  • 141. Data: 2018-04-25 22:56:05
    Temat: Re: Polećcie nawigację
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 25-04-2018 o 21:07, Uncle Pete pisze:

    > W zamyśle bardzo fajna funkcja, ale u mnie nigdy nie zadziałała dobrze.
    > Zazwyczaj pokazuje warianty trasy o wiele dłuższe (i często wiem, że
    > faktycznie tak jest).

    No a są krótsze niż aktualnie wybrana?
    Bo jakby tak było, to by znaczyło że źle wytyczył trasę.

  • 142. Data: 2018-04-25 22:58:22
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 25-04-2018 o 21:35, Marek S pisze:

    > No więc właśnie. Objazdówki w tej części Gdańska

    Ale ja o Poznaniu mówiłem, o drogach z full asfaltem.

  • 143. Data: 2018-04-25 23:00:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 25 Apr 2018 20:15:22 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Chodzi Ci o mapę.
    > W której dostawca nie umieścił prawidłowych informacji o terminie
    > otwarcia drogi.
    > Powszechn bug map navteqa/here - od lat tak mają.
    > Ja już z nimi tak "jechałem" zamkniętym słynnym wiaduktem na A1, czy A4
    > do Zgorzelca przed jej otwarciem.

    A ja S11 w Poznaniu jeszcze przed rozpoczeciem jej budowy (tzn
    srodkowego odcinka).
    Myslisz, ze sa w stanie podac prawidlowy termin otwarcia, gdy jeszcze
    decyzja jest w sądzie ? :-)

    J.

  • 144. Data: 2018-04-25 23:01:42
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 25-04-2018 o 21:56, s...@g...com pisze:

    > A na tej najkrotszej korek zazwyczaj byl na okolo 8-10 minut max. Wiec w sumie
    jeden kit :)

    > Dlatego sie nie dziwie dzis ludziom ze stoja w korku. Tak czasem wcale nie jest tak
    najgorzej.

    I zapewne z tego samego założenia wychodzą algorytmy w nawigacjach, że
    nie warto nadkładać kupę drogi dla minuty czy dwóch zysku.
    Tyle że nie radzą sobie gdy zamiast normalnego korka jest beton ,
    spowodowany jakimś wypadkiem (i zamiast kilku minut straty jest 0,5 h),
    widać średnio im idzie ocena skutków i tempa rozładowywania się korka.

  • 145. Data: 2018-04-25 23:03:33
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 25-04-2018 o 21:53, Marek S pisze:

    > Jak wspominałem NE testuję już drugi dzień. No i 2x z rzędu dokładnie
    > ten problem przerabiałem z tą nawigacją. Bardzo miłe zaskoczenie. Za
    > kilkaset metrów mam skręcić w prawo. Gdy pas dla zjeżdżających zapełni
    > się, to przyblokowuje prawy pas. Lewy porusza się bez spowolnień. I co
    > nawigacja na to? Mówi w kółko "trzymaj się lewego pasa", a gdy jestem
    > już niedaleko prawego zjazdu - zjedź na prawo.

    > Owszem, zdarza mu się. Jednakże ja to traktuję jako wybryk. Zazwyczaj
    > niczego nie potrafi dobrze zrobić poza jednym: ostrzeganiem o
    > niebezpieczeństwach. Tu jest wybitnie skuteczny.

    I do tego właśnie jest.
    Jego nawigowanie to funkcja dodatkowa, jest sens jest raczej taki że ma
    dojechać na miejsce, a nie zrobić to w możliwie najszybszym czasie.
    To nie jest nawigacja, trzeba o tym pamiętać.

  • 146. Data: 2018-04-25 23:07:24
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 25-04-2018 o 22:39, Marek S pisze:

    > Po pierwsze wymaga włączenia opcji, o której nie wiedziałem / nie
    > pamiętałem.

    Nie - ta opcja jest domyślnie włączona.
    Sam ją musiałeś wyłączyć wcześniej.

    >  A po drugie, eeee... jak to podstawowa? Podstawowa to albo
    > nawigacja albo tryb zgłoszeń.

    No właśnie nie - podstawowa to informowanie o miejscach niebezpiecznych,
    głównie radarach.
    Plus oczywiście zgłoszenia - do tego też służy ta pływająca ikona.

    Reszta to dodatkowe "fjuczery".

    Bez pływającej ikony sensowność tego programu jest taka sobie,
    przynajmniej w kwestii nawigowania w samochodzie.

    > Pływająca ikona pojawia się tylko wtedy gdy jest włączona i gdy Yanosik
    > używany jest w tle.

    Dokładnie - tak się go domyślnie używa.

  • 147. Data: 2018-04-25 23:08:27
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 25-04-2018 o 23:00, J.F. pisze:

    > A ja S11 w Poznaniu jeszcze przed rozpoczeciem jej budowy (tzn
    > srodkowego odcinka).
    > Myslisz, ze sa w stanie podac prawidlowy termin otwarcia, gdy jeszcze
    > decyzja jest w sądzie ? :-)

    Nie i dlatego mówię, że wrzucanie takich danych na napę jest idiotyzmem,
    dyskwalifikującym mapę.
    No chyba że jako odcinek w budowie, który sam się nie odblokowuje nigdy.

  • 148. Data: 2018-04-25 23:08:54
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-25 o 21:56, s...@g...com pisze:

    > To mocno zalezy od korka.

    Zgadza się. Też wspominałem o specyfice Trójmiasta, w którym de facto są
    tylko 2 ulice a reszta to odnogi, które korkują się wszędzie podobnie.

    > Masz bardzo specyficzny korek. I moze rzeczywiscie ci sie oplaca go
    > objechac.

    Wczoraj NE sam mi zalecił taki właśnie objazd, który sam już wcześniej
    wypraktykowałem we wszelkich kombinacjach. Naprawdę duży zysk.

    > Ale dla przykladu jaki wspomniales wyzej (dodatkowe 10km) to juz
    > niestety nie za bardzo sie kupy trzyma.

    Dlaczego? Sam NE jaki i GM proponując alternatywne trasy zwykle taką
    różnicę czasową pokazują. Jeśli tłuczesz się 40 minut przez 4km to 10km
    w normalnym tempie jest przecież porównywalne.

    > Tak sie sklada ze pare razy podczas mojej cyklicznej podrozy
    > trafialem na korek pod czestochowa. Korek na dobre 2-3km. I w
    > praktyce stracone 30-40-60 minut.
    >
    > No i omijalem go na rozne sposoby. Mniej lub bardziej fikusne i mniej
    > lub bardziej nadkladajac drogi.
    >
    > I okazywalo sie jak potem analizowalem logi z gps-a ze zysk czasowy
    > jest nijaki a paliwa nie oszczedzilem.
    >
    > Pewnie gdzies jeszcze mam te logi.

    Tak też być może. To zależy od miejsca, jak sam wspomniałeś. Generalnie
    obie wspomniane nawigacje dobrze pokazują alternatywy, przy czym NE
    dynamicznie dostosowuje się do sytuacji i prowadzi póki co znakomicie.

    > A co do zuzywania paliwa w korku. Samochod kiedy pracuje na wolnych
    > obrotach zuzywa od 0.5 do 1.0L/h. W praktyce jest to w okolicy
    > 0.6L/100.

    Jadąc/stojąc na wolnych obrotach odcinek 4km tejże spacerowej -
    wskazanie pokazało dziś 14l/100. Jazda była taka, że jedynie hamulca
    używałem. Gazu praktycznie nie dotykałem. W normalnym ruchu miejskim
    przepał 9.5 - 10.5 a przy luźnym ruchu wczoraj 8.3l. Ekstremalnie
    oszczędna jazda przy 90km/h to 6.8l/100. Tak więc śmiem reprezentować
    odmienną opinię. :-)

    Oczywiście można dyskutować na temat jego prawdziwości. Jednakże raczej
    jest ok w sensie tankowania - tyle ile pokazuje w l/km * ilość
    przejechanych km daje mi dość dokładnie ilość zatankowanego paliwa więc
    raczej ufać wskazaniom można.

    > A na tej najkrotszej korek zazwyczaj byl na okolo 8-10 minut max.
    > Wiec w sumie jeden kit :)

    Wszystko od relacji zależy. Jeśli jedziesz normalnie 35 minut to te 10
    minut stanowi +30%.

    Tak na marginesie: postanowiłem zmienić godziny pracy na 7-15, mam taką
    możliwość. W/g analizy ruchu na GM z dnia dzisiejszego, jestem w stanie
    dziennie zaoszczędzić do 1-2h.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 149. Data: 2018-04-25 23:14:59
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-25 o 23:07, Cavallino pisze:

    > Nie - ta opcja jest domyślnie włączona.
    > Sam ją musiałeś wyłączyć wcześniej.

    Być może.

    > No właśnie nie - podstawowa to informowanie o miejscach niebezpiecznych,
    > głównie radarach.
    > Plus oczywiście zgłoszenia - do tego też służy ta pływająca ikona.

    Skomentowałeś moje słowa o tym, że nie wiedziałem/pamiętałem o
    pływającej ikonie. Napisałeś, ze to jest właśnie podstawowa
    funkcjonalność (czyli pływająca ikona). Dlatego się zdziwiłem.

    > Dokładnie - tak się go domyślnie używa.

    hehe - ja jej wcale nie używałem i było jeszcze lepiej :-) Nie musiałem
    celować w nią a przyciski powiadomień były zawsze duże i pod ręką - jak
    w urządzeniu Yanosik GTR.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 150. Data: 2018-04-25 23:15:30
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 25-04-2018 o 23:08, Marek S pisze:

> [...]
    > różnicę czasową pokazują. Jeśli tłuczesz się 40 minut przez 4km to 10km
    > w normalnym tempie jest przecież porównywalne.

    No właśnie.
    Czyli nie jest wiele szybsze, a jest nieekonomiczne.
    Zysk byłby gdybyś na nadłożeniu drogi zaoszczędził dużo czasu.

    Nawigacja nie jest po to, aby kierować Cię na drogi, na których tyle
    samo czasu pojedziesz naookoło, co gdybyś stał w korku jadąc krótszym
    odcinkiem.
    Nie ma jeszcze algorytmu dla ludzi z motoryzacyjnym ADHD.

    > Wszystko od relacji zależy. Jeśli jedziesz normalnie 35 minut to te 10
    > minut stanowi +30%.

    Ano.
    I dla tego typu zysku nie warto nadkładać kilkunastu km.