  • Data: 2015-07-14 17:58:46
    Temat: Re: "Pomiar" temperatury bieli aparatem
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 13 Jul 2015, r...@k...pl wrote:

    > Witam,
    >
    > czy jest jakiś sposób na chałupnicze zmierzenie temperatury żarówki aparatem
    > fot. (mam kompakta Sony)?
    > Niby aparaty mają Auto White Balance, sądziłem że coś mi tam wyświetli na
    > ekranie - albo wyczytam coś z EXIF-u - ale nic z tego.

    ABW polega na tym, że pozwala pominąć wszelką kalibrację - dopasowuje
    się wynik, żeby dawał biel :)

    > Da się to jakoś zgrubnie pomierzyć czy raczej mocno błądzę myślami? :)

    Jeśli umiesz jakkolwiek uzyskać tę temperaturę, to zastosuj mechanizm
    taki jak ABW, tylko w drugą stronę: doprowadź do zrównania się
    "wag kolorów" przy tym samym ustawieniu balansu.
    Jest jeszcze jedno: piszesz o ŻARÓWCE, bardzo dosłownie?
    I to takiej przezroczystej, w której koloru nie zmienia mleczna
    farba na balonie?
    Idzie mi oczywiście o rozmiar obrazu włókna :)
    (no, do pomiaru temperatury chyba najlepiej byłoby rozostrzyć,
    i to mocno, aby pomiar był sensowny a mniej podatny na
    zakłócenia niż "rozmywanie" po stronie aparatu, np. tak
    jak w światłomierzach - mleczną szybko, ale po stronie
    pomiaru).

    pzdr, Gotfryd