  • 31. Data: 2009-05-17 10:03:34
    Temat: Re: Pomiary fotogrametryczne
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 15 May 2009 12:32:52 +0200, PeJot wrote:
    >ATSD, może ktoś mi podpowie: czy istnieje jakaś prosta możliwa w
    >warunkach amatorskich metoda pomiaru odległości, koniecznie
    >bezkontaktowa; zakres 0-10 mm, rozdzielczość 0.1 mm wystarczy. Na dzień
    >dzisiejszy czujnik zegarowy jest OK, ale cokolwiek denerwuje mnie
    >bezustanne tarcie twardej końcówki o aluminiową obręcz.

    Do centrowania kol rowerowych ?

    Mozna by sprobowac cewki, indukcyjnosc zalezy od obecnosci metali w
    poblizu. Aluminium jest niestety kiepsko wykrywalne, 10mm to sporo,
    skalibrowac bedzie trudno .. ale moze to niepotrzebne ?

    Sa tez czujniki triangulacyjne, ale cena raczej nieamatorska.

    No chyba zeby sie udalo zastosowac mechanizm ustawiania ostrosci z CD
    czy jakiegos aparatu ..

    J.

  • 32. Data: 2009-05-17 10:14:54
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 15 Maj, 11:32, PeJot <P...@0...pl> wrote:

> [...]
    > dzisiejszy czujnik zegarowy jest OK, ale cokolwiek denerwuje mnie
    > bezustanne tarcie twardej końcówki o aluminiową obręcz.

    Sprężone powietrze + dysza + przetwornik różnicy ciśnień.

    Hmm,+ korki do uszu :-)
    Konrad

  • 33. Data: 2009-05-17 12:15:20
    Od: "PeJot ( home)" <P...@o...pl>

    J.F. pisze:

    > Do centrowania kol rowerowych ?

    Ano tak. Czujnik zegarowy ma zbyt wielką rozdzielczość, i raczej mu nie
    służy chrobotanie końcówką po szybko przesuwającym się aluminium. Na
    profesjonalne końcówki *obrotowe* mnie nie stać, chyba żeby zrobić coś
    takiego z "ciasnego" łożyska. O, i sam wpadłem na pomysł.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 34. Data: 2009-05-17 20:20:20
    Od: "Krzysztof Tabaczynski" <k...@w...pl>

    Użytkownik "PeJot ( home)" <P...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > profesjonalne końcówki *obrotowe* mnie nie stać, chyba żeby zrobić coś
    > takiego z "ciasnego" łożyska. O, i sam wpadłem na pomysł.

    A kreda nie wystarcza???

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 35. Data: 2009-05-18 05:21:08
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    Krzysztof Tabaczynski pisze:

    > A kreda nie wystarcza???

    Kreda była dobra za czasów Adama Słodowego, a bez urazy, wiek to mamy
    XXI. Nie ten rząd dokładności, nie ten komfort pracy.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 36. Data: 2009-05-18 09:16:58
    Od: "bujnos@smutec" <b...@s...pl>

> [...]
    > 0-10 mm, rozdzielczość 0.1 mm wystarczy. Na dzień dzisiejszy czujnik
    > zegarowy jest OK, ale cokolwiek denerwuje mnie bezustanne tarcie twardej

    http://www.introl.pl/katalog/poziom/czujniki_ultradz
    wiekowe/mic-plus_25.html

    ultradźwięki
    Rozdzielczość 0,18 mm
    niestety parametr o nazwie cena pominięto, pewnie z powtarzalnością krucho