  • Data: 2004-01-26 00:58:53
    Temat: Re: Polpak peering POL-34
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:
    > No to co. Komu bardziej zalezy na tym, by klienci TPSA mieli dostep
    > do sieci akademickich? Bo odnosze wrazenie ze nie (klientom) TPSA.

    No to nic.

    A zależy oczywiście tym wszystkim bidokom, którzy by chcieli, żeby
    z ich edukacyjnej oferty mogło skorzystać jak najwięcej osób. :)

    > Ja bym to widzial inaczej: tranzyt - za pieniadze (domyslam sie, ze
    > konkurencyjne), peering - na zasadach wzajemnosci (jakich, to juz
    > inna sprawa). Nie ma wtedy tez sensu dzielic na edu i komercje, ani
    > nie ma pola dla przekretow.

    Przecież komercyjni klienci POL34 to też by wtedy był peering. Czyli
    by się okazało po trzech dniach, że wszyscy się przenieśli do POL34
    z hostingiem swoich komercyjnych sajtów, bo darmowy peering. :)
    Z edu nie ma takiego niebezpieczeństwa, bo i rzadko który edu-klient
    POL34 (czy innego MAN-u) ma swoją bramkę do TPSA.

    A co do tranzytu, to kompletnie inna sprawa i o tym nie rozmawiamy.

    p.

    http://nerdquiz.sgh.waw.pl/ -- polska wersja quizu dla nerdów ;)