    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Polećcie nawigację
    Date: Wed, 25 Apr 2018 23:08:54 +0200

    W dniu 2018-04-25 o 21:56, s...@g...com pisze:

    > To mocno zalezy od korka.

    Zgadza się. Też wspominałem o specyfice Trójmiasta, w którym de facto są
    tylko 2 ulice a reszta to odnogi, które korkują się wszędzie podobnie.

    > Masz bardzo specyficzny korek. I moze rzeczywiscie ci sie oplaca go
    > objechac.

    Wczoraj NE sam mi zalecił taki właśnie objazd, który sam już wcześniej
    wypraktykowałem we wszelkich kombinacjach. Naprawdę duży zysk.

    > Ale dla przykladu jaki wspomniales wyzej (dodatkowe 10km) to juz
    > niestety nie za bardzo sie kupy trzyma.

    Dlaczego? Sam NE jaki i GM proponując alternatywne trasy zwykle taką
    różnicę czasową pokazują. Jeśli tłuczesz się 40 minut przez 4km to 10km
    w normalnym tempie jest przecież porównywalne.

    > Tak sie sklada ze pare razy podczas mojej cyklicznej podrozy
    > trafialem na korek pod czestochowa. Korek na dobre 2-3km. I w
    > praktyce stracone 30-40-60 minut.
    >
    > No i omijalem go na rozne sposoby. Mniej lub bardziej fikusne i mniej
    > lub bardziej nadkladajac drogi.
    >
    > I okazywalo sie jak potem analizowalem logi z gps-a ze zysk czasowy
    > jest nijaki a paliwa nie oszczedzilem.
    >
    > Pewnie gdzies jeszcze mam te logi.

    Tak też być może. To zależy od miejsca, jak sam wspomniałeś. Generalnie
    obie wspomniane nawigacje dobrze pokazują alternatywy, przy czym NE
    dynamicznie dostosowuje się do sytuacji i prowadzi póki co znakomicie.

    > A co do zuzywania paliwa w korku. Samochod kiedy pracuje na wolnych
    > obrotach zuzywa od 0.5 do 1.0L/h. W praktyce jest to w okolicy
    > 0.6L/100.

    Jadąc/stojąc na wolnych obrotach odcinek 4km tejże spacerowej -
    wskazanie pokazało dziś 14l/100. Jazda była taka, że jedynie hamulca
    używałem. Gazu praktycznie nie dotykałem. W normalnym ruchu miejskim
    przepał 9.5 - 10.5 a przy luźnym ruchu wczoraj 8.3l. Ekstremalnie
    oszczędna jazda przy 90km/h to 6.8l/100. Tak więc śmiem reprezentować
    odmienną opinię. :-)

    Oczywiście można dyskutować na temat jego prawdziwości. Jednakże raczej
    jest ok w sensie tankowania - tyle ile pokazuje w l/km * ilość
    przejechanych km daje mi dość dokładnie ilość zatankowanego paliwa więc
    raczej ufać wskazaniom można.

    > A na tej najkrotszej korek zazwyczaj byl na okolo 8-10 minut max.
    > Wiec w sumie jeden kit :)

    Wszystko od relacji zależy. Jeśli jedziesz normalnie 35 minut to te 10
    minut stanowi +30%.

    Tak na marginesie: postanowiłem zmienić godziny pracy na 7-15, mam taką
    możliwość. W/g analizy ruchu na GM z dnia dzisiejszego, jestem w stanie
    dziennie zaoszczędzić do 1-2h.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek