  • 21. Data: 2010-10-24 02:52:25
    Temat: Re: Półprzewodniki
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Od razu widać kto czytał Bajtka. Pomysl widoczny na filmie był 20 pare
    > lat temu omawiany w Bajtku poo tytulem "Drewniany komputer". Który to
    > był numer nie pamietam, ale idę o zakład że go mam w pudle ;)

    A czy ten drewniany komputer to aby nie była realizacja projektu
    Babbage'a? I realizacji kodów Ady Augusty Byron?

    --
    Darek

  • 22. Data: 2010-10-24 02:53:25
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik J.F. napisał:

    > Juz sie zapomnialo jak wyglada zwykla kamera filmowa ?
    > Taka na tasme, co sie ja potem w kinie wyswietla, nie magnetyczna :-)
    >

    > I pneumail byl :-)

    Stanisław Lem - Eden.

    --
    Darek

  • 23. Data: 2010-10-24 05:11:46
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-10-24 04:52, "Dariusz K. Ładziak" wrote:
    > A czy ten drewniany komputer to aby nie była realizacja projektu

    Chodzi o to że ludzie na nowo odkrywają rzeczy dawno temu opisane ;)

  • 24. Data: 2010-10-24 07:53:33
    Od: grg12 <g...@c...at>

    proszę bardzo: http://pl.wikipedia.org/wiki/Kalkulator_Curta

  • 25. Data: 2010-10-24 08:42:48
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 24 Oct 2010 07:11:46 +0200, Sebastian Biały wrote:
    >Chodzi o to że ludzie na nowo odkrywają rzeczy dawno temu opisane ;)

    Ale nie w Bajtku, tylko jeszcze w Mlodym Techniku, a i oni chyba sami
    tego nie wymyslili.

    Tak czy inaczej - caly procesor mialem na mysli, nie tylko sumator , w
    dodatku zakleszczajacy sie :-)

    J.

  • 26. Data: 2010-10-24 08:46:57
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 24 Oct 2010 02:41:33 +0200, Butek wrote:

    >No to załóżmy, że chcę wysłać coś z punktu A do punktu E, po "rurowej"
    >drodze są jeszcze odbiorcy B,C,D - jak to było sterowane? Czy to
    >wyłącznie point-to-point było?

    No wiesz, jak we wspolczesnym internecie - lacza sa p2p, ale jeszcze
    sa routery :-)

    Przyjrzyj sie w supermarkecie co sie dalej z tymi rurami dzieje - tzn
    wiele nie widac, ale mozna sie domyslec ze w pudle jest zwrotnica :-)

    J.

  • 27. Data: 2010-10-24 10:31:44
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "Michoo" napisał:

    > Kasy mechaniczne były dość popularne.

    Nie tylko kasy. Wcześniej były kalkulatory mechaniczne tzw. kręciołki.
    Jeszcze mam taki sprawny, do niedawno używany w firmie.

    Remek

  • 28. Data: 2010-10-24 10:55:23
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

> [...]

    > No to załóżmy, że chcę wysłać coś z punktu A do punktu E, po "rurowej"
    > drodze są jeszcze odbiorcy B,C,D - jak to było sterowane? Czy to

    Jedno z rozwiązań miało na kapsule pierścienie kodujące mechanicznie
    przeznaczenie. Zwrotnice były też kodowane i w ten sposób "first match"
    wzdłuż rury zatrzymywał/wyrzucał kapsułę.

    Marek

  • 29. Data: 2010-10-24 11:45:00
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Butek wrote:

    > No to załóżmy, że chcę wysłać coś z punktu A do punktu E, po "rurowej"
    > drodze są jeszcze odbiorcy B,C,D - jak to było sterowane? Czy to
    > wyłącznie point-to-point było?

    Już ci trochę napisali. U nas w pracy mamy taki system. Adresy są dwie
    litery i dwie cyfry. W sumie przypomina conieco internet (albo na odwrót
    :-)). Każdy terminal ma swój adres, po drodze są stacje rozrządowe (routery)
    i kierują wg adresu do poszczególnych podsieci, gdzie jest dalej
    rozdzielane. W przypadku błędu adresu (404 :-)) puszka jest kierowana do
    centrali lub wyrzucane w stacji podrzędnej. W przypadku przepełnienia
    odbiorcy terminal jest zamykany (powiedzmy 403) i puszka idzie albo do
    centrali, albo jest robiony store i forward na routerach. W niektórych
    systemach możliwy jest zwrot niedostarczonej puszki do stacji wylotowej. Na
    ogół są to specjalne puszki z adresem zwrotnym.

    Waldek

  • 30. Data: 2010-10-24 14:45:03
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 24-10-2010 o 00:22:34 Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    napisał(a):

    > W innych miastach działał jeszcze w XXI wieku -- w Pradze na przykład.
    > A być może w Paryżu (w końcu XX wieku na pewno). Lokalny widziałem rok
    > czy dwa lata temu w Tesco (nie do kupienia, przy kasach mieli). Od tego
    > czasu minie tam nie było, może jeszcze mają.
    Nadal mają, podobnie w Makro.

    --
    Pozdr
    JanuszK