eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPomoc w wyborze auta elektrycznego ;)Re: Pomoc w wyborze auta elektrycznego ;)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.samoylyk.n
    et!aioe.org!.POSTED.nyPK7k8oeDafdNpooDsxZQ.user.gioia.aioe.org!not-for-mail
    From: Mateusz Viste <m...@x...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Pomoc w wyborze auta elektrycznego ;)
    Date: Fri, 28 Aug 2020 15:37:48 +0200
    Organization: . . .
    Lines: 64
    Message-ID: <20200828153748.3ddc5159@mateusz>
    References: <rial4h$c08$1$horizn@news.chmurka.net>
    NNTP-Posting-Host: nyPK7k8oeDafdNpooDsxZQ.user.gioia.aioe.org
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Complaints-To: a...@a...org
    X-Notice: Filtered by postfilter v. 0.9.2
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2683542
    [ ukryj nagłówki ]

    2020-08-28 o 11:09 +0100, K napisał:
    > - Jaka jest optymalna temperatura do podrozowania?

    Wg. Renault - musi być 20 stopni na zewnątrz. Inaczej ilość obiadów
    wzrasta.

    Ciekawa strona, na której producent podaje symulator zasięgu ZOE w
    zależności od kilku parametrów:
    https://www.renault.fr/vehicules-electriques/zoe/bat
    terie-recharge.html#autonomie

    Wszystko podane dla aku 52 kWh i felg 15" (większe felgi to mniejszy
    zasięg - dlaczego? nie mam pojęcia).

    Warunki idealne:
    Prędkość na trasie 50 km/h, temperatura zewnętrzna 20 stopni, bez
    klimy, bez ogrzewania: zasięg 451 km.

    Warunki trochę bardziej realistyczne, jesienne:
    Prędkość na trasie 110 km/h, temperatura zewnętrzna 10 stopni +
    ogrzewanie: zasięg 230 km.

    Warunki zimowe:
    Prędkość na trasie 100 km/h, temperatura zewnętrzna -5 stopni +
    ogrzewanie: 191 km.

    Warunki letnie:
    Prędkość na trasie 110 km/h, temperatura zewnętrzna 25 stopni
    (symulator nie pozwala na więcej) + klima: 206 km.

    Powyższe dane są - zakładam - na idealnie płaskim terenie i dla
    akumulatora naładowanego w 100%. Jeśli dobrze kojarzę, to producenci
    nie zalecają ładowania do pełna... Zatem od powyższych liczb trzeba
    odjąć pewnie z 10-15%. No i oczywiście nikt nie jeździ do ostatniego
    kilometra zasięgu, zazwyczaj tankujemy (ładujemy) odpowiednio
    wcześniej, powiedzmy w okolicach 20%. Jeśli dobrze liczę, wychodzi z
    tego realistyczny zasięg rzędu 120 km. No chyba że jedziemy pod wiatr,
    to mniej. :)

    Patrzę, patrzę, ale nie umiem zobaczyć tego "wow" którym e-kierowcy tak
    się zachwycają. No i ten koszt wynajmu akumulatora przy przebiegach <
    10 Kkm... 95 Eur/mc (włącznie z ubezpieczeniem akumulatora, które jest
    najwyraźniej obowiązkowe). Alternatywa to zakup aku na własność -
    wówczas cena całości przeskakuje na 32 tys. Euro. W porównaniu do mojej
    Loganki za niecałe 8 tys. Euro to jednak jakby drogawo...

    Mateusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: