  • Data: 2011-07-04 12:03:26
    Temat: Re: Polska swiatowym mocarstwem informatycznym
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Jul 4, 7:16 am, Maciej Pilichowski
    <P...@g...com> wrote:

    > Nie do konca. W Toruniu naprawde nie ma toalet, jest brudno (tak w
    > ogolnosci), a jak kiedys poruszylem kwestie (akurat kin) toalet
    > wlasnie, to otrzymalem masowa odpowiedz od Toruniakow, ze przesadzam,
    > kina nie sa od posiadania toalet i nalezy swoje potrzeby zalatwiac w
    > domu, a pozniej nie marudzic.
    W Toruniu jest bieda, bezrobocie, niskie place, a to za soba pociaga
    reszte. Ba, malo tego, np. z takiego Inowroclawia ludzie przyjezdzaja
    do Torunia w jakim celu? ... do pracy! Tam jest jeszcze gorzej.
    Zarabiaja
    800zl miesiecznie, z czego same przejazdy kosztuja ich 100-200zl. Ilu
    Toruniu jest studentow? 30tys? 50tys? Jaka marze mozna miec w sklepie
    jesli
    profil klienta to przewaznie student / bezrobotny / pracujacy za
    800zl?
    Wiesz jakim problemem jest w torunskim sklepie uciulanie chocby
    na czynsz? A gdzie dopiero na toalete... To tylko w Ameryce toalety i
    komfort rosna same jak grzyby po deszczu i nikt nie musi ich zbudowac.

    W Polsce co inteligentniejszych wymordowali po trochu przyjaciele
    z zachodu, po torochu ze wschodu, a potem przez kilkadziesiat
    lat ich jeszcze skutecznie tlamsili. Gdy nadeszla "wolnosc", to tych
    co nadawali sie do czegokolwiek (no jak to inaczej nazwac?)
    przekupili pieniedzmi i wyjechali. Kto tu zostal i co tu zostalo?
    A teraz jeszcze tacy Amerykanie wymyslaja glupoty i publicznie
    strasza polskimi sklepami. Najlepiej od razu zalozcie embargo na
    Polske, to skuteczniej odstrasza niz takie historyjki.

    W Polsce jest ciezko, nawet bardzo ciezko. Ostatnio wspominales
    o firmach ktore powstawaly w garazu. Znam od podszewki taka
    jedna firme. Zbudowali ja ludzie bez srodkow, bez doswiadczenia, a
    w trakcie powstawania o malo przyplacili to zyciem. Dla takiego
    cwaniaczka z Ameryki to po prostu idioci - no przeciez jak zle ci
    polacy
    pracuja i jak zle wszystko robia. Ja sie pytam co wiecej mozna od
    ludzi w
    takich warnkach wymagac? To ze w takich warunkach te sklepy w ogole
    powstaly to istny rekord Ginesa. Taki jeden cwaniaczek z drugim z
    Ameryki jakby
    nagle sie tutaj znalazl, bez zabezpieczenia kapitalowego, bez
    doswiadczonego personelu, bez zamoznych klientow, w kraju gdzie
    sa problemy z przestepczoscia na wyskich szczeblach urzedniczych,
    to by ze strachu narobil w galoty a nie prowadzil sklep. Sklep w
    ktorym
    nie ma luksusow, ale na pewno jest normalna obsluga i ktory
    normalnie funkcjonuje. Trzeba miec szczegolny TALENT zeby zaraz
    po wejsciu do takiego sklepu zrobic sobie w nim 4 wrogow.

    > Duzo mowi o kondycji i kulturze wlasnie podejscie do takich
    > "wstydliwych" tematow, brud, tolalety, niepelnosprawni, itd.
    No coz... choremu na wozku inwalidzkim tez mozna powiedziec
    ze o sprawnosci fizycznej duzo mowi wynik w biegu na 60metrow.