  • Data: 2020-08-29 09:55:01
    Temat: Re: Pomoc w wyborze auta elektrycznego ;)
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 29.08.2020 o 03:10, Cavallino pisze:

    > Czyli jedno ładowanie po drodze.

    Nie naginaj rzeczywistości, po drodze to jest już drugie ładowanie. Na
    które trzeba się zatrzymać, tam gdzie, i kiedy, samochód sobie życzy.
    Zasięg, o którym pisał Mateusz, i o który pytał K, podaje się dla
    JEDNEGO pełnego zatankowania/załadowania.

    > Policz kWh - gdyby miał przejeżdżać mniej niż 200 km na zasięgu, to
    > łączna ilość prądu 64,8 kWh wystarczyłaby na 330 km.
    > A faktycznie wystarczyła na 370, do tego nie wyjeżdżałem naładowany na
    > full i nie przyjechałem rozładowany do zera, czyli faktycznie zużyłem
    > jeszcze mniej.

    Ale tu nikt nie pyta ile samochód elektryczny zużywa energii, bo ona
    jest przecież za darmo, no i ten argument wszystkich nas przekonuje.
    Tylko jakie są realne zasięgi w realnych warunkach? A te są różne w
    zależności od obciążenia pojazdu, rodzaju drogi, kierunku wiatru,
    temperatury otoczenia, i wpływają na zasięg zarówno w pojeździe
    elektrycznym jak i spalinowym.
    Tylko, że mnie koło pióra lata czy mój samochód spali litr więcej paliwa
    czy mniej na 100 kilometrów, mimo że paliwa nie mam za darmo. Żeby
    zwiększyć zasięg, czy zmienić planowaną trasę, nie muszę wcześniej
    główkować gdzie i na ile zboczyć z drogi, i ile na to czasu zmarnuję.