    From: Michal Kleczek <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Polska rajem dla informatykow
    Date: Tue, 06 Sep 2011 17:15:29 +0200

    On 2011-09-06 16:18, Andrzej Jarzabek wrote:

    > Nie to samo.

    To jest to samo, ale zeby to pojac trzeba znac pojecie "wartosci
    pieniadza w czasie". Poniewaz przecietny leming (ktorym oczywiscie na
    tej grupie nikt nie jest, bo programisci sa znacznie inteligentniejsi
    niz ogol) go nie zna i jest w stanie rozumowac tylko i wylacznie na
    podstawie biezacej ilosci gotowki w portfelu, wiec wystarczy go omamiac
    "podniesieniem wieku emerytalnego" zamiast "obcinania biezacych
    emerytur", zeby byl cicho. On i tak sie nie zorientuje, ze go sie po
    prostu okrada.

    Zeby sie przekonac, ze to jest to samo, sprobuj zrobic prosty
    eksperyment myslowy - wyobrazic sobie wziecie kredytu z odroczona do
    czasu przejscia na emeryture splata i policzyc roznice w koszcie kredytu
    przy zmianie wieku emerytalnego o dajmy na to 4 lata.

    > Bo jednak wiąże się ściśle z oczekiwaniem, że do
    > osiągnięcia wieku emerytalnego, jaki by on nie był, będzie można
    > pracować.

    Jasne - panstwo mi obiecuje, ze jak bede placil skladki, to bede mogl
    (musial) na starosc pracowac az do "wieku emerytalnego", ktory to wiek
    sie ustali pozniej. Wiek sie ustali na podstawie sredniej dlugosci zycia
    w danym momencie - to tak na wszelki wypadek, zebym sobie nie pomyslal,
    ze na emeryturze moge sobie za dlugo pozyc.
    Te panstwowe emerytury to rzeczywiscie rewelacja.

    > Zresztą są przecież ludzie, którzy pracują po osiągnięciu
    > tego wieku,

    Zgadza sie. Ale oczywiscie panstwo (w kazdym razie polskie) nie pozwala
    im pobierac w tym czasie emerytury, choc - zgodnie z wczesniejsza umowa
    - nalezy im sie ona jak psu buda niezaleznie od tego czy chca sobie
    dorobic dajmy na to na stanowisku struza nocnego.

    > Tam jest gdzieś napisane, że Grecja przestała wypłacać emerytury? To
    > rzuć cytatem, bo tekst trochę przydługawy i nie znalazłem gdzie.

    Patrz wyzej o "wartosci pieniadza w czasie".

    --
    Michal