-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Marek S <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Polećcie nawigację
Date: Wed, 25 Apr 2018 23:08:54 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 75
Message-ID: <pbqqpg$aka$1@node1.news.atman.pl>
References: <pbd6ut$a2e$1@node2.news.atman.pl>
<c...@g...com>
<pbdhnu$kap$1@node2.news.atman.pl>
<5adde7af$0$613$65785112@news.neostrada.pl>
<pbl49k$pgi$1@node1.news.atman.pl> <pblful$4pk$1@node1.news.atman.pl>
<pblhvo$74f$1@node1.news.atman.pl> <pblid7$7j1$1@node1.news.atman.pl>
<pbnrpj$2rp$1@node2.news.atman.pl> <pbq5l9$ksd$1@node1.news.atman.pl>
<pbqlb3$561$1@node1.news.atman.pl>
<9...@g...com>
NNTP-Posting-Host: 89-69-207-111.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1524690544 10890 89.69.207.111 (25 Apr 2018 21:09:04
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 25 Apr 2018 21:09:04 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.7.0
In-Reply-To: <9...@g...com>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2630061
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-04-25 o 21:56, s...@g...com pisze:
>
>> Tak, o to również. Czasem wolę 5 minut stracić nadrabiając 10km na
>> 30km odcinku ale jechać. Auto w korku zużywa tony paliwa i moją
>> cierpliwość.
>
> To mocno zalezy od korka.
Zgadza się. Też wspominałem o specyfice Trójmiasta, w którym de facto są
tylko 2 ulice a reszta to odnogi, które korkują się wszędzie podobnie.
>> Niekoniecznie też stracę. Rozwinę myśl. Tak się składa, że w
>> najgorszy korek wbijam się zawsze na początku ulicy Spacerowej w
>> Gdańsku. Przejechanie 500m w 20 minut to nic niezwykłego.
>> Przejechanie reszta (4km) tej ulicy zajmuje tyle samo.
>
> Masz bardzo specyficzny korek. I moze rzeczywiscie ci sie oplaca go
> objechac.
Wczoraj NE sam mi zalecił taki właśnie objazd, który sam już wcześniej
wypraktykowałem we wszelkich kombinacjach. Naprawdę duży zysk.
> Ale dla przykladu jaki wspomniales wyzej (dodatkowe 10km) to juz
> niestety nie za bardzo sie kupy trzyma.
Dlaczego? Sam NE jaki i GM proponując alternatywne trasy zwykle taką
różnicę czasową pokazują. Jeśli tłuczesz się 40 minut przez 4km to 10km
w normalnym tempie jest przecież porównywalne.
> Tak sie sklada ze pare razy podczas mojej cyklicznej podrozy
> trafialem na korek pod czestochowa. Korek na dobre 2-3km. I w
> praktyce stracone 30-40-60 minut.
>
> No i omijalem go na rozne sposoby. Mniej lub bardziej fikusne i mniej
> lub bardziej nadkladajac drogi.
>
> I okazywalo sie jak potem analizowalem logi z gps-a ze zysk czasowy
> jest nijaki a paliwa nie oszczedzilem.
>
> Pewnie gdzies jeszcze mam te logi.
Tak też być może. To zależy od miejsca, jak sam wspomniałeś. Generalnie
obie wspomniane nawigacje dobrze pokazują alternatywy, przy czym NE
dynamicznie dostosowuje się do sytuacji i prowadzi póki co znakomicie.
> A co do zuzywania paliwa w korku. Samochod kiedy pracuje na wolnych
> obrotach zuzywa od 0.5 do 1.0L/h. W praktyce jest to w okolicy
> 0.6L/100.
Jadąc/stojąc na wolnych obrotach odcinek 4km tejże spacerowej -
wskazanie pokazało dziś 14l/100. Jazda była taka, że jedynie hamulca
używałem. Gazu praktycznie nie dotykałem. W normalnym ruchu miejskim
przepał 9.5 - 10.5 a przy luźnym ruchu wczoraj 8.3l. Ekstremalnie
oszczędna jazda przy 90km/h to 6.8l/100. Tak więc śmiem reprezentować
odmienną opinię. :-)
Oczywiście można dyskutować na temat jego prawdziwości. Jednakże raczej
jest ok w sensie tankowania - tyle ile pokazuje w l/km * ilość
przejechanych km daje mi dość dokładnie ilość zatankowanego paliwa więc
raczej ufać wskazaniom można.
> A na tej najkrotszej korek zazwyczaj byl na okolo 8-10 minut max.
> Wiec w sumie jeden kit :)
Wszystko od relacji zależy. Jeśli jedziesz normalnie 35 minut to te 10
minut stanowi +30%.
Tak na marginesie: postanowiłem zmienić godziny pracy na 7-15, mam taką
możliwość. W/g analizy ruchu na GM z dnia dzisiejszego, jestem w stanie
dziennie zaoszczędzić do 1-2h.
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 25.04.18 23:14 Marek S
- 25.04.18 23:15 Cavallino
- 25.04.18 23:18 Cavallino
- 25.04.18 23:24 Marek S
- 25.04.18 23:32 kk
- 25.04.18 23:38 s...@g...com
- 26.04.18 00:23 Uncle Pete
- 26.04.18 09:15 r...@k...pl
- 26.04.18 09:15 r...@k...pl
- 26.04.18 09:21 r...@k...pl
- 26.04.18 09:27 r...@k...pl
- 26.04.18 09:33 r...@k...pl
- 26.04.18 11:10 J.F.
- 26.04.18 11:13 J.F.
- 26.04.18 11:18 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=