  • Data: 2020-08-28 15:54:11
    Temat: Re: Pomoc w wyborze auta elektrycznego ;)
    Od: K <n...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 28/08/2020 14:37, Mateusz Viste wrote:

    > Wg. Renault - musi być 20 stopni na zewnątrz. Inaczej ilość obiadów
    > wzrasta.
    >
    > Ciekawa strona, na której producent podaje symulator zasięgu ZOE w
    > zależności od kilku parametrów:
    > https://www.renault.fr/vehicules-electriques/zoe/bat
    terie-recharge.html#autonomie

> [...]
    >
    > Warunki idealne:
    > Prędkość na trasie 50 km/h, temperatura zewnętrzna 20 stopni, bez
    > klimy, bez ogrzewania: zasięg 451 km.
    >
    > Warunki trochę bardziej realistyczne, jesienne:
    > Prędkość na trasie 110 km/h, temperatura zewnętrzna 10 stopni +
    > ogrzewanie: zasięg 230 km.
    >
    > Warunki zimowe:
    > Prędkość na trasie 100 km/h, temperatura zewnętrzna -5 stopni +
    > ogrzewanie: 191 km.
    >
    > Warunki letnie:
    > Prędkość na trasie 110 km/h, temperatura zewnętrzna 25 stopni
    > (symulator nie pozwala na więcej) + klima: 206 km.

    Czyli realnie mniej niz 200km. Wreszcie jakies konkretne informacje, a
    nie ciagle klamstwa i naginanie rzeczywistosci :) Wychodzi, ze musialbym
    opierdolic dwa i pol solidnego obiadu aby nie zasnac za kolkiem.
    Myslisz, ze warto sie po drodze zatrzymac np. w Nidzicy, a pozniej odbic
    na Malbork? Niedaleko Nidzicy jest zaprzyjazniona stacja benzynowa i
    mozna sie latwo (i za darmo) wpiac do gniazdka w kiblu. Natomiast w
    Malborku jest Cartitas skad moglbym dodatkowo pozyczyc ubrania.