  • 21. Data: 2012-02-01 18:49:54
    Temat: Re: Polisa OC przekroczenie zadeklarowanej ilości kilometrow
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Ja niczego nie obstawiam, mówię tylko jak to wygląda na
    > zachodzie, gdzie ubezpieczalnie liczą składki w oparciu o
    > swoje statystyki.

    Ale tu jest polska grupa dyskusyjna, a nie "zachodnia" ;-).
    I chyba dobrze jest odpowiadać zgodnie z polskimi realiami,
    a nie gadać jak to jest/jak by było na zachodzie ;-).
    Podejrzewam że np. gdyby uczciwie stosować "zachodnie"
    standardy dopuszczania pojazdów do ruchu to połowa
    samochodów "sprawnych technicznie" zostałaby na zawsze
    wyeliminowana z polskich dróg. Z pożytkiem dla środowiska i
    dla bezpieczeństwa innych :-). Ale niestety w Polsce dalej
    bez większego problemu można kupić przegląd, co owocuje całą
    masą czterośladów, aut z pomarańczowymi "stopami" (albo bez)
    i czerwonymi kierunkami (bo ktoś źle poskładał elekrykę),
    stawiaczy zasłon dymnych i generatorów decybeli, które
    najpierw słychać a potem dopiero widać.

  • 22. Data: 2012-02-01 19:03:21
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 01/02/2012 17:49, Robert_J wrote:

> [...]
    > "stopami" (albo bez) i czerwonymi kierunkami (bo ktoś źle poskładał
    > elekrykę), stawiaczy zasłon dymnych i generatorów decybeli, które

    To już inna sprawa, ale skoro polskie ubezpieczalnie zaczynają o takie
    rzeczy pytać, to najwyraźniej w tym samym kierunki zmierzają i lepiej
    zgłosić tych kilka km więcej niż ryzykować cyrki z wypowiedzeniem umowy
    w razie stłuczki..

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 23. Data: 2012-02-01 19:09:30
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    > Szybszy samochód = większe prawdopodobieństwo wypadku ;-). A jakoś nie
    > widzę zróżnicowania składek w zależności od tego parametru ;-).

    A sprawdzales to w jakims TU?
    Ja nie sprawdzalem, ale sadze ze skladka bedzie inna.
    Pzdr
    Adam

  • 24. Data: 2012-02-01 19:30:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 1 Feb 2012 18:30:36 +0100, Robert_J napisał(a):
    > OK, ale OC jest odpowiedzialnością za szkody, które mogę
    > wyrządzić komuś, więc nie bardzo widzę wpływ przebiegu na
    > ich wielkość :-)

    Na wielkosc szkody nie, ale na czestotliwosc tak.
    Przyznasz chyba ze ktos kto robi 50kkm rocznie stwarza wieksze ryzyko
    wypadku od kogos kto przejezdza 10kkm.

    > Poza tym nie podawaj skrajnie
    > naciągniętego przykładu, bo równie dobrze musiałbym
    > informować że założyłem sobie opony innej marki :-).

    A jak najbardziej.
    Zadeklarowales ze jedzisz na GY, a potem komus rozbiles bagaznik jadac na
    Debicach ;-)

    J.

  • 25. Data: 2012-02-01 19:38:17
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > ... skoro polskie ubezpieczalnie zaczynają o takie rzeczy
    > pytać, to najwyraźniej w tym samym kierunki zmierzają i
    > lepiej zgłosić tych kilka km więcej niż ryzykować cyrki z
    > wypowiedzeniem umowy w razie stłuczki..

    Trochę racji w tym jest, ale nie uważasz że takie pytanie o
    deklarowany przebieg to jest bez sensu? Skąd ktoś ma
    wiedzieć że akurat za kilka miesięcy przyjdzie mu zrobić
    zdecydowanie więcej km niż standardowo? Dla mnie to lekki
    bezsens, lepiej tak jak mówisz, uzależniać składkę od np.
    mocy auta. Niby jest od pojemności, ale to chyba teraz już
    nie jest proporcjonalne do mocy ;-)

  • 26. Data: 2012-02-01 19:43:10
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 01.02.2012 18:06, kogutek pisze:

    > mogą mogą.

    Chuja tam mogą, że tak powiem.

    > Jak spowoduje straty po przekroczeniu przebiegu to poszkodowanemu
    > wypłacą a potem wystąpią o zwrot kasy. Umowa to umowa. OC ma zabezpieczać
    > poszkodowanego a nie sprawcę.

    A jak sprawdzą, że przejechał więcej niż te 10000km? Przyjdzie czarny
    pan i sprawdzi licznik? ROTFL! Przecież liberty do direct, więc umowę
    zawiera się przez neta albo telefon. Więc jeszcze raz powtórzę - chuja mogą.

  • 27. Data: 2012-02-01 19:43:41
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 01/02/2012 18:38, Robert_J wrote:

    > Trochę racji w tym jest, ale nie uważasz że takie pytanie o deklarowany
    > przebieg to jest bez sensu? Skąd ktoś ma wiedzieć że akurat za kilka
    > miesięcy przyjdzie mu zrobić zdecydowanie więcej km niż standardowo? Dla

    Ja mniej więcej wiem ile jeżdżę co roku i tak deklaruję przeważnie i tak
    na wyrost. Różnice w cenie o 1 czy 2 kkm są w praktyce pomijalne,
    najwyżej nie dobiję do limitu, ale gdybym natłukł 30kkm i w coś
    przydzwonił, a podał w umowie 10 to już pewnie była by podstawa do regresu.

    > mnie to lekki bezsens, lepiej tak jak mówisz, uzależniać składkę od np.
    > mocy auta. Niby jest od pojemności, ale to chyba teraz już nie jest
    > proporcjonalne do mocy ;-)

    Wtedy marudzić będą właściciele mocnych samochodów, no ale wszystkim nie
    dogodzisz, a jakieś odzwierciedlenie w statystykach to pewnie ma.
    Ciekawe kiedy firmy zaczną kasować też dodatkowo za modyfikacje czy
    płeć/wiek kierowcy, bo i to w niektórych krajach się praktykuje. Też na
    dobrą sprawę uzasadnione, mama w fabrycznej Corsie statystycznie
    znacznie mniej szaleje od nażelowanego 18-latka w Corsie z wydechem jak
    wiadro, obniżonym zawieszeniem od SuperSprzedawcy i parapetem na klapie. :)

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 28. Data: 2012-02-01 19:46:51
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-02-01 19:03, kamil pisze:

> [...]
    > rzeczy pytać, to najwyraźniej w tym samym kierunki zmierzają i lepiej
    > zgłosić tych kilka km więcej niż ryzykować cyrki z wypowiedzeniem umowy

    Ubezpieczalnie nie są instytucjami charytatywnymi i ich oferta/warunki
    uzależnione są od rynku itd. Ubezpieczalnie (piszę teraz o polskich)
    zwracały już uwagę na różne rzeczy, ale to niekoniecznie dawało efekty
    ekonomiczne. Jeżeli tylko jedna, czy dwie ubezpieczalnie o to pytają,
    (i sprawdzają) to ludzie pójdą tam, gdzie nie ma konsekwencji
    "niedomówień" czy w ogóle nie ma takich zapisów. Rynek jest w sumie
    młody i chyba dość niestabilny. Nie może być tak, że ja ubezpieczony
    w jednej firmie powiedzmy 20 lat (w sumie dłużej), z maksimum zniżek
    (przez ten okres jedno zdarzenie na moje konto z OC, a AC też - 1
    szkoda parkingowa + parę AC i regres z OC sprawcy) dostaję ofertę na
    OC ze wszystkimi zniżkami o 50% wyższą, niż u innego ubezpieczyciela
    jako nowy klient. Ba - w starej deklarowałem, że nie będą prowadziły
    osoby z prawem jazdy poniżej 2 lat (dopłata - jak takie miałem to
    deklarowałem), że nie będą prowadziły poniżej 25 roku życia (dopłata -
    jak takie miałem to deklarowałem) itd., a tutaj mam ofertę bez żadnych
    dopłat i bez ograniczeń?

  • 29. Data: 2012-02-01 19:48:38
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 01/02/2012 18:46, Artur Maśląg wrote:

> [...]
    > deklarowałem), że nie będą prowadziły poniżej 25 roku życia (dopłata -
    > jak takie miałem to deklarowałem) itd., a tutaj mam ofertę bez żadnych

    Takie róznice w składkach są akurat na każdym rynku, czy to polskim czy
    zagranicznym. I nie tylko ubezpieczeń, bo jak to jest że mleko w
    Biedronce jest tańsze o 50% od mleka w delikatesach?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 30. Data: 2012-02-01 19:56:22
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 01.02.2012 19:43, kamil pisze:
> [...]
    > wiadro, obniżonym zawieszeniem od SuperSprzedawcy i parapetem na klapie. :)

    Tu co prawda nie ma zwyzek, ale sa znizki, jesli masz mniej niz 30 lat
    (jesli jestes starszy to ci nie sprzedadza) oraz jesli nie masz
    "tuningowanego" auta.

    "Pojazd był tuningowany (zmiany w silniku, obniżenie zawieszenia, zmiany
    w układzie wydechowym)"

    "W systemie You Can Drive nie ubezpieczamy pojazdów uszkodzonych lub
    tuningowanych. Proponujemy w tej sprawie kontakt z agentem Ergo Hestii."

    www.youcandrive.pl

    Jest to twoj hestii.