  • Data: 2004-01-26 23:43:15
    Temat: Re: Polpak peering POL-34
    Od: Karol 'Carlos' Cieśla <k...@b...spamu.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik kazdy.moze cos.napisac napisał:
    > No wlasnie - przeciez WP czy inny portal nie pcha ruchu do Polpaku przez
    > TASK, tylko przez lacze bezposrednie, za ktore placi (duzo). Nie chodzi o
    > istnienie styku z POL-34, lecz o mozliwosc nieistnienia (i nieplacenia) za
    > styk z Polpakiem. Ktoz chcialby placic duzo bezposrednio, jesli moglby dostac
    > tanio/darmo posrednio - przez POL-34.

    Caly bol TPSA jest taki, ze lacza POL34 sa tansze niz TPNETu. To sie
    nazywa nieuczciwe zwalczanie konkurencji.

    > ironia mi nie wyszla widac... argument o niesymetrycznosci ruchu POL-Polpak
    > pada czesto w dyskusjach, w kontekscie takim, ze ten, kto ma zasoby (czyli
    > POL) nie powienien placic temu, co zasobow nie ma, a tylko endjuzerow
    > (Polpak), tylko w zasadzie powinno byc odwrotnie.

    Zgadza sie.

    > Jak sama nazwa swiadczy, student ciagnacy w akademiku to normalna komercja,
    > poniewaz wyznacznikiem akademickosci jest uczelnia, a nie student. W
    > akademiku nie ma (chyba) ani darmowych telefonow, ani darmowych pokojow, ani
    > darmowych gazet w kiosku, ani darmowych kanapek w bufecie.

    Darmowego internetu tez nie ma - placi za to student lub MENiS.

    > Inspiracja do podjecia tego tematu byla sytuacja komercyjnych klientow MANow
    > czy POL-34 cierpiacych z powodu zdychania bramek do Polpaku. Trafila sie
    > kolejna ciekawa chwila w historii polskiego Internetu, to siedze i patrze, co
    > z tego wyjdzie i kto ten spor wygra.

    Znam tworcow POL34 i to zdolni i przedsiebiorczy ludzie. Oni znajda
    wyjscie z sytuacji. W tym czasie troche klientow im ubedzie, ale na
    pewno nie na rzecz TPSA - bo kto rozsadny, ten ucieka od molocha i lacza
    POL34 zmienil na inna konkurencje TPSA.
    Ja sam myslalem o wykupieniu Neostrady - ale po tym co ekipa pana
    Kulczyka pokazala bede musial rozejrzec sie wsrod innych operatorow.

    --
    Pozdr - Karol Cieśla

    moja strona - ciągle w budowie ;-)
    http://www.transport.poznan.prv.pl