  • 21. Data: 2009-05-14 08:19:45
    Temat: Re: Pomiary fotogrametryczne
    Od: Michał Grodecki <m...@u...pk.edu.pl.wytnij.to>

    Użytkownik Konrad Anikiel napisał:

    > OK, to trochę uściśla to co napisałem wyżej. "Przesunięcia" mogą
    > być? :-)
    > Najwyraźniej mam problem językowy-

    No to dopiszę ci polskie odpowiedniki żeby problem zniknął.

    > lokalnie chodzi mi o "strains",

    Czyli odkształcenia, bezwymiarowe.

    > globalnie o "displacements".

    Czyli o przemieszczenia - w jednostce długości.

    > To ze "strains" wylicza się lokalne
    > naprężenia, a przy metodzie fotogrametrycznej mierzyłoby się
    > "displacements", do których trzeba by dopasować model numeryczny i z
    > kolei z modelu odczytać naprężenia. Zmienia to trochę podejście, ale
    > moim zdaniem wcale go nie psuje, choć nie mam argumentów za tym, żeby
    > poprawiało (dokładność, bo wygodę na pewno poprawi).

    Dokładnie tak to rozumiem. Czasami podobną metodą kalibruje się modele
    obliczeniowe konstrukcji współpracujących z gruntem (np. ścian
    szczelinowych) - tu głównym problemem jest nie pełna wiedza o
    parametrach gruntu.

    --
    Michał Grodecki
    Uwaga - w nagłówku adres antyspamowy

  • 22. Data: 2009-05-14 08:50:28
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 14 May, 09:19, Michał Grodecki <m...@u...pk.edu.pl.wytnij.to>
    wrote:

    > Czyli odkształcenia, bezwymiarowe.

    > Czyli o przemieszczenia - w jednostce długości.

    O, to to. Praworęczni podają odkształcenia absolutne, leworęczni w
    procentach. A może zresztą odwrotnie :-)
    Konrad

  • 23. Data: 2009-05-14 09:41:11
    Od: Michał Grodecki <m...@u...pk.edu.pl.wytnij.to>

    Użytkownik Konrad Anikiel napisał:

    > O, to to. Praworęczni podają odkształcenia absolutne, leworęczni w
    > procentach. A może zresztą odwrotnie :-)

    A oburęczni w promilach pewnie :-)

  • 24. Data: 2009-05-14 13:23:50
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 14 May, 10:41, Michał Grodecki <m...@u...pk.edu.pl.wytnij.to>
    wrote:

    > A oburęczni w promilach pewnie :-)

    Nie, raczej w mm/mm
    Konrad

  • 25. Data: 2009-05-14 15:27:00
    Od: "Alexander Sharon" <a...@s...ca>

    "Michał Grodecki" <m...@u...pk.edu.pl.wytnij.to> wrote in message

    > A oburęczni w promilach pewnie :-)

    inch/foot

    Alec

  • 26. Data: 2009-05-14 15:49:15
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 14 May, 16:27, "Alexander Sharon" <a...@s...ca> wrote:
    > "Michał Grodecki" <m...@u...pk.edu.pl.wytnij.to> wrote in message

    > inch/foot

    A tu już wchodzisz w podziały religijne :-)
    Konrad

  • 27. Data: 2009-05-14 17:28:21
    Od: "Alexander Sharon" <a...@s...ca>

    "Konrad Anikiel" <a...@g...com> wrote in message
    h.googlegroups.com...
> [...]
    > "Michał Grodecki" <m...@u...pk.edu.pl.wytnij.to> wrote in message

    > inch/foot

    A tu już wchodzisz w podziały religijne :-)

    :-)
    Raczej regionalne, Konradzie

    Alec

  • 28. Data: 2009-05-14 18:44:10
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    Konrad Anikiel wrote:

    > A tu już wchodzisz w podziały religijne :-)

    Jak religijne - to mi sie zawsze przypomina staropolska jednostka
    predkosci: wiorsta/zdrowaske..

    Pozdro

    Maseł

  • 29. Data: 2009-05-15 10:32:52
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    PeJot pisze:

    > Ja tam nie wiem czym _powszechnie_ się posługuje, sam posługuję się
    > zwyczajnymi czujnikami zegarowymi, ale rozdzielczość 0.01 to zbytek łaski.

    ATSD, może ktoś mi podpowie: czy istnieje jakaś prosta możliwa w
    warunkach amatorskich metoda pomiaru odległości, koniecznie
    bezkontaktowa; zakres 0-10 mm, rozdzielczość 0.1 mm wystarczy. Na dzień
    dzisiejszy czujnik zegarowy jest OK, ale cokolwiek denerwuje mnie
    bezustanne tarcie twardej końcówki o aluminiową obręcz.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 30. Data: 2009-05-16 22:04:38
    Od: Padre <P...@n...net>

> [...]
    > dzisiejszy czujnik zegarowy jest OK, ale cokolwiek denerwuje mnie
    > bezustanne tarcie twardej końcówki o aluminiową obręcz.

    nakładka teflonowa?