  • 41. Data: 2010-10-25 07:10:53
    Temat: Re: Półprzewodniki
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    > W innych miastach działał jeszcze w XXI wieku -- w Pradze na przykład.
    > A być może w Paryżu (w końcu XX wieku na pewno). Lokalny widziałem rok
    > czy dwa lata temu w Tesco (nie do kupienia, przy kasach mieli). Od tego
    > czasu minie tam nie było, może jeszcze mają.

    Utarg leci pocztą pneumatyczną w większości współczesnych hipermarketów.

    Poza tym Angole swego czasu eksperymentowali z koleją o napędzie
    pneumatycznym.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 42. Data: 2010-10-25 07:13:37
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    W dniu 2010-10-25 09:10, PeJot pisze:

    > Poza tym Angole swego czasu eksperymentowali z koleją o napędzie
    > pneumatycznym.

    A konkretniej:

    http://www.mlodytechnik.pl/?id=12&ar=wsp&art=3169

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 43. Data: 2010-10-25 07:27:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Remek napisał:

    > Działało i to świetnie. Pneumatyczne sterowanie i automatyka były
    > swego czasu rozwinięte lepiej od innych i działały doskonale.

    Automatyka tak, gorzej z telekomunikacją. Przekazywanie informacji
    szybciej niż samych kapsuł nie jest może niezbędne, ale usprawnia
    działanie systemu.

    --
    Jarek

  • 44. Data: 2010-10-25 09:23:41
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 24.10.2010 22:42, schrieb Jerry1111:

    > W UK w szpitalu cos takiego widzialem do wysylania probek do szpitalnego
    > labu. Babka laduje wszystko do plastikowego cylindra, na klawiaturze
    > wybiera kod, wsadza 'ladunek' do rury i wciska Send.
    > Apteka do tego tez podlaczona - widzialem jak jakies lekarstwa wyjmowali.
    >
    > Musialo to byc zainstalowane podczas budowy szpitala, bo nigdzie zadnych
    > rur nie widac - wszystko ladnie w scianach pochowane.

    U nas jest pod płytami sufitowymi, łatwiej się dobrać, jak trzeba coś
    naprawić czy wymienić.

    Waldek

  • 45. Data: 2010-10-25 12:00:47
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Waldemar Krzok napisał:

    > U nas jest pod płytami sufitowymi, łatwiej się dobrać, jak trzeba coś
    > naprawić czy wymienić.

    A zdarza się, że taki pojemnik gdzieś wetnie po drodze, czy tego typu
    problemy zostały wyeliminowane przez długie lata praktyki?

    --
    Jarek

  • 46. Data: 2010-10-25 12:30:21
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Mon, 25 Oct 2010 12:00:47 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:

    > A zdarza się, że taki pojemnik gdzieś wetnie po drodze, czy tego typu
    > problemy zostały wyeliminowane przez długie lata praktyki?

    "Przechwyty" eliminuje się raz a skutecznie posyłając w co którejś
    przesyłce przytrzaśnięty granat bez zawleczki :P
    Adresata uprzedza się wcześniej przez telefon, po czym czeka na bum :)
    sorry, mspanc.

    Marek

  • 47. Data: 2010-10-25 13:07:34
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 10/25/2010 02:49 AM, Remek wrote:

    > Lepiej nie czytaj bzdur i wtedy nie będziesz ich pisał na publicznej grupie.

    http://www.schneier.com/blog/archives/2010/09/steali
    ng_money.html

    Ten pan na bzdury raczej się nie daje nabrać.

    j.

  • 48. Data: 2010-10-25 13:16:52
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 25.10.2010 15:07, Jacek Radzikowski pisze:

    > http://www.schneier.com/blog/archives/2010/09/steali
    ng_money.html

    > Ten pan na bzdury raczej się nie daje nabrać.
    The Sun to taki zagraniczny "fakt", czy dawne "skandale" - raz piszą o
    porwaniach przez kosmitów, innym razem o zabójczej kołdrze a jeszcze
    kiedy indziej o złodziejach z odkurzaczem. Cechą charakterystyczną jest
    brak źródeł.

    P.S.
    Jestem w stanie wyobrazić sobie przechwycenie kapsuł w transporcie. Nie
    wyobrażam sobie "wysysania ich odkurzaczem" ze skarbca - trzeba być zbyt
    wielkim kretynem, żeby zaprojektować system gromadzący pieniądze w rurze
    transportowej.

    Michoo

  • 49. Data: 2010-10-25 13:28:39
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 25.10.2010 15:16, Michoo pisze:
    >Cechą charakterystyczną jest
    > brak źródeł.

    No więc znalazłem źródło ;)
    This was the main theme of the 1963 danish movie "St?vsugerbanden" (The
    Vacuum Cleaner Gang)

    Michoo

  • 50. Data: 2010-10-25 13:33:29
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Michoo,

    > No więc znalazłem źródło ;)
    > This was the main theme of the 1963 danish movie "Stovsugerbanden" (The
    > Vacuum Cleaner Gang)

    Z serii Gang Olsena?

    --
    Best regards,