eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaPomiar mocy silnika spalinowegoRe: Pomiar mocy silnika spalinowego
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!opal.futuro.pl!not-for-mail
    From: emil <e...@g...com>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Pomiar mocy silnika spalinowego
    Date: Fri, 07 Oct 2011 20:48:52 +0200
    Organization: Pro Futuro
    Lines: 28
    Message-ID: <j6nhhv$pd7$1@opal.futuro.pl>
    References: <1gd4s9qds69qr.1u6mt3hp5fh6v$.dlg@40tude.net>
    <j6lh6o$36n$1@opal.futuro.pl> <j6mdef$a56$1@mx1.internetia.pl>
    <8...@h...googlegroups.com>
    <j6mhp4$7tr$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: 90-156-45-48.internetia.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: opal.futuro.pl 1318013312 26023 90.156.45.48 (7 Oct 2011 18:48:32 GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 7 Oct 2011 18:48:32 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:7.0.1) Gecko/20110929 Thunderbird/7.0.1
    In-Reply-To: <j6mhp4$7tr$1@mx1.internetia.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:29462
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-10-07 11:43, BartekK pisze:
    > W dniu 2011-10-07 10:59, Konrad Anikiel pisze:
    >> W sumie to jakby zamiast obrotów mierzyć siłę ciągu (silnik zamocowany
    >> np na przerobionej wadze łazienkowej), to przy znanej sprawności
    >> śmigła (profile NACE mają wszystkie dane w literaturze)- powinno się
    >> dać wyliczyć moc. Ale gdybym miał ocenić dokładność takiego pomiaru,
    >> to chyba bym sie poddał :-)
    > Przypominam że silnik spalinowy to nie rakietowy, nie pracuje ciągle
    > pełną mocą aż do wybuchu lub końca paliwa.

    W maszynach i samolotach pracuje ciągle z mocą nominalną/przelotową.

    Przy aerokonwersji silników samochodowych moc nominalna to zazwyczaj 75%
    max, z wyjątkiem wankli bo te nie mają korbowodu i znoszą dużo więcej.

    Moc śmigła to ciąg (N) * prędkość powietrza przyspieszonego przez śmigło
    (m/s).

    Z tym śmigłem to żarcik, dla silnika 80kW i obrotach powyżej 5000obr/min
    potrzeba by śmigła hipersonicznego (końcówki łopat przekraczają prędkość
    dźwięku), a nawet zwykła śmigła są niezbyt bezpieczne i awarie są
    widowiskowe ;)

    Silnik 3f i rezystor z brzeszczotów piłki do metalu w m3 wody lepiej
    załatwią sprawę.



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: