  • 21. Data: 2015-08-20 11:07:14
    Temat: Re: Policja bierze się za "szeryfów drogowych"
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 19.08.2015 o 19:11 Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> pisze:

> [...]
    > wcześniej, tam gdzie korek dopiero się zaczyna.
    > To tam niekulturalni kierowcy, którzy nie potrafią się zachować,
    > zmieniają
    > pas z tego który się dalej kończy na ten drugi, chociaż kultura jazdy na
    > suwak nakazuje jechać nim do końca.
    > [...]
    > Ten znienawidzony "szeryf" to tak naprawdę skutek tego co wyprawia
    > opisane
    > wcześniej buractwo, tyle że on zamiast buractwo zwalczać kulturą, to
    > zwalcza je innym prostactwem, bo też inaczej nie potrafi, bo nikt mu nie

    Dokładnie tak.

    Można by próbować

    --
    SW3
    ----

  • 22. Data: 2015-08-20 11:18:27
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 19.08.2015 o 19:11 Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> pisze:

    > wyszło mi że wprowadzenie suwaka
    > przepisami raczej nie jest możliwe.

    Można by próbować zapisać, że w przypadku korka, na ostatnim odcinku przed
    zwężeniem jest zakaz wyprzedzania i omijania. Tylko, że jeśli dwa
    samochody jadą obok siebie, to któryś musi wyprzedzić...
    Ciekawie jest to w USA. Nie wiem czy wszędzie i nie wiem czy celowo z tego
    powodu ale w wielu miejscach gdy się kończy pas (np. rozbiegówka) to nie
    ma linii rozdzielającej tylko po prostu pas się zwęża (z 2 pasów do 1).
    Nie ma wyraźnego miejsca, w którym należałoby ustąpić i pewnie to
    powoduje, że odruchowo wpuszcza się tego, który jest z przodu. Ciekawe jak
    by to działało u nas.

> [...]

    > dlaczego nikt nie pokaże w telewizji skąd się bierze problem i jak należy

    Np. wczoraj w TVN Turbo (Raport Turbo) był około 4-minutowy materiał na
    ten temat. Ale zamiast wytłumaczenia jak działa suwak, była np. rada by
    dzwonić po policję gdy się widzi "szeryfa" :(

    --
    SW3
    ----

  • 23. Data: 2015-08-20 11:28:20
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2015-08-19 o 20:54, twistedme pisze:

    > No bo tak: Jedziesz sobie, powiedzmy za 800m zwężenie, wszyscy czekają,
    > lewy pas pusty, no to jedziesz lewym do końca, a głos wewnętrzny
    > podpowiada - kurde może powinienem poczekać tak jak tamci, może tak
    > trzeba? Może jestem teraz niekulturalnym burakiem i nieuczciwie wciskam
    > się na początek kolejki?
    >
    > Tak jak otwierają nową kasę w biedrze i 5 osób z kolejki idzie do tej
    > nowej kasy. Ci którzy stali na końcu nie wpuszczają tych sprzed siebie,
    > tylko ci z samego końca są teraz pierwsi do nowo otwartej kasy :)

    na A4 stawiali kiedyś zakaz wyprzedzania na 400 metrów przed końcem
    jednego pasa. oczywiście miśki z radością zapraszali na boczek tych,
    którzy jechali do końca i chcieli na suwak wjechać. Dalej to praktykują
    czy już poszli po rozum do pustych baniaków?

    @

  • 24. Data: 2015-08-20 12:44:29
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Artur,

    Thursday, August 20, 2015, 11:28:20 AM, you wrote:

> [...]
    > którzy jechali do końca i chcieli na suwak wjechać. Dalej to praktykują
    > czy już poszli po rozum do pustych baniaków?

    Jest zapis w Konwencji, który mówi wyraźnie, że jazda w dwóch sznurach
    nie jest wyprzedzaniem. Konwencja jest ponad PoRD.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 25. Data: 2015-08-20 16:12:36
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    > Jest zapis w Konwencji, który mówi wyraźnie, że jazda w dwóch sznurach
    > nie jest wyprzedzaniem. Konwencja jest ponad PoRD.

    ale to były te "cwane jednostki" ktorym się nie chciało wjechac na prawy
    6km wcześniej i grzecznie czekać, tylko jechały lewym do końca.
    jednostki, nie sznurek.

    @

  • 26. Data: 2015-08-20 16:37:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-08-20 16:12, Artur Miller wrote:

    > ale to były te "cwane jednostki" ktorym się nie chciało wjechac na prawy
    > 6km wcześniej i grzecznie czekać, tylko jechały lewym do końca.
    > jednostki, nie sznurek.

    Bo pustym pasem jedzie się do końca! Proste jak budowa cepa. Natomiast
    niektórzy wymyslili sobie z jakiegoś powodu, że ten pas to zrobili bo im
    asfaltu zostało i jadą tym drugim, bo to prawomyślny, a tamten to taki
    teoretyczny. Chca niech jadą, ich problem. Nie chcą na końcu wpuscic,
    ich brak kultury - trudno. Ale to że masochizmu wymagają od innych już
    cięzko mi pojąć.

    Desclimer. Sytuacja odnosi się do kończącego się pasa, a nie na przykład
    cięciem do pasa na wprost i wpychaniem się na siłę do skrętu.

  • 27. Data: 2015-08-20 19:10:26
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 20.08.2015 o 16:37 Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Proste jak budowa cepa.

    No jak się dokładniej zastanowić to nie takie proste. Przed znakiem zakazu
    wyprzedzania jeśli jedziesz lewym pasem równo z prawym pasem to dostajesz
    mandat za blokowanie ruchu (jeśli na lewym przed tobą pusto), za znakiem z
    kolei dostajesz mandat jeśli NIE jedziesz równo z prawym pasem. Pytanie
    jak gwałtownie hamować koło znaku, żeby nie dostać mandatu za powodowanie
    zagrożenia ;)

    --
    SW3
    ----

  • 28. Data: 2015-08-20 20:33:30
    Od: <6...@4...203330.invalid> (Tom N)

    Artur Miller w

    > ale to były te "cwane jednostki" ktorym się nie chciało wjechac na prawy
    > 6km wcześniej i grzecznie czekać, tylko jechały lewym do końca.
    > jednostki, nie sznurek.

    Bez znaczenia, na prawym była kolumna pojazdów i jechała wolno i z małymi
    odstępami, na lewym była kolumna pojazdów która jechała szybko i z odstępami
    dostosowanymi do prędkości, a że sie panu polucjantowi wydawało, że to
    jednostki...

    Czyli pan policjant który nie zna przepisów po raz kolejny może w trąbkę
    cmoknąć kierującego (nie mam nic przeciwko, żeby lamerów wydymali na
    odpowiednia kwotę i punkty, szybciej znikną z dróg)

    --
    'Tom N'

  • 29. Data: 2015-08-21 06:17:53
    Od: "Antymek" <f...@h...pl>

    wiadomości news:909251151.20150820124429@pik-net.pl.invalid...

    > Jest zapis w Konwencji, który mówi wyraźnie, że jazda w dwóch sznurach
    > nie jest wyprzedzaniem. Konwencja jest ponad PoRD.
    >
    > RoMan

    Znaki drogowe są ważniejsze niż zapisy. W PoRD też o tym pisze.
    Jest znak zakaz wyprzedzania, więc nie wolno. Nie ma znaczenia ile jest
    "sznurów".

  • 30. Data: 2015-08-21 13:47:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "SW3" napisał w wiadomości
    >A wystarczyłoby, żeby w mediach podawać prosty sposób jak się
    >zachować:
    >1. Jedź do końca swoim pasem
    >2. Kawałek przed zwężeniem zrób przed swoim pojazdem lukę na jeden
    >pojazd z pasa obok

    To nie takie proste - jesli na prawym wiekszosc stanowia duze tiry, a
    na lewym osobowki, to taki tirman powinien wpuscic 2-3 osobowe. Tyle,
    ile sie ich miesci na jego dlugosci.
    Czy tez - wszystkie te, ktore wczesniej jechaly na pasie obok przed
    nim ...

    J.