  • Data: 2015-07-14 07:28:24
    Temat: Re: "Pomiar" temperatury bieli aparatem
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Am Montag, 13. Juli 2015 15:55:23 UTC+2 schrieb r...@k...pl:
    > Witam,
    >
    > czy jest jakiś sposób na chałupnicze zmierzenie temperatury żarówki aparatem
    > fot. (mam kompakta Sony)?
    > Niby aparaty mają Auto White Balance, sądziłem że coś mi tam wyświetli na
    > ekranie - albo wyczytam coś z EXIF-u - ale nic z tego.
    >
    > Da się to jakoś zgrubnie pomierzyć czy raczej mocno błądzę myślami? :)
    >
    > PS. Przykładowe zdjęcia biasłej kartki oświetlonej żarówką (AWB niby
    > wyłączyłem, ale w EXIF-ie stoi że jest włączony):
    > halogen: http://i59.tinypic.com/m9m8h1.jpg
    > LED: http://i61.tinypic.com/54yjp1.jpg

    oczywiscie , ze mozna , ale zdjecia trzeba robic w raw.
    interpreatcja odczytu zalezy od tego takze jest jest skalibrowana wolarka rawu ,
    ale wydaje sie , ze mozna to zrobic z bledem nie wiekszym niz 10%.

    w jpegu jest to niepewne , jako, ze w aparacie z "czarno-bialego " zapisu raw jest
    wyliczany kolor i to przeliczenie w zaleznosci od nastaw w aparacie moze byc
    calkowicie bledne . Odczyt temp barwowej na podstawie takiego obrazu nie musi byc
    jednoznaczny.