  • 11. Data: 2012-02-20 09:29:50
    Temat: Re: Polowanie na fotografow.
    Od: Ariusz <a...@g...pl>

    W dniu 2012-02-16 20:45, Zygmunt Dariusz pisze:
    > Oglaszam sezon za rozpoczety - choc nie oficjalnie.
    >
    > http://www.wykop.pl/ramka/1045951/nie-sprzedasz-zdje
    cia-modelki-na-ladnej-kanapie/

    > ZD
    Co raz na świat wyciągana jest informacja o naruszenie przez "zdjęcie"
    praw. Ciekawe, że z tego co pamiętam to kilka we Francji. No i tam
    również zastrzeżona iluminacja wieży eiffla - co skutkuje zakazem
    robienia zdjęć.
    Niedawno LONDYŃSKI CZERWONY AUTOBUS.

    Ciekawe, że jeszcze nie nakazali zdjąć w muzeach obrazów- czy czasem
    słoneczniki Van Gogha nie są plagiatem, czy nikt inny nie malował
    wcześniej kwiatów w wazonie...

    O ile do tej pory byłem dość konserwatywny co do praw autorskich, to
    słysząc takie absurdy zmieniam zdanie.

    Jak już napisał Marek wkraczamy w absurd, gdzie tylko akty będzie można
    fotografować. Choć i tu możesz się zdziwić bo jak modelka zafarbuje
    włosy jakąś farbą to już może okazać się, że farba zastrzeżona. No i
    zostają chirurdzy plastyczni - nie daj..., że któraś będzie miała cycki
    jak ta modelka co jej chirurg ładnie sutki podkręcił...

    Może to i śmieszne, jednak patrząc na to co się teraz dzieje to już nie
    tak odległe

    Ariusz

  • 12. Data: 2012-02-20 15:25:00
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Ariusz" <a...@g...pl> wrote:

> [...]
    > również zastrzeżona iluminacja wieży eiffla - co skutkuje zakazem
    > robienia zdjęć. Niedawno LONDYŃSKI CZERWONY AUTOBUS.
    [...]
    > O ile do tej pory byłem dość konserwatywny co do praw autorskich, to
    > słysząc takie absurdy zmieniam zdanie.

    A ja bym dodał do dyskusji chyba główny powód zapadania "debilnych
    wyroków", którymi potem rajcują się media nie tylko bez wnikania
    w istotę sprawy, ale i z charakterystycznym dla mediów "podkręcaniem"
    tematu (przez co potem tysiące się bulwersują).

    Otóż "idiotyczne wyroki" to bodajże najczęściej (?) efekt stosowania
    kwestii czysto proceduralnych: np. jeśli na pierwszej rozprawie nie
    pojawi się obrona, to sąd ma OBOWIĄZEK zgodzić się na żądania powoda.
    Pozywany może później zgłosić odwołanie, ale "debilny" wyrok idzie
    w świat. Może to było właśnie coś w tym stylu...

    Mariusz [mr.]

  • 13. Data: 2012-02-20 16:53:50
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-02-19 17:47:41 +0100, "Mariusz [mr.]"
    <l...@i...wp.pl> said:

    > (Jeśli ktoś mógłby, to niech przytoczy ten paragraf), bo np.
    > w naszym prawie jest zastrzeżona swoboda wyrażania cudzych praw
    > autorskich w innym medium, np. namalowania rzeźby, opisania piosenki,
    > sfotografowania budynku, itp. Było kilku architektów, którym już roiło
    > się zastrzegania prawa do fotografowania swych "dzieł", ale wystarczyło
    > spuścić maniaków kalafiorem.

    U nas - owszem, można takiego architekta zlać sikiem falistym, ale już
    w Belgii budynki są chronione prawem autorskim również pod kątem
    fotografii i na publikację ich zdjęć trzeba mieć zgodę autora. Możliwe,
    że we francuskim PA również są podobne kfiatki, pod które dało
    się podciągnąć owe meble.

    de Fresz