  • 31. Data: 2010-10-24 15:53:13
    Temat: Re: Półprzewodniki
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    news:op.vk24ldkw1cvm6g@linux-rj.dom...
    Dnia 24-10-2010 o 00:22:34 Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    napisał(a):

    > W innych miastach działał jeszcze w XXI wieku -- w Pradze na przykład.
    > A być może w Paryżu (w końcu XX wieku na pewno). Lokalny widziałem rok
    > czy dwa lata temu w Tesco (nie do kupienia, przy kasach mieli). Od tego
    > czasu minie tam nie było, może jeszcze mają.

    Widywałem to w wielu biurowcach różnych firm w Austrii.
    Koszt wykonania chyba się dość szybko zwraca skoro uznają że to lepsze niż
    2-3 etatowych gońców.

    Marek

  • 32. Data: 2010-10-24 16:20:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Widywałem to w wielu biurowcach różnych firm w Austrii.
    > Koszt wykonania chyba się dość szybko zwraca skoro uznają że to lepsze
    > niż 2-3 etatowych gońców.

    Koszty etatów gońców to pryszcz. Ważniejsze, że nikt nie może się
    tłumaczyć, że poszedł po załączniki do innego działu (i tyle go widzieli).

    --
    Jarek

  • 33. Data: 2010-10-24 18:00:04
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 10/24/2010 10:45 AM, janusz_kk1 wrote:
    > Nadal mają, podobnie w Makro.

    Jakiś miesiąc temu czytałem o sprytnej szajce złodziei, którzy
    podłączali się potężnym odkurzaczem do systemu poczty pneumatycznej
    transportującego utarg z kas w supermarketach do skarbca i "czyścili" go
    ze składowanych tam pieniędzy.
    Sprytne.

    j.

  • 34. Data: 2010-10-24 20:42:34
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 24/10/2010 12:45, Waldemar Krzok wrote:
    > Już ci trochę napisali. U nas w pracy mamy taki system.

    W UK w szpitalu cos takiego widzialem do wysylania probek do szpitalnego
    labu. Babka laduje wszystko do plastikowego cylindra, na klawiaturze
    wybiera kod, wsadza 'ladunek' do rury i wciska Send.
    Apteka do tego tez podlaczona - widzialem jak jakies lekarstwa wyjmowali.

    Musialo to byc zainstalowane podczas budowy szpitala, bo nigdzie zadnych
    rur nie widac - wszystko ladnie w scianach pochowane.

    --
    Jerry1111

  • 35. Data: 2010-10-24 20:51:30
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Jerry1111 napisał:

    > W UK w szpitalu cos takiego widzialem do wysylania probek do szpitalnego
    > labu. Babka laduje wszystko do plastikowego cylindra, na klawiaturze
    > wybiera kod, wsadza 'ladunek' do rury i wciska Send.

    No właśnie, dzisiaj to nawet poczta pneumatyczna bez prądu nie działa.

    --
    Jarek

  • 36. Data: 2010-10-24 21:48:25
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 24 Oct 2010 20:51:30 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:

    >No właśnie, dzisiaj to nawet poczta pneumatyczna bez prądu nie działa.

    Dawniej tez wymagala sprezarek :-)

    Oczywiscie mozna probowac para z kotla :-)

    J.

  • 37. Data: 2010-10-24 22:04:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Dawniej tez wymagala sprezarek :-)
    >
    > Oczywiscie mozna probowac para z kotla :-)

    Można próbować nawet kuniem w kieracie -- i taki napęd stosowano do
    poruszania dmuchaw podobnych do tych pocztowych. Nie wiem czym dmuchali
    poczciarze w XIX wieku, ale widać, że z czasem pojawiło się sterowanie
    elektryczne, a dalej elektroniczne. Na samej pneumatyce by to aż tak
    dobrze nie działało.

    --
    Jarek

  • 38. Data: 2010-10-25 06:44:31
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "Jerry1111" napisał:

    > Musialo to byc zainstalowane podczas budowy szpitala, bo nigdzie zadnych
    > rur nie widac - wszystko ladnie w scianach pochowane.

    Takie budowanie jest w systemach normalnych oczywiste. Tylko u nas kładzie
    się asfalt na nowej drodze, a za miesiąc pruje się go, układa kanalizację i
    naprawia drogę, na której po kolejnym miesiącu tworzy się w tym miejscu
    zapadlina, bo nikomu nie chciało sie porządnie wykonać pracy. Takiego
    dziadostwa nie ma nigdzie indziej. Chyba, że w Rosji, ale ten obszar nie
    należy do cywilizacji.

    Remek

  • 39. Data: 2010-10-25 06:47:26
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał:

    > Na samej pneumatyce by to aż tak dobrze nie działało.

    Działało i to świetnie. Pneumatyczne sterowanie i automatyka były swego
    czasu rozwinięte lepiej od innych i działały doskonale.

    Remek

  • 40. Data: 2010-10-25 06:49:36
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "Jacek Radzikowski" napisał:

> [...]
    > podłączali się potężnym odkurzaczem do systemu poczty pneumatycznej
    > transportującego utarg z kas w supermarketach do skarbca i "czyścili" go

    Lepiej nie czytaj bzdur i wtedy nie będziesz ich pisał na publicznej grupie.

    Remek