  • Data: 2011-07-04 10:56:51
    Temat: Re: Polska swiatowym mocarstwem informatycznym
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Jul 4, 12:05 am, "R. P." <r...@w...to.wp.pl>
    wrote:
    > Andrzej Jarzabek wrote:
    >
    >  > ciotki, wujków, kuzynów?
    >
    > Naprawdę utrzymywałbyś bliskie kontakty z ciotkami, wujkami a zwłaszcza
    > z kuzynami, gdybyś był tutaj w Polsce? :)

    Nie wdając się w szczegóły mojego osbistego życia odpowiem tylko tyle,
    że jednak znajomi to znajomi, a rodzina to rodzina. Krew nie woda i te
    sprawy.

    > A po co znajomi? Rodzina jest ważna, ale znajomi?

    No więc ja oczywiście do swoich znajomych nie podchodzę tak
    utylitarnie na zasadzie "po co mi", po prostu ich lubię - i dlatego
    właśnie to oni są moimi znajomymi.

    Ale jeśli chodzi o niekorzyść bycia w miejscu, gdzie nie masz
    znajomych, to jest też aspekt utylitarny taki, że (dobrzy) znajomi
    wyśwadczają sobie różne mniej lub bardziej droben przysługi, o które
    by sie nie poprosiło, albo z którymi by się nie zaufało komuś, kogo
    się odpowiednio dobrze nie zna. Ot choćby taka głupia sprawa jak
    zostawienie komuś kluczy do mieszkania i poproszenie, żeby wpadł raz
    podlać kwiatki i zobaczyć, czy się nic nie dzieje, jak się wyjeżdża na
    kilka tygodni na wakacje - albo choćby żeby zadzwonił po i wpuścił
    hydraulika jak pęknie rura i zacznie zalewać sąsiada. Taki przykład
    pierwszy z brzegu.

> [...]
    > roku, mimo że mieszkamy w odległości <10 km od siebie (z jednym nawet
    > mieszkam w tej samej dzielnicy!). Ten ostatni ma już dwójkę dzieci. Na
    > pierwszym miejscu jest żona i dzieci, na drugim rodzice, na trzecim
    > teściowie, na czwartym rodzeństwo. Potem jest praca. I czasu na
    > znajomków nie zostaje. Nic a nic. Może jesteś grubo poniżej 30-tki,
    > gdzie dużo ludzi nie ma jeszcze własnych rodzin... ale jak będziesz miał
    > swoją (a może już masz?) to zobaczysz, że nie będziesz miał czasu dla
    > żadnych znajomków. Więc ten argument całkowicie upada wg mnie.

    No więc moja obserwacja jest dokładnie odwrotna: jakbym był singlem
    albo dinkiem przed trzydziestką, to fumfli do picia sobie bym znalazł
    bez problemu.

    Natomiast patrząc na swoich znajomych w Polsce widzę, że jak oni mają
    dzieci i mają znajomych, którzy też mają dzieci, to oni sie z tymi
    dzieciakami odwiedzają albo razem gdzieś wychodzą, ich dzieci mają
    naturalnych kolegów do zabawy, robią wspólne wyjazdy, podrzucają sobie
    nawzajem dzieci do opieki na wieczór itd.