  • 41. Data: 2009-10-15 20:43:48
    Temat: Re: Polsat dołączy do Cyfry+ i "n"
    Od: "mkowalczuk" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> napisał
    w wiadomości news:hb7hpd$q6e$1@news.onet.pl...
> [...]
    > chwili obecnej program Polsatu nadaje tylko jedna platforma i
    > niejednokrotnie to jest podstawa do decyzji, jaką platformę wybrać.
    > Jeżeli będzie istniał zestaw programów "must carry" dla wszystkich
    > operatorów, ograniczony do programów posiadających koncesje naziemne (a
    > pamiętajmy, że już niedługo ich liczba powinna się zwiększyć do
    > klikunastu), to konkurencja przeniesie się z pola monopolistycznego
    > dostępu na inne.
    >
    > A tak przy okazji, ITI nie miał oporów przed udostępnieniem swojego
    > sygnału innym platformom. I robi na tym niezły biznes.

    Tyle, że ja nie o wydumanych misjach, pomysłach itd, a o zasadach prawa, o
    których powinno się zawsze i ciągle pamiętać, aby np. nagle nie musieć
    odkryć, że Twa emerytura jest wypłacana w walucie Konga czy jakiejś innej
    równie egzotycznej i pewnie mało wartej:-/

    Każda decyzja to łańcuszek zdarzeń. Każda. Dziś akceptuj jedno małe
    ustępstwo: zmianę zasad koncesji (nawet jeśli udzielonej z dzisiejszego
    punktu widzenia mało uczciwie), a juro dowiesz się czym to skutkuje.

    Sztuka polega na tym, by w chwili podpisywania umów przewidzieć wszystko co
    może mieć znaczenie w czasie jej trwania.

    Nie bronię Polsatu, choć mam wykupiony pakiet tego operatora. Jednak jeśli
    nagle pojawi się w C+ to stwierdzę, że w chwili podpisywania umowy zostałem
    wprowadzony w błąd i mam ich gdzieś, bo nie uprzedzili, że będą dostępni i u
    konkurencji ;-) Przewrotne twierdzenie, ale sądzę, że wiele osób w takiej
    sytuacji zrobi podobny myk. Kto za to zapłaci? Polsat? Nie sądzę. Paru
    prawników już pewnie cieszy się, że przyniosą dochody Polsatowi za przepis,
    a nie za robotę:-/

    A potem błędzie jak z Eureko. I śmiesznie i strasznie. Tyle, że odpraw ci co
    to zawalili już nie oddadzą. Wam zaś łatwo poprzychodzi godzeniem się z
    takim stanem "normalności" :-(

  • 42. Data: 2009-10-15 20:51:10
    Od: Alpines <a...@w...pl>

> [...]
    > wprowadzony w błąd i mam ich gdzieś, bo nie uprzedzili, że będą dostępni i u

    Dobre :)
    Ale nie sadzisz chyba ze prawnicy polszmaty spokojnie wypłaciliby ci
    zadośćuczynienie z tego tytułu .
    NIe sądze że ktoś przy sprzedazy poinformował cie ze ogólny Polsat -
    bo o nim mówimy jest dostepny tylko i wyłącznie na platformie Polsatu :)
    , skoro jest dostępny w całej Polsce może nie na platformach cyfrowych
    ale jest :)

    --
    Pozdrowienia
    Alpines

    Niektórzy powiedzieli wszystko, zanim jeszcze otworzyli usta. (Elias
    Canetti)

  • 43. Data: 2009-10-15 20:54:58
    Od: "mkowalczuk" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Alpines" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > No ale niestety F1 jest tylko na polszmacie :(
    >

    > --
    > Pozdrowienia
    > Alpines
    >
    > Niektórzy powiedzieli wszystko, zanim jeszcze otworzyli usta. (Elias
    > Canetti)

    I to pewnie też wina Polsatu :-))))
    No coś podobnego.....
    Wzięli i kupili prawa do tej imprezy. TVP zaś w tym czasie zajmowała się
    wywalaniem lub przyjmowaniem jakiejś "gwiazdy" albo jakąś inną "ważną
    działalnością".

    Z tej rozmowy nic nie wynika. Ustawowo znacjonalizować trzeba Polsat i
    będzie OK
    Tyle, ze jak już rozprawią się z Polsatem - zajmą się kolejnymi
    nacjonalizacjami, a F1 przestanie być pokazywana bo zabraknie kasy z powodu
    jakiegoś "ważnego powodu" :-))))))))
    To ociera się nie o socjalizm, a bolszewizm, ale to zjawisko chyba jest obce
    większości internatów i może dobrze ;-)

    Spokojnej nocy i pięknych snów o tym, że wszystko jest wspólne, ludzie
    równi, a prywatna własność to tylko wymysł burżujów ;-)

    -------------
    Bez urazy - mam nadzieję. Chciałem tylko pokzazć, że wszystko wspólne nie
    znaczy dobrze.
    Dalekie konsekwencje wspólnego są bowiem bardzo smutne.

    Pozdr.:
    mkowalczuk

  • 44. Data: 2009-10-15 20:55:32
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    mkowalczuk wrote:

> [...]
    > odkryć, że Twa emerytura jest wypłacana w walucie Konga czy jakiejś innej
    > równie egzotycznej i pewnie mało wartej:-/

    Odpowiem Ci skrótem myślowym (tylko się nie obrażaj :-) - "płaczesz jak
    Telekomunikacja Polska"

> [...]
    > prawników już pewnie cieszy się, że przyniosą dochody Polsatowi za przepis,

    Nie zostałeś wprowadzony w błąd. Nikt nigdzie nie twierdził, że programy
    Polsatu będą tylko dostępne na platformie CP, bo chociażby są dostępne w
    większości kablówek.

    I nie kręć z umowami czy wieloletnimi inwestycjami. W momencie
    udzielania pierwszej koncesji nikomu się nie marzyło o satelitarnych
    platformach cyfrowych, a sam Polsat nadawał analogowo z Holandii FTA i
    dziękował wszystkim, którzy raczyli go retransmitować. O własnej
    platformie zaczęli marzyć 5 lat później.

    > A potem błędzie jak z Eureko. I śmiesznie i strasznie. Tyle, że odpraw ci co
    > to zawalili już nie oddadzą. Wam zaś łatwo poprzychodzi godzeniem się z
    > takim stanem "normalności" :-(

    A to już wkraczasz na zupełnie inne tory. Sprawa Eureko nie ma nic
    wspólnego z konkurencyjnością na jakimkolwiek rynku, nawet ubezpieczeniowym.

  • 45. Data: 2009-10-15 21:07:27
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "mkowalczuk" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie bronię Polsatu, choć mam wykupiony pakiet tego operatora.

    Nie - Ty jesteś pies ogrodnika.

    >Jednak jeśli nagle pojawi się w C+ to stwierdzę, że w chwili podpisywania
    >umowy zostałem wprowadzony w błąd

    No to już szykuj pozew.
    Kwestia kiedy Polsat będzie w praktycznie każdym pakiecie C+ u każdego
    abonenta który będzie tego chciał, to tylko kwestia czasu.
    A dokładniej rozszerzenia zasięgu dvb-t, który z tunerów HD Cyfry można JUŻ
    TERAZ odbierać, w tym Polsat również.

  • 46. Data: 2009-10-15 21:14:28
    Od: "mkowalczuk" <m...@p...onet.pl>

    Ciągle i stale: nie o Polsacie jako konkretnym operatorze tu piszę.
    Ciągle i stale: zasady są po to by obowiązywały, a jeśli jednej ze stron
    nagle coś po podpisaniu umowy przychodzi do głowy, to już trudno.

    Upierasz się zostawiać furtkę "na wszelki wypadek". No to na wszelki wypadek
    szpital; nie powinien Ci nic gwarantować, ZUS -również i tak w kółko.
    Zasada = zasada/pewność. Ja tak uważam. I nie pisz mi, że w zależności od
    brażny - koniunkturalnie można zmieniać zasady.

    Nie zrozumiemy się. Wiesz ile dostaniesz wynagrodzenia w przyszłym miesiącu?
    Przecież godzisz się na zmianę zasad, więc może ten miesiąc pracujesz za
    darmo:-))))

    Hej
    M.

  • 47. Data: 2009-10-15 21:43:28
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    mkowalczuk wrote:

    > Nie zrozumiemy się. Wiesz ile dostaniesz wynagrodzenia w przyszłym miesiącu?
    > Przecież godzisz się na zmianę zasad, więc może ten miesiąc pracujesz za
    > darmo:-))))

    Wiem, bo mam podpisane umowy. Jedną do końca roku, inną do kwietnia. Co
    prawda jest jedna, podpisywana co miesiąc i tu rzeczywiście jest pewne
    ryzyko, że nic nie zarobię.

    A koncesja w tym kontekście może być potraktowana jak umowa. Dlatego
    jest wydawana (zawierana) na kilka lat, a nie na wieczność.

    Z drugiej strony - jeżeli platforma satelitarna ma aż taką wartość
    (przynajmniej w Twoim rozumieniu), to może niech Polsat zrezygnuje z
    nadawania naziemnego ;-)

  • 48. Data: 2009-10-16 05:07:12
    Od: Mane <m...@g...pl>

    pawell32 pisze:

> [...]
    > śmieszne i niedorzeczne są Twoje porównania bo nijak się mają
    > do tego o czym dyskutujemy.
    > jeżeli jaki kanał jest fta to znaczy jest za darmo, a co za różnica
    > czy ja to oglądam na swoim dekoderze kupionym w sklepie
    > czy na dekoderze od operatora?
    > mam liste operatora na której są kanały oferowane przez danego
    > operatora, a dalej mam wszystkie pozostałe jakie są free.
    > czy dekoder ma być karany za to że może to odebrać??
    > rozumiem karanie mojego dekodera bo od czasu do czasu mógł
    > odebrać płatne platformy, które są zakodowane a ja je złamałem.

    Ale Polsat chyba nie jest fta via satelita :)

  • 49. Data: 2009-10-16 05:59:06
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    mkowalczuk pisze:

> [...]

    śmieszne i niedorzeczne są Twoje porównania bo nijak się mają
    do tego o czym dyskutujemy.
    jeżeli jaki kanał jest fta to znaczy jest za darmo, a co za różnica
    czy ja to oglądam na swoim dekoderze kupionym w sklepie
    czy na dekoderze od operatora?
    mam liste operatora na której są kanały oferowane przez danego
    operatora, a dalej mam wszystkie pozostałe jakie są free.
    czy dekoder ma być karany za to że może to odebrać??
    rozumiem karanie mojego dekodera bo od czasu do czasu mógł
    odebrać płatne platformy, które są zakodowane a ja je złamałem.

    pozdrawiam. pawell32
    Debian Lenny, Gnome, Compiz-Fusion

  • 50. Data: 2009-10-16 06:28:00
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Mane pisze:

    > Ale Polsat chyba nie jest fta via satelita :)

    jeszcze nie, ale kiedyś był i ma to wrócić