  • 171. Data: 2018-04-26 17:44:21
    Temat: Re: Polećcie nawigację
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 25-04-2018 o 23:32, kk pisze:

    > Nie chodzi mi o mapę tylko o informacje drogowe. Jest sobie nowa droga,
    > ale jeszcze nieotwarta albo droga, która chwilowo jest zamknięta albo
    > droga zakorkowana.

    To jest mapa.
    Ze źle skategoryzowanymi drogami.
    Sprawdź sobie - wgraj starszą mapę i zobacz, że nie będzie tej drogi.

    > No ja rozumiem, ale tłumaczę Ci, że to nie jest kwestia mapy, w
    > szczególności offlineowa, bo taka mapa nie zawiera informacji o
    > aktualnym stanie drogi.

    A ja Ci tłumaczę że jest dokładnie odwrotnie i ich mapy zawierają takie
    informacje, w sensie, ze dany odcinek ma przypisaną datę po której
    zostanie otwarty (albo powinien mieć, a nie ma).
    Tyle że dane są błędne, a raczej niezgodne z rzeczywistością.

  • 172. Data: 2018-04-26 17:48:06
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 26-04-2018 o 09:21, r...@k...pl pisze:

    > Nie bug Navteqa, tylko pirackich wersji I-go.

    Ale on nie pisał o I-go - czyli nie o to chodzi.
    Mapy Here w I-go są jak najbardziej legalne - miałem takie w
    standardzie, w Dacii.
    Też w I-go, tyle że legalnym.

    > Ponieważ Navteq ma b. dokładne mapy i szybko aktualizowane, to takie kwiatki są
    > tam na porządku dziennym.
    >
    > Mapy Navteqa w legalnym sofcie nie mają takiego problemu.

    W moim legalnym i aktualizowanym sofcie, były równie mocno zrąbane jak
    te które testowałem wcześniej w I-go, pirackim rzecz jasna.
    Jak tylko się nadarzyła okazja (czyli ktoś znalazł witaminkę na soft) z
    chęcią wymieniłem badziewnego legalnego Here, na nielegalnego, ale
    dobrego TeleAtlasa.

  • 173. Data: 2018-04-26 17:50:53
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 26-04-2018 o 09:33, r...@k...pl pisze:

    > Można wybrać sobie darmowy.

    Automapa jest darmowa?

    > I dlatego Sygic jest nieskuteczny, a NE skuteczny.

    Kto tak powiedział?
    Używałem go rok temu we Włoszech, był lepszy niż GM (na offline'owych
    mapach).

  • 174. Data: 2018-04-26 17:56:17
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 26-04-2018 o 11:24, J.F. pisze:

    > A dobrze omija korki w Polsce ?
    > Bo jesli zle ... to Sygic kosztuje za duzo, a NE ... spytaj Marka czy
    > cena dobra :-)

    Widziałem test w Auto Moto z 12/2017 i różnice w czasie były minimalne.
    Do tego okupione dużo dłuższą drogą.
    Jak już pisałem - nadkładanie drogi żeby zyskać minutę, tylko z pozoru
    wygląda fajnie, niby nie stoisz a jedziesz, tyle że zysk z tego
    praktycznie żaden.

  • 175. Data: 2018-04-26 18:38:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >Jak już pisałem - nadkładanie drogi żeby zyskać minutę, tylko z
    >pozoru wygląda fajnie, niby nie stoisz a jedziesz, tyle że zysk z

    Co kto lubi, Marek sam musi wycenic :-)

    Ja to przekladam na dluzse trasy ... 100km dalej zeby zyskac pol
    godziny ... warto ?
    Za to autostrada
    ... a autostrada jak wiadomo blokuje sie przy byle wypadku :-)

    P.S. testowanie ... ale w USA
    http://antyweb.pl/ktora-nawigacja-gps-najlepsza/

    ale prawde mowiac to nie bardzo rozumiem.
    Apple szacowal czas srednio 8% dluzszy niz google ?
    Potem dojezdzal 1% szybciej niz szacowal ... ale to i tak gorzej niz
    google, ktory co prawda byl zbyt optymistyczny, ale
    2% to jednak krocej niz +7% - 1%

    J.

  • 176. Data: 2018-04-26 23:37:08
    Od: Marek S <p...@s...com>

    Tak jak napisałem, cytuję:
    "Jadąc/stojąc na wolnych obrotach odcinek 4km tejże spacerowej"

    Przez ten korek, u drzwi domu miałem jakieś 11.3 l/100 Korek pochłonął
    znaczną ilość paliwa. Dziś jechałem w porze bezkorkowej - dla porównania
    ta sama droga to 8.9l/100

    A nie zgodziłem się z Twoim wyliczeniem, że jazda w korku na wolnych
    obrotach to 0.6l/100. To oznacza, że na jednym baku paliwa (80l) można
    przejechać w korku ponad 13 tys km. :-D

    > PS. Ale moze sie myle bo ja dizlem jezdzilem i sredniego spalania
    > powyzej 8/100 nie widzialem nigdy :)

    A czy miał 270KM pod maską?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 177. Data: 2018-04-26 23:43:54
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-25 o 23:18, Cavallino pisze:

    > Nie rozumiem o co Ci chodzi.
    > Przecież właśnie ta pływająca ikona pokazuje ZAWSZE te informacje o
    > zagrożeniach przed Tobą.

    Zbyt wielki skrót myślowy. Dla mnie pływająca ikona to pływająca ikona i
    nic więcej. Obrazek na ekranie, który przesuwać można (z
    programistycznego punktu widzenia funkcjonalność wymagająca napisania
    softu). Wiele programów ją ma. Funkcjonalność kryjąca się po jej
    kliknięciu to już inne zagadnienie. Stąd nieporozumienie.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 178. Data: 2018-04-26 23:45:02
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-26 o 09:15, r...@k...pl pisze:

    > Pływająca ikona pojawia się jak zminimalizujesz program.

    Pod warunkiem, że jest włączona we wspomnianych opcjach. Ja tego nie miałem.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 179. Data: 2018-04-26 23:50:13
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-26 o 11:13, J.F. pisze:

    > Nie, to akurat bylo a propos postu Radka sprzed kilku tygodni, gdy
    > chwali NE, a tymczasem ten go poprowadzil prosto w korek ...

    To zbyt daleka dygresja była :-) Nie jestem w temacie.

    > A ja o dluzszej trasie. Zanim Radek do tego korka dojechal to minela
    > godzina ...

    Tak, ale wątek jest o tym, że chcę nawigację omijającą korki na 30km
    trasie do pracy :-) A wspomniana godzina i więcej bardzo często mi mija
    na tym odcinku.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 180. Data: 2018-04-27 07:57:19
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 25.04.2018 o 16:44, r...@k...pl pisze:

    > Jeżeli zdecydujesz się kupić, to co chwila mają promocję i kupisz PL za ok.
    > 60zł.
    > No i pamiętaj, że za 1h jazdy abo przedłużają o 5h.

    Jeśli tak jest, to 5h jazdy dziennie daje wieczny darmowy abonament? Tak
    to działa? Jeśli tak, to rewelacja.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek