jeszcze mniej.
    >>> Odnosze wrazenie, ze nie masz nic w temacie aut elektryczny do
    >>> powiedzenia. Same klamstwa i naginanie praw fizyki. Zasmiecasz grupe, a
    >>> byc moze ktos tu zajrzy aby sie czegos dowiedziec.
    >> Ale o co chodzi? 370 km przy 0.15 kWh/km to 55.5 kWh, akumulatory ma
    >> 64.8 kWh - wszystko się zgadza. Po co się ciskasz?
    > Ta, papier jak zwykle wszystko przyjmie. Tymczasem niezalezne testy
    > obalaja te teorie.

    Jakie testy? Jak myślisz, skąd wartość 0.15 kWh/km, skoro producenci
    samochodów podają niższe wartości? Zużycie energii zależy przede
    wszystkim od stylu jazdy. Tak samo jak spalanie paliwa w samochodzie.

    Przez prawie 20 lat użytkowania Lanosa, któremu dodałem pomiar zużycia
    paliwa, obserwowałem wyniki ok 5.8 do 16.5 l/100 km. Którakolwiek z
    tych wartości jest błędna? Nie. Obie dotyczą przejazdu na odcinku
    kilkudziesięciu km. Jedna to środek nocy, przejechane mnóstwo km,
    bardzo spokojna jazda zupełnie pustymi drogami - końcówka powrotu do
    domu, po ostatnim tankowaniu. Drugi przejazd, również w słabym ruchu,
    z pedałem gazu w podłodze, autostradą A4. Natomiast średnie spożycie z
    kilku lat, to 9.3 l/100 km. Najniższe na kilkusetkilometrowej trasie -
    6.24 l/100 km. Mogę takich liczb podawać wiele dla JEDNEGO samochodu.
    Wszystkie pochodzą z rzeczywistych przejazdów.

    Mogę się założyć, że tym samom pojazdem z akumulatorem naładowanym do
    pełna, z deklarowanym zasięgiem 400 km, zużyję energię w jednym
    przejeździe w mniej niż 300 km a w innym - jeśli będę miał szczęście
    do słabego ruchu - będę bliski 500 km. I oba zużycia energii będą
    poprawne.

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 58. Data: 2020-09-01 16:31:27
    Temat: Re: Pomoc w wyborze auta elektrycznego ;)
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-09-01 o 12:55, Cavallino pisze:

    >>> Hejterzy tak mają.
    >>> Nie mogą mieć elektryka, to próbują obrzydzić go innym, sposoby i
    >>> środki nieistotne.
    >>
    >> Nie stac mnie i dorabiam idelogie :D
    >
    > Nie stać, blokada w głowie, rozbuchane potrzeby - whatever.
    > Ważne żeby hejt nakręcać, a z jakeigo powodu to robisz, jest nieistotne.
    > Byłoby inaczej, po prostu byś ten temat olał i tyle.
    > A że tego nie robisz - to znaczy że Cię on boli.
    > I tyle.

    A z jakiego powody ty rozkręcasz hejt na ludzi mających
    inne zdanie o elektrykach?


    Pozdrawiam


  • 59. Data: 2020-09-03 13:10:04
    Temat: Re: Pomoc w wyborze auta elektrycznego ;)
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-08-30 07:09, robot wrote:
    > W dniu 29.08.2020 o 17:32, kk pisze:
    >> On 2020-08-28 14:45, robot wrote:
    >>
    >>>>>
    >>>>> Ja mogę tylko poradzić, żebyś wziął ze sobą mądrą książkę do
    >>>>> czytania podczas ładowania.
    >>>>> Alternatywą dla książki jest korzenioplastyka. Piękne hobby.
    >>>>>
    >>>>
    >>>> Przy jedzeniu sie nie czyta.
    >>>
    >>> Tak se właśnie pomyślałem, że przy tych stacjach ładowania
    >>> można by dodatkowy biznes otworzyć. Takie kafejki "Charge Caffee",
    >>> kółka zainteresowań założyć, korzenioplastyka. I sprzedawać tam
    >>> piwo bezalkoholowe, hod dogi itd. Żyła złota.
    >>> Na stacji benzynowej człowiek krótko jest, dużo nie kupi towaru.
    >>> A w Charge Caffee to i księgarnie z mądrymi książkami można otworzyć.
    >>> Z nudów klient wszystko kupi, nawet te korzenie do korzenioplasyki
    >>> będą schodzić.
    >>
    >> Raczej odwrotnie, przy tych restauracjach zrobić stacje ładowania.
    >
    > To samo. Nie widzę różnicy.
    >

    Stacje do ładowania muszą być powszechne by elektryki miały sens.
    Jeżdżenie na zatankowanie było akceptowalne dla spalinowych gdzie to
    trwało chwilę. O ile oczywiście nie było kolejki za kebabami. Ładowanie
    elektryczne wydaje się jednak łatwiejsze w realizacji. O ile nie chce
    się ładować całkiem rozładowanego akumulatora do pełna.

strony : 1 ... 5 . [ 6 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: