  • Data: 2011-07-05 04:58:26
    Temat: Re: Polska swiatowym mocarstwem informatycznym
    Od: Maciej Pilichowski <P...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 4 Jul 2011 13:24:59 +0200, "sielim"
    <s...@t...tez.wp.pl> wrote:

    >... weźmy na chwilętych niepełnosprawnych ...
    (...)
    >Są sprawy, których z przyczyny ... banalnych kosztów ...
    >nie da się zrobić od zaraz.

    Sa tez sprawy, ktorych sie nie da zrobic (w Toruniu) ze wzgledu na
    beton zamiast mozgu.

    Wezmy np. sprawe glupich kraweznikow. W Toruniu nie mozna skuc
    wysokich kraweznikow, bo nie ma na to kasy. Jest kasa na nowe drogi.
    Jak juz sie buduje nowa droge (to uwaga) np. wysepke na przejsciu dla
    pieszych spietrza sie! Wiec kazda osoba z kolkami uderza 4 razy na 1
    przejsciu o krawezniki.

    Gdyby zalozyc, ze robia to inteligentni ludzie, musialbym przyjac, ze
    podczas projektowania inwestycji zastanawiaja sie "jak by tu innym
    utruc zycia, ale tak na maksa". No i utruwaja.

    I to nie chodzi o rzeczy pokatne. Jest sobie slynne przejscie na
    pl.Rapackiego w Toruniu, na ktorym osoby starsze, niepelnosprawne, nie
    maja szans, aby przejsc w czasie zielonego swiatla (wysepki brak).
    Oficjalne stanowisko MZD jest takie, ze swiatel nie wydluzy, a
    starsze/niepelnosprawne osoby maja isc kawal drogi i sasiednimi
    skrzyzowaniami obejsc to jedno.

    Oficjalne stanowisko! Co tu ma do rzeczy kasa, naklady, inwestycje?
    Taka narwana osoba, powinna byc wywalona z wielkim hukiem i miec
    problemy z ponownym zatrudnieniem gdziekolwiek.

    A w polskiej bambusolandii to OK. To pokazuje, do jakiego stopnia
    spoleczenstwo jest zaczadzone (w koncu nie rzecz w politykach, ale
    spoleczenstwie).

    >Zawsze jest za mało i za wolno i gorzej niż za granicą ...

    Oczywiscie.

    >Ktośjednak to 'lepiej' musi zbudować. Zagryźć zęby i robić.

    Tez fakt. W Toruniu niestety ludzie do tej pory nie lacza przyczyn ze
    skutkami. W pewnym sensie jestesmy skazani na swoje towarzystwo, w
    Toruniu z oplakanymi skutkami.

    milego dnia, hej
    --
    Moja wyprzedaz wszystkiego: ksiazki, plyty, filmy.
    http://www.garaz.pol.pl/